رئیس قوه قضائیه به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: مقوله فرهنگ‌سازی پیرامون اهمیت شوراها را جدی بگیرید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خصوص مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مقوله عفاف و حجاب، قوانین موجود توسط معاونت حقوقی جمع‌بندی شده است لذا رؤسای کل دادگستری‌ها بر مبنای این قوانین عمل کنند و قضات ویژه‌ای را نیز تعیین کنند؛ تا زمانیکه لایحه عفاف و حجاب در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شود، ما باید بر اساس قوانین فعلی در این حوزه عمل کنیم.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، باید گفت این واجب شرعی هم در حاکمیت و هم از سوی مردم باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، باید گفت این واجب شرعی هم در حاکمیت و هم از سوی مردم باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست هم اندیشی بررسی لایحه عفاف و حجاب، گفت: مقوله عفاف و حجاب را باید با دقت، پختگی و جامعیت کامل پیش ببریم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش پررنگ مسائل فرهنگی در کاهش نرخ باروری و افزایش سقط جنین تاکید کرد و گفت: نیاز به بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله مهم فرزندآوری داریم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش پررنگ مسائل فرهنگی در کاهش نرخ باروری و افزایش سقط جنین تاکید کرد و گفت: نیاز به بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله مهم فرزندآوری داریم.
کیهان نوشت: اولین گام ضروری و اجتناب‌ناپذیر پیشگیری جدی از کشف حجاب است. همان‌گونه که معتاد فریب‌خورده را به حال خود رها نمی‌کنند تا با اندرز و نصیحت از این بلای خانمانسوز دست بردارد بلکه ابتدا و در اولین گام مانع استفاده او از مواد مخدر می‌شوند و در گام بعدی، برای آگاهی او از عواقب خطرناک اعتیاد و ضرورت ترک آن تلاش می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: ما نیازمند تغییر در برخی مواد قانون هستیم. باید به سمت طرحی برویم که در آن، به صورت غیرمستقیم و هوشمند برای افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند و آن را زیر پا می‌گذارند، مجازات‌های دقیق با ضمانت‌نامه‌های لازم اجرایی، پیش‌بینی شود که آن افراد نسبت به شکستن قانون و ریختن قبح قانون این‌قدر جسارت نداشته باشند.
رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.
سهیلا منصوریان قهرمان ووشوکار کشورمان با منتشر کردن پیام جالبی در صفحه اینستاگرام اش در مورد زندگی و برنامه ازدواج اش رونمایی کرده است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پیگیری و تکمیل مقوله حدنگاری، نیاز به همت مضاعف دارد، گفت: باید نسبت به حفظ حرمت و حیثیت و آبروی افراد اهتمام ویژه داشته باشیم.
مشاور مدیرعامل بر اهمیت به روز بودن فرودگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز سرعت تغییرات بسیار بالاست و ایمنی و امنیت مهم‌ترین مسئله در بخش فرودگاهی است.
اژه‌ای به مقوله افزایش قیمت سکه و مهریه‌هایی که با سکه تعیین شده‌اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه قیمت سکه بالا است؛ لذا به مسئولان قضایی ذیربط دستور می‌دهم ضمن توجه و تاکید به رعایت حقوق زوجه، در قبال کسانی که به سبب عدم توانایی پرداخت مهریه‌ای که با سکه تعیین شده، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یا محکوم شده‌اند، تجدیدنظری صورت دهند؛
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه بانوان کارآفرین نباید از مقوله صادرات غافل شوند، گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت مسئله اشتغال و کارآفرینی در اولویت قرار گرفت.
مدرسی گفت: مسئولان نظام در اتفاقات اجتماعی در کنار رسیدگی به تمام زوایای یک مساله باید به سرمایه اجتماعی و بازنمایی رسانه اهمیت دهند.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه بنده با شیوه فعلی گشت ارشاد موافق نیستم، گفت: برخورد خشن در مسئله حجاب به هیچ عنوان نمی‌تواند مثمرثمر باشد، ادامه گشت ارشاد به این شکل موجب وهن اسلام و جمهوری اسلامی خواهد شد، مقوله حجاب و عفاف نیاز به فرهنگسازی دارد و این کار باید انجام شود، از سویی به مطالبات و خواسته‌های مردم نیز در این باره باید توجه شود.
قاضی‌القضات به موضوع ممنوع‌الخروجی برخی فعالان اقتصادی پرداخت و بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای سازماندهی هرچه بیشتر مقوله ممنوع‌الخروجی افراد با کمک بخش‌های مختلف دولتی برای جلوگیری از تحمیل ضرر به فعالان اقتصادی تاکید کرد.
قاضی‌القضات در ادامه به موضوع ممنوع‌الخروجی برخی فعالان اقتصادی نیز پرداخت و ضمن اشاره به این نکته که بخش مهمی از این فعالان اقتصادی عمدتاً از ناحیه سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها ممنوع‌الخروج می‌شوند، بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای سازماندهی هرچه بیشتر مقوله ممنوع‌الخروجی افراد با کمک بخش‌های مختلف دولتی برای جلوگیری از تحمیل ضرر به فعالان اقتصادی تاکید کرد.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه مدیریت شرکت سایپادیزل به مقوله سلامت و درمان کارکنان و پیشگیری از حوادث حین انجام کار نمونه‌ای شایسته تقدیر در میان مجموعه های تولیدی است.
جلال رشیدی‌کوچی، رییس کمیته امنیت کمیسیون شورا‌ها گفت: حجاب یک منشور چندوجهی است که پرداختن به آن در چارچوب فرهنگی و دینی همچنین رفتاری و اجتماعی می‌گنجد. چنین مقوله‌ای قبل از هر اقدام دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی است. در یک رویکرد کلی می‌توان گفت که ۹۰ درصد مواجهه با مقوله حجاب باید در قالب کار‌های فرهنگی، ایجابی و علمی انجام شود و ۱۰ درصد نیز در قالب رویکرد‌های سلبی. اما متاسفانه اتفاقی که در حال حاضر در حال رخ دادن است، آن است که این فرآیند بر عکس شده است، یعنی تصویری که به افکار عمومی منعکس می‌شود، اغلب رفتار‌های سلبی در مواجهه با این پدیدار است.
دستگاه‌ها طبق قانون باید نیازهای خود و مسیر صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها وارد کنند، به طوری که متقاضی از این سردرگمی موجود برای اخذ مجوزهای شروع کسب‌وکار در بیاید. استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور با رفع انحصارهای موجود در مجوزهای شروع کسب‌وکار اقدامی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.
کلاهبرداری میلیاردی بنگاهداران لاکچری
نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد، نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد. نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد. اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ