وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
در خلال حفاری‌های محوطۀ باستانی لیو پیکولو در نزدیکی ونیز، سنگ عقیق گرانبهایی در یک سایت زیر آبی از دوره‌ی رومی پیدا شد؛ نقش یک پیکره‌ی اساطیری روی این گوهر حک شده است.
اهواز- فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف یک محموله سلاح و مهمات جنگی در تالاب هورالعظیم خبر داد.
پرتو‌های گاما که نسا و همکارانش مشاهده کردند، حدود یک تریلیون الکترون ولت یا یک ترا الکترون ولت بودند که به اختصار «۱ TeV» نامیده می‌شود. این سطح از انرژی نه تنها شگفت‌انگیز بود، بلکه دیدن مقدار زیادی از آن نیز شگفت زیادی را در پی داشت.
پژوهشگران، استخوان‌های فسیل‌شده فوق‌العاده‌ای از این گونه جدید را در این مکان کشف کردند. پیش از این یافته، اکثر فسیل‌های دایناسور‌های کشف‌شده در تایلند، استخوان‌های جدا شده مانند استخوان‌های اندام و مهره‌ها بودند.
یک مقبره عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
کشف دستبند‌های نقره در مقبره ملکه حتپ‌حرس اول در سال ۱۹۲۵ برای محققان شگفتی بزرگی به همراه داشت، زیرا خود مصر در دوران باستان فاقد معادن نقره بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک قرن، به نظر می‌رسد این معما حل شده است.
یوسف زاده می‌گوید، این یافته به ستاره‌شناسان کمک می‌کند تا قرص برافزایش سیاهچاله ما و همچنین جریان‌های فواره‌ای خروجی از آن را جهت‌یابی کنند. در حالی که این یک نکته مفید از کشف است، علت واقعی تشکیل این رشته‌ها در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است.
ولادیمیر آیراپتیان، اخترفیزیکدان ارشد بخش هلیو فیزیک از پرواز‌های فضایی گودارد ناسا، و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «حتی در ۱۵ درصد متان، نرخ تولید اسید‌های آمینه توسط رعد و برق، یک میلیون برابر کمتر از پروتون است.» او همچنین در سال ۲۰۱۶ روی مطالعاتی درباره علوم زمین و طبیعت کار کرده است.
سیاره فراخورشیدی LP ۷۹۱-۱۸d به دور یک ستاره کوتوله سرخ کوچک در فاصله ۹۰ سال نوری از ما در صورت فلکی پیاله در نیم‌کره جنوبی آسمان می‌چرخد.
دوره سینودی فاصله زمانی است که یک سیاره به صورت بصری در همان مکان در آسمان زمین مشاهده می‌شود.
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
این مجسمۀ مرموز باستانی که به خوبی از پوسیدگی حفظ شده، یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات کشف‌شده در سایت باستان‌شناسی چان‌چان است.
اعماق اقیانوس مملو از موجودات عجیب و غریب و شگفت‌انگیز است و هر چه انسان‌ها بیشتر به جست‌وجو می‌پردازند، تعداد بیشتری از آن‌ها قابل رؤیت می‌شوند. ۲۰۲۲ از آن سال‌هایی بود که دانشمندان موفق شدند تمام زیبایی‌های یک آکواریوم را در اعماق دریا مشاهده کنند.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی گسترش دانش انسان‌ها درباره‌ی کیهان و پیشینه‌ی خودمان در یک سالِ گذشته؛ از زمانِ انقراض دایناسور‌ها گرفته تا کشف یک دندان انسان اسرارآمیز باستانی و کهکشان‌های بسیار کهن.
زیست شناسان در یک کشف شگفت انگیز، کوسه‌ای را از اعماق آب‌های استرالیا به بیرون کشیدند که ظاهری کاملا عجیب و شیطانی دارد.
در یک مطالعه جدید دانشمندان به بررسی پوشش گیاهی زیر اقیانوس‌ها پرداختند و به شگفت انگیزی متوجه شدند که جنگل‌های زیر اقیانوس مساحتی دو برابر کشور هند دارند.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.
دانشمندان آمریکایی با بررسی فرآیند رشد پرندگان در درون تخم، دریافتند که این موجودات در مراحل اولیه این دوره از رشد شباهت بسیار شگفت انگیزی با دایناسور‌ها دارند.
ساخته ماریل هلر، جزو آن دسته درام‌هایی است که هرچند تحسین گروه بزرگی از منتقدین را در پی داشته، کمتر در معرض توجه عموم قرار گرفته و از این منظر با فیلمی روبه رو هستیم که می‌تواند برای تماشاگر در حکم کشف و شگفتی باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ