قاضی‌القضات به موضوع ممنوع‌الخروجی برخی فعالان اقتصادی پرداخت و بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای سازماندهی هرچه بیشتر مقوله ممنوع‌الخروجی افراد با کمک بخش‌های مختلف دولتی برای جلوگیری از تحمیل ضرر به فعالان اقتصادی تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وقتی رییس دستگاه قضا از احکامی سخن می‌گوید که موجب وهن دستگاه قضاست، یا بر لزوم متناسب بودن وثیقه با اتهام تاکید می‌کند، یا رعایت حقوق متهم را یادآور می‌شود، مخاطب اظهاراتش شهروندان عادی نیستند.
نجفی‌توانا: وقتی احساس می‌شود ضابطان دادگستری به وظایف خود آن‌گونه که باید عمل نمی‌کنند، دانش کافی را ندارند یا به مهارت‌های نوین برای اجرای وظایف خود مسلط نیستند این کاستی‌ها در فرآیند اجرای وظایف قوه قضاییه ایجاد اخلال و اشکال می‌کند. به همین دلیل در دستورالعملی که اخیرا آقای اژه‌ای صادر کرده‌اند بحث‌هایی، چون آموزش ضابطین، بازآموزی مسائل ظریف و دقیق مربوط به انجام وظایف ضابطین عام و خاص و... مورد تاکید قرار گرفته و این وظیفه به دادستان‌ها محول شده است.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید با فساد به صورت علمی، حرفه‌ای و اصولی برخورد شود،گفت: اقتصاد مسئله مهم کشور است.
رییس قوه قضاییه گفت: یکی از مسائلی که در سفر استانی مورد تأکید قرار دارد، به زندان‌های بزرگ مستقر در استان البرز مربوط می‌شود که برای مردم و دستگاه قضایی ناخوشایند است.
رییس قوه قضاییه با تشریح برخی از برنامه‌های در دستور کار برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، به مقوله ضرورت تفکیک افرادی که در موضوع حجاب، مسئله برایشان روشن نیست با افرادی که در این عرصه وابسته به دستگاه‌های جاسوسی بیگانه هستند، تاکید کرد و گفت: اکثر قریب به اتفاق مردم ما متدیّن هستند و حتی آنهایی نیز که باورهای دینی قوی‌ای ندارند، غیرتمند هستند و بی‌بندوباری را نمی‌پسندند.
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی که هستیم، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم؛ مردم و مراجعان از ما انتظار برخورد خوب و تکریم را دارند. در برخی مواقع، اثر برخورد ما بسیار بیشتر از اثر رای صادرشده می‌باشد.
اژه‌ای رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان سفر امروز به استان مرکزی، به بخش‌های مختلف قضایی استان سرکشی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات مربوط به حوزه قضایی در استان را مرتفع سازیم.
رئیس قوه قضاییه بر اهمیت متناسب بودن قرار‌های صادره برای متهمان تاکید کرد و افزود: گاهی مشاهده شده که فردی شرایط بازداشت موقت را ندارد، اما برای او یک وثیقه سنگین صادر شده تا در بازداشت بماند یا اینکه به نحوی برای او وثیقه صادر شده که تأمین آن، زمان‌بر بوده است؛ این موارد ممکن است مسئولیت شرعی و قانونی داشته باشد؛ بنابراین مسئولان دادسرا نسبت به صدور قرار‌ها و تناسب آن‌ها با اتهام انتسابی به متهم، اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه صدور قراری، منجر به بازداشت متهم می‌شود، این بازداشت باید در کمترین زمان ممکن باشد.
اژه‌ای به مقوله افزایش قیمت سکه و مهریه‌هایی که با سکه تعیین شده‌اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه قیمت سکه بالا است؛ لذا به مسئولان قضایی ذیربط دستور می‌دهم ضمن توجه و تاکید به رعایت حقوق زوجه، در قبال کسانی که به سبب عدم توانایی پرداخت مهریه‌ای که با سکه تعیین شده، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یا محکوم شده‌اند، تجدیدنظری صورت دهند؛
رئیس قوه قضاییه گفت: از نقطه نظرات مختلف و مجادلات در مباحث حقوقی، نه تنها نگران و ناراحت نمی‌شویم بلکه چنانچه مستدل و منطقی و به دور از غرض‌ورزی باشند، از آنها استقبال نیز می‌کنیم.
محسنی اژه‌ای گفت: رؤسای کل دادگستری‌ها نیز ترتیبی اتخاذ کنند تا کیفرخواست‌ها و پرونده‌هایی که به دادگاه ارسال و واصل می‌شوند هر چه سریعتر و تخصصی‌تر ارجاع شوند و در ارجاع پرونده‌ها، تخصص و توانایی و تجربه قاضی، بیش از پیش مورد لحاظ قرار گیرد. همچنین تاکید صورت گیرد که احکام پرونده‌های دارای زندانی هرچه سریعتر صادر شود تا فردی بلاتکلیف در زندان نباشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای شامگاه روز پنجشنبه (۲۴ آذرماه) در شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر تعیین تکلیف اموال تملیکی، اظهار کرد: در راستای پیگیری وضعیت این کالا‌ها گزارشی تهیه و در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار گیرد تا یک بار برای همیشه وضعیت این کالا‌ها که در انبار‌ها مانده‌اند مشخص شود. این کالا‌ها با توجه به تعیین تکلیف نشدن در حال از بین رفتن است.
شما قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری می‌توانید در حوزه اصلاح قانون ناظر بر ضرورت اخذ نظر از معاونت‌های حقوقی هر دستگاه، هنگام صدور مصوبه از ناحیه آن دستگاه، از آن جهت که این مصوبه با قانون مغایرت نداشته باشد، منشاء اثر باشید و بر این موضوع و گزاره تاکید کنید که معاون حقوقی هر دستگاه در زمره افراد توانا از حیث اشراف و تسلط به قوانین باشد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: من نه تنها با دولت و مجلس و خواص که اگر بتوانم با همه اقشار و بخش‌های مختلف مردم نشست و برخاست و گفت‌وگو می‌کنم.
فاطمه راکعی درباره جلسه اصلاح‌طلبان با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: میزبانان این نشست خواستار ارایه پیشنهادات مصداقی از سوی اصلاح‌طلبان شده‌اند. اصلاح‌طلبان نیز در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که پیشنهادات اصلاحی خود را در آینده ارایه می‌کنند.
در پیام رئیس قوه قضاییه تاکید شده که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.
رئیس قوه قضاییه گفت: همگان بر ضرورت انتقاد و انتقادپذیری تاکید دارند؛ اما محدوده این انتقاد چیست؟ انتقاد سازنده کدام است؟ طبق قانون، انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب است؛ آیا امروزه الفاظی که تحت عنوان و ذیل مقوله «انتقاد» مطرح می‌شود، همگی واجد منطق و استدلال و اجتناب از توهین و تخریب است؟
محسنی اژه‌ای گفت: دانشجویان در صحبت‌هایی که با من داشتند تاکید می‌کردند که صف‌شان از اغتشاشگران جداست و به ارزش‌های نظام اسلامی و کشور پایبند هستند، اما در عین حال پاره‌ای نقد‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت در ساحت‌های گوناگون کشور و وجود برخی کمبودها، دارند.
رئیس قوه قضاییه گفت: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی شنیدن نقطه‌نظرات و پیشنهادها و انتقادات آن‌ها از طریق گفت‌وگو را دارم.
رئیس دستگاه قضا بر برخورد قاطعانه و بدون مماشات با عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه در کنار سایر دستگاه‌ها از جمله نیرو‌های فراجا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد، روند زندگی روزمره مردم و شهروندان بازیچه دست عناصر اغتشاشگر و آشوب‌طلب شود.
رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد تهدیدکنندگان امنیت روانی تاکید کرد که همان برخورد بازدارنده در قبال عناصر میدانی اغتشاشات، وفق موازین قانونی با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان که درصدد التهاب‌آفرینی و ارعاب شهروندان هستند، انجام خواهد گرفت.
محسنی اژه‌ای با اشاره به واصل شدن گزارش تحقیق و تفحص مجلس پیرامون فولاد مبارکه به دستگاه قضایی، خطاب به دادستان تهران تاکید کرد که شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع اختصاص دهد و همه جوانب قضیه مذکور با نهایت دقت، مورد بررسی قرار گیرد تا به آنچه حق و انصاف است، عمل شود.
رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی‌بخشی حقوقی و قضایی به مردم، از اصحاب رسانه دعوت کرد با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود، دستگاه قضا را یاری کنند.
رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه کار مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به جهاتی از کار سایر ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، خطیرتر و با اهمیت‌تر است، خطاب به مدیران این مرکز گفت: باید برای پیشبرد هر چه مطلوب‌تر امور و مسئولیت‌ها در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از خداوند استمداد بطلبید و بر عقل خود رجوع کنید و شاخصه و اصول و ضابطه داشته باشید و در کارهای سخت و صعب، مشورت بگیرید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ