رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کنیا گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و ما معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در بهترین زمان همکاری بین ۲‌ کشور قرار داریم، گفت: امیدواریم با راهبری روسای جمهور ۲ کشور، روابط بین‌ کشورها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد.
معاون وزیرخارجه روسیه گفت: از دوست خود آقای باقری برای سفر به مسکو دعوت کرده‌ام در عین حالی که وقت آن خواهد رسید ایران عضو کامل بریکس شود.
رئیس جمهور گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه موافقت کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد در سفر رئیس جمهور به کوبا تمرکز مذاکرات درباره همکاری در حوزه‌های بیوتکنولوژی، فنی، پزشکی و انرژی است.
معاون اول رییس جمهور روابط ایران و عمان را تاریخی و صمیمانه توصیف کرد و گفت: تهران برای ایجاد تحول در مناسبات تجاری خود با مسقط و ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی فیمابین آمادگی کامل دارد.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.
به پیشنهاد معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، ایران عضو سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری و هماهنگی خود با همه کشورها بخصوص پاکستان در پیشگیری و مقابله با تروریسم ادامه می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران تاکید کرد: ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران تاکید کرد: ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.
همچنین محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از ایران و میخائیل سیلانتیف، مدیرعامل شرکت دولتی پرومسی ریوایمپورت روسیه نیز تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای پروژه‌های EPC خطوط لوله انتقال فرآورده منعقد کردند.
ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با توجه به سیاست حسن همجواری و توسعه روابط با همسایگان از هرگونه همکاری برای پیشبرد اهداف مشترک با عراق استقبال می‌کند.
معاون اول رئیس جمهور در پیامی رأی اعتماد پارلمان عراق به کابینه جدید این کشور به محمد شیاع السودانی تبریک گفت.
معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان، گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.
وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران برای توسعه همه جانبه همکاری با دولت جدید اسلوونی آمادگی دارد.
در ابتدای این نشست، به صورت رسمی، عضویت کامل ایران در سازمان شانگ‌های توسط رییس جمهور ازبکستان اعلام شد که با تشویق حاضران همراه شد.
رئیس جمهور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف خبر داد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: با رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل دیگر محدودیتی برای گسترش همکاری نظامی ایران وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ