توانایی روسیه برای مقابله با ناتو و همچنین دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمنه سادات ذبیح پور که در سفر رئیسی به آفریقا به عنوان خبرنگار تلویزیون همراه وی بود در برنامه سلام تهران درباره سوتی «دروازه شرق آسیا» توضیح داد.
رئیس دولت سیزدهم توافق بر سر تهاتر محصولات پتروشیمی با کالا‌های اساسی را از دستاورد‌های مهم سفر خود به سه کشور آفریقایی دانسته و گفته است: «آفریقا سرزمین فرصت‌هاست.»
دژکام، امام جمعه شیراز گفت: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.
سیدابراهیم در تشریح نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشور‌های قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.
رئیس جمهور کشورمان با تشریح دستاوردهای سفر خود به چند کشور آفریقایی، گفت: آفریقا سرزمین فرصت‌هاست، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور صبح امروز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ پس از بازگشت از سفر به آفریقا مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر منطقه‌ای به آفریقا، از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در اوگاندا بازدید کرد.
آمنه سادات ذبیح پور که در سفر رئیسی به آفریقا به عنوان خبرنگار تلویزیون همراه وی است در سوتی عجیبی در گزارش خود کنیا را دروازه شرق آسیا معرفی می کند و جالب آنکه عین مطلب در تلویزیون پخش شده است
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آفریقا، در نخستین برنامه سفر به اوگاندا، مورد استقبال رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آفریقا، در نخستین برنامه سفر به اوگاندا، مورد استقبال رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.
پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
رئیس جمهور در جریان سفر به کشور کنیا، فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر در آفریقا را کم نظیر توصیف کرد.
وب‌سایت المانیتور در گزارشی سفر رئیس‌جمهور کشورمان را در چارجوب الگوی سیاست خارجی دولت سیزدهم تحلیل کرده که تمرکز اصلی آن کاهش اثرات تحریم‌های غرب است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: قرار بود آخر همین هفته رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند اما به دلیل تلاقی با سفر به آفریقا مقرر شد سفر استانی اواسط هفته آینده انجام شود.
سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیاتی عالی‌رتبه شامل معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به کنیا سفر کرده در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کنیا قرار گرفت.
مراسم بدرقه رئیس جمهور در سفر به آفریقا
رئیس جمهور در اولین مقصد از سفر منطقه‌ای خود به قاره آفریقا وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا اعلام کرد که رئیس جمهور ایران سفر خود به این کشور را به زمانی دیگر موکول کرده است.
دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی گفت: آفریقا معادن و منابع طبیعی و مخازن بکری دارد. کشورهای بزرگی مثل چین در آفریقا سرمایه‌گذاری کردند.
سه کشور کنیا، زیمباوه و اوگاندا مقاصد رئیس‌جمهور در سفر به قاره آفریقا هستند.
مدیرکل آفریقای وزارت خارجه گفت: از روسای جمهور چند کشور آفریقایی دعوت شده که به تهران سفر کنند و برخی از مقامات عالی رتبه تعدادی از کشور‌های این قاره برای سفر به تهران اظهار علاقه کره‌اند و ما در حال برنامه‌ریزی و نهایی کردن زمان این سفر‌ها هستیم.
معاون رئیس جمهور آمریکا برای بررسی موضوعات اقتصادی و تبعات جنگ اوکراین به چند کشور آفریقایی سفر می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ