حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه بنده با شیوه فعلی گشت ارشاد موافق نیستم، گفت: برخورد خشن در مسئله حجاب به هیچ عنوان نمی‌تواند مثمرثمر باشد، ادامه گشت ارشاد به این شکل موجب وهن اسلام و جمهوری اسلامی خواهد شد، مقوله حجاب و عفاف نیاز به فرهنگسازی دارد و این کار باید انجام شود، از سویی به مطالبات و خواسته‌های مردم نیز در این باره باید توجه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با قانون، دولت ملزم است که اگر نتواند به موقع پول گندم‌کاران را پرداخت کند، باید خسارت آن‌ها را بپردازد.
بدون تردید فشار بر رسانه‌ها باعث ایجاد شکافی میان حکومت و مردم شده که خروج از آن به این آسانی‌ها نیست. مشکل در جایی برجسته است که مدیریت کلان کشور باید مرجعیت رسانه‌ها را قبول کند، اما حکومت اساسا یک چنین نگاهی به جامعه رسانه‌ای کشور ندارد. سیستم رسانه‌ها را در شکل مزاحم می‌بیند که باید راهی برای دفع مزاحمت‌های آنان پیدا کند! چطور می‌توان توقع داشت، مرجعی که حذف شده یا تلاش می‌شود که بی‌صدا شود، مطالبات جامعه را از حکومت طلب کرده و مطالبات حاکمیت را به جامعه منتقل کند؟
بدون تردید فشار بر رسانه‌ها باعث ایجاد شکافی میان حکومت و مردم شده که خروج از آن به این آسانی‌ها نیست. مشکل در جایی برجسته است که مدیریت کلان کشور باید مرجعیت رسانه‌ها را قبول کند، اما حکومت اساسا یک چنین نگاهی به جامعه رسانه‌ای کشور ندارد. سیستم رسانه‌ها را در شکل مزاحم می‌بیند که باید راهی برای دفع مزاحمت‌های آنان پیدا کند! چطور می‌توان توقع داشت، مرجعی که حذف شده یا تلاش می‌شود که بی‌صدا شود، مطالبات جامعه را از حکومت طلب کرده و مطالبات حاکمیت را به جامعه منتقل کند؟
دبیرکل حزب ندای ایرانیان در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: باید مطالبات رهبری و مردم را حل کنیم. دشمنان به دنبال مأیوس کردن مردم هستند تا مشارکت در انتخابات پایین بیاید.
نماینده مردم علی آباد در مجلس با بیان اینکه محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته گفت: باید موضوع واردات برنج و مطالبات گندمکاران به سرعت از سوی سئولین دولتی تعیین تکلیف شود.
راکعی در پایان یادآور می‌شود: «باید توجه داشت مردم تا زمانی که متوجه تغییرات اساسی در نظام حکمرانی نشوند، همراه نخواهند شد و چک سفید امضا به هیچ فرد و جریانی نخواهند داد. تصمیم‌سازان و سیاستگذاران باید صدای مطالبات مردم را به‌خصوص پس از رخداد‌های اعتراضی اخیر بشنوند و در انتخابات زمینه انعکاس این مطالبات را فراهم کنند. در غیر این صورت این پیام به جامعه ارسال می‌شود که تغییری در کار نخواهد بود و بهبودی حاصل نمی‌شود. نتیجه این امر هم نهایتا کشور را با مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... مواجه می‌سازد.»
اید قبول کرد، روند فعلی باعث شده تا مردم با ابهامات فراوانی مواجه باشند و احساس کنند که سیستم اهمیت مشارکت آن‌ها در انتخابات را درک نمی‌کند. بنابراین برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات باید بستر‌های لازم برای این ارتقا را فراهم ساخت تا مردم مجاب به مشارکت بیشتر در انتخابات شوند. زمانی که این بستر فراهم نشود، نمی‌توان از مردم توقع داشت که وارد عرصه‌ای شوند که برای آن‌ها نفعی نداشته و مطالبات آن‌ها را محقق نمی‌کند.
امروز در صحن مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات کشور در بخش دارو بحث و تبادل نظر و تاکید شد که باید حقوق گمرکی واردات دارو کاهش یابد تا دارو ارزان به دست مردم برسد.
خانه ملت سخنگوی دولت باید به مطالبات نمایندگان مجلس و محتوای جلسات علنی که برگرفته از خواسته مردم است توجه بیشتری داشته باشد و قابل پذیرش نیست که سخنگوی دولت عنوان کند تاکنون بسته پیشنهاد ارزی مجلس را دریافت نکرده چرا که علاوه بر نامه نگاری رئیس کمیسیون اقتصادی به رئیس جمهور درباره وضعیت بازار ارز، گزارش نظارتی مجلس در جلسه رسمی قرائت شده است.
ضرورت اصلاحی بعدی که ذیل قانون اساسی است، رفتن به سمت استقلال قضایی است. یکی محاکم خارج از قانون اساسی حذف شوند. دادگاه انقلاب و ویژه روحانیت و تشریفاتی که قانون اساسی برای دادرسی فراهم کرده را به رسمیت بشناسید. یعنی استقلال قضات وجود داشته باشد که یکی از ارکان مهم فصل قضاییِ قانون اساسی ماست. همچنین هیات منصفه در جرایم سیاسی و مطبوعاتی در قانون اساسی (اصل ۱۶۸) می‌گوید که محاکم باید طبق تشریفات و با حضور هیات منصفه تشکیل شود. ما کجا چنین چیزی داریم؟
‌ محسن برهانی گفت: در طول تاریخ کسی نتوانسته در برابر خواست مردم بایستد. آن بخشی از سیستم اجرائی که فکر می‌کنند می‌توانند صدای مردم را نشنیده بگیرند، باید بدانند که صدای مردم شنیده خواهد شد؛ و اگر زودتر مطالبات آن‌ها را انجام دادند، نه مردم آسیب می‌بینند و نه دولت آسیب می‌بیند.
سه ماه از آغاز اعتراضات مردمی گذشته است و بخش قابل توجهی از مطالبات معترضان به حوزه اقتصادی بازمی‌گردد. این روز‌ها که در میان مجلس و دولتی‌ها بحث بر سر تقسیم کیک بودجه است و از سوی دیگر مطالبات معترضان ادامه دارد کارشناسان عقیده دارند که باید بیش از هر سال به خواست مردم توجه کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه اصلی مردم رفع مشکلات اقتصادی است و مسئولان باید همت کنند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.
وزیر ارشاد گفت: اعتراض حق دانشجو و حق مردم است و ما بایستی اصل ۲۷ قانون اساسی را به‌خوبی اجرا کرده و فضا را به‌گونه‌ای متناسب با اعتراضات مردمی آماده کنیم؛ همان‌طور که در شیراز این اتفاق افتاد در تهران نیز باید ممکن بشود که هرکس اعتراضی دارد به‌طور قانونی بیان کند. مگر می‌شود در جامعه امنیت نباشد و از آزادی بیان صحبت کرد؟ امنیت جامعه خط قرمز است و نباید اجازه داد مطالبات مردمی و دانشجویی به جایی ختم شود که امنیت به خطر بیفتد و جامعه ناآرام شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: اشتغال، مسکن، تورم و سایر مطالبات مردم باید حل شوند چراکه بسیاری از اعتراضات به خاطر وضع معیشتی، مشکلات جوانان در امرار معاش و موضوعات اقتصادی کشور است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: جریانی به دنبال آن است که اعتراضات در جامعه منجر به ناامنی و آشوب شود، اما باید بدانند نظام به مطالبات معترضان توجه دارد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: جریانی به دنبال آن است که اعتراضات در جامعه منجر به ناامنی و آشوب شود، اما باید بدانند نظام به مطالبات معترضان توجه دارد.
مدیر کل اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید به مطالبات مردم گوش داده شود و رفع مسایل ضروری است، ادامه داد: دستگاه‌های انتظامی وظیفه صیانت از اموال مردم و تامین امنیت شهرها را بر عهده دارند.
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس برخورد عادلانه و صادقانه با مردم را تنها راه پاسخ به مطالبات و شنیدن صدای معترضین دانست و گفت: اصلاح در قوانین و سیاست‌های کلی کشور نیاز نیست، اجرای سیاست‌ها باید دقیق و درست صورت بگیرد.
باید توجه داشت که در جامعه سیاست‌زده وقتی که هرگونه اعتراض به اغتشاش تعبیر می‌شود؛ دایره خودی‌ها و حلقه غیر خودی‌ها هر روز در حال گسترش فزآینده است؛ خشونت دو سویه میان نهاد‌های رسمی و جامعه روندی افزایشی دارد؛ بازیگری جدی به عنوان میانجی (واسط) میان حکومت و مردم وجود ندارد؛ جامعه مطالبات فراوان دارد و منفذی برای تحقق آن وجود ندارد؛ صداوسیمای ملی بر ادامه خطا‌های استراتژیک خود اصرار دارد و زمانی که امید به بهبود وضعیت موجود به شدت کاهش پیدا کرده است، این که فریاد به جایی دیگر برود، عادیست.
شهردار منطقه ۹ گفت: یکی از مطالبات جدی شهروندان انتقال فرودگاه مهرآباد است که این اقدام بسیار سخت و دشواری است، اما با توجه به رشد و پیشرفت شهری، وجود فرودگاه مهرآباد در شهر بواسطه مخاطراتی که می‌تواند در دراز مدت برای مردم داشته باشد، توجیهی ندارد و حتما باید به حاشیه شهر منتقل شود.
صادق زیباکلام با تاکید بر مطالبات به حق معترضان خطاب به مسئولان گفت که باید صدای مردم را بشنوند و مطالبات آنان را پیگیری کنند.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تاکنون 20 شرکت اروپایی برای خرید گاز روسیه به روبل در گازپروم بانک این کشور حساب روبلی باز کرده‌اند.
جواد امام در یادداشتی نوشت: جالب اینجاست در همین هفته‌های اخیر تاج زاده، مواضع مطلوبی در برابر براندازها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان داشته و از موجودیت جمهوری اسلامی مردم ایران دفاع کرده است. این حفاظت، کاری است که قاعدتا صدا و سیما ‌باید آن را انجام می‌داده، اما در غفلت صدا و سیما، چهره‌ای چون تاجزاده روبه‌روی منافقان و سلطنت‌طلب‌ها و براندازها می‌ایستد و اعلام می‌کند که این نظام اصلاح‌پذیر است و می‌توان بر بلندای آن مطالبات بحق ملت را محقق کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ