به گفته ناوا، که مسئول اکثر کشفیات در موزه دیرینه‌شناسی در ماریلیا است، تخم‌های دایناسورها حدود ۱۲ تا ۱۳ سانتی‌متر طول و ۵ تا ۷ سانتی‌متر عرض دارند، در حالی که تخم‌های تمساح‌های باستانی معمولا بیش از ۷ تا ۸ سانتی‌متر نیستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
علیرضا منصوریان تصمیم گرفت پیش از آغاز فصل جدید، تعداد زیادی از بازیکنان رده پایه فولاد را مورد ارزیابی قرار دهد.
الان بیش از پنجاه سال از اولین کاوش‌ها در زیر ساختمان کلیسای شهر استاوانگر نروژ می‌گذرد، اما هنوز هم بقایای جالب توجهی در این سایت تاریخی کشف می‌شوند.
مطالعه تیمی از باستان‌شناسان جزئیات جالبی درباره شکل سازه‌های زیرزمینی در اختیار مخاطبان قرار داده و اطلاعاتی را درباره یک شهر معنوی، که توسط مردمان زاپوتک در عصر پیش-اسپانیایی در این دوران ساخته شده، آشکار می‌سازد.
بر اساس علم فیزیک، صدا‌هایی که می‌شنویم، ارتعاشات شنیداری هستند که برای حرکت به یک واسطه یا ماده نیاز دارند. در لوله روبنس، امواج صوتی که به عنوان نمونه از موسیقی می‌شنویم، از طریق گاز قابل اشتعال درون لوله حرکت می‌کنند.
محققان تایوانی ژنی را در موش ها مهندسی کردند که طول عمر و کیفیت زندگی آنها را ارتقا می دهد و علاوه بر آن در مقابل سرطان نیز مقاوم است. جالب آنکه این ژن در بدن انسان نیز وجوددارد.
سخت‌پوستان پوسته خود را با کلسیم سخت می‌کنند، در حالی که حشرات اسکلت بیرونی خود را با اکسیژن سخت می‌کنند و هر کدام با آنچه در زیستگاه هایشان فراوان است مطابقت دارند.
باستان‌شناسان مکزیکی مجسمه‌ای از ایزد آذرخش مایا‌ها را یافته‌اند که به خاطر پوزۀ بلند و چشمان عجیبش جلب توجه می‌کند.
دانشمندان در فاصله چند متری یک ایستگاه شلوغ قطار در قلب پاریس موفق به کشف پنجاه قبر در یک گورستان باستانی شدند. این آرامگاه دریچه‌ای نادر به زندگی ساکنان لوتتیا، پایتخت فرانسه در حاشیه رود سن در قریب به دوهزار سال پیش می‌گشاید. جالب است که طی این همه سال با وجود عملیات فراوان احداث جاده و حتی تاسیس ایستگاه قطار پورت رویال در سال ۱۹۷۰، این گورستان مدفون هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته بود. تا این که برنامه ریزی برای احداث یک خروجی جدید برای ایستگاه قطار منجر به انجام کاوش‌های باستانشناسی در منطقه شد.
عنکبوتی عجیب به تازگی در استرالیا کشف شده که با ظاهر و رقص جالبش قصد دارد نظر همه را پیرامون عنکبوت ها تغییر دهد.
باستانشناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، یک گورستان و معبد فرانسوی-رومی را در استان تاریخی برتانی در شمال‌غربی فرانسه کشف کرده‌اند که حاوی اشیاء باستانی بسیار جالب توجهی است.
روابط عمومی دادستانی شهرستان طرقبه از صدور حکم جلب فردی که به شکل نامتعارف نهی از منکر کرده بود و همچنین ۲ خانم به اتهام تظاهر به کشف حجاب خبر داد.
قانون جهانی برای طبقه‌بندی اعداد خسته‌کننده وجود ندارد. شاید زمانی که این مقاله در حال نگارش است، دنباله اعدادی کشف شود که عدد ۲۰۰۶۷، جزء ۱۸۰ کاراکتر اول آن باشد. با این وجود، ورودی‌های OEIS معیاری مناسب برای سنجش جالب بودن یک عدد معین است.
سیاره مریخ همواره محل مطالعه و تحقیق کیهان شناسان بوده و تاکنون حقایق جالب و در عین حال عجیبی از این سیاره سرخ کشف شده است.
مدتهاست ثابت شده که کانگورو‌ها در سراسر استرالیای خشک بیش از حد هستند. این مشکل، تا حدی به این دلیل است که یک جزء حیاتی در شبکه غذایی سبز و قهوه‌ای غایب است: شکارچی راس هرم.
به گفته هاواس، این مومیایی قدیمی‌ترین مومیایی پیچیده شده در ورق طلایی است که تا کنون پیدا شده است.
در جریان بازی هوادار و ذوب آهن یک اتفاق جالب رخ داد؛ بازیکن جوانی که نسبت فامیلی با مهدی تارتار دارد، مقابل او بازی کرد.
محققان خطوط ناخوانا و طراحی‌های جالبی را کشف کرده‌اند که ۱۲۰۰ سال پیش احتمالاً توسط زنی از طبقه‌ی اشراف روی یک نسخه‌ی خطیِ قرون‌وسطایی ثبت شده است.
ناسا اولین بار در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که سردترین نقطه کره زمین را پیدا کرده است و از آن زمان تاکنون این فلات هر سال رکورد سردترین نقطه جهان را به خود اختصاص داده است.
شمال اروپا یکی از این مناطق است؛ تاریخ این ناحیه پر از رازها، وقایع جالب توجه و چیز‌های غیرمنتظره است. شاید وقتی اسم «ایرلند» را می‌شنوید اصلا ذهنتان به سمت آثار باستانی و تاریخ نرود، اما شاید با خواندن این مطلب دیدگاهتان کمی تغییر کند. در اینجا چند مورد از جالب‌ترین واقعیت‌های تاریخی و باستان‌شناسی مربوط به کشور ایرلند را معرفی کرده‌ایم.
یکی از ماموران یگان ویژه در جریان اغتشاشات با صحبت کردن با دخترانی که کشف حجاب کردند و اغلب ۱۲ ساله هستند آنها را متقاعد می کنند که نباید ابزار دست برخی از افراد شوند.
ایجاد و ساخت شهرهای زیر زمینی همیشه برای گردشگران جالب بوده است استانی مانند همدان تا کنون توانسته با کشف و کاوش در سه دستکندها و شهرهای زیرزمینی این جاذبه را به جذابیت های استان اضافه کند.
در یک دستاورد علمی جالب توجه، محققان دریافتند که راه رفتن کودکان ژاپنی با راه رفتن هم نوعان خود در دیگر کشورها متفاوت است.
دانشمندان در کشفی جالب توجه قدیمی‌ترین مورد ثبت شده از ابتلا به بیماری ژنتیکی سندرم Klinefelter را در یک اسکلت هزار ساله شناسایی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ