وزیر علوم گفت: شائبه تخلف هزار دانشجو در کنکور وجود داشت و سازمان سنجش آنها را برای آزمون مجدد فراخواند، اما مجلس استفساریه‌ای داد مبنی بر اینکه این قانون برای داوطلبان است نه دانشجویان.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرضا حقیقی معتقد است کلین شیت حاصل عملکرد همه اعضای تیم است و دستاوردی برای دروازه‌بان محسوب نمی‌شود.
قریب به هزار نفر با تقلب در کنکور به موفقیت رسیده و به رغم افشای تقلب شان، مجوز حضور در دانشگاه‌ها را یافته اند؛ متقلبینی که برخی رشته‌های برتر دانشگاهی را به تصرف خود درآورده اند و حتی افشای تقلب شان هم برایشان عقوبتی در پی نداشته است؛ نه عقوبتی برای ایشان و نه هیچ کس دیگری!
وزیر علوم گفت: شائبه تخلف هزار دانشجو در کنکور وجود داشت و سازمان سنجش آنها را برای آزمون مجدد فراخواند؛ اما مجلس استفساریه‌ای داد مبنی بر اینکه این قانون برای داوطلبان است نه دانشجویان!
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت در پایان می‌گوید: «اگر کنکور باشد وزیر که دیگر نامه نمی‌نویسد. ما هر وقت از آزمون کنکور فاصله گرفتیم حتما شکست می‌خوریم، مگر این‌که حتما نظارت باشد، ما نظارتی نداشتیم که رتبه ۱۷۵ هزار دارد تحصیل می‌کند، به ما هم می‌خندد، بیش از ۷۰ درصد افرادی که با همین مصوبه (تبصره سال ۱۳۹۶ مصوبه ۷۳۵) وارد دانشگاه شدند در تهران تحصیل می‌کنند.»
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: «کسی را داشتیم که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده اما الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شود.»
نصرت گوکچه، آشپز معروف ترکیه‌ای در مورد رفتارهای عجیبش در فینال جام جهانی 2022 صحبت کرد.
طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تعداد دانشجوفرستی ایران ۴ برابر شده است. در سال ۲۰۱۰ رتبه جهانی مهاجرفرستی ایران ۱۴ بوده که در سال ۲۰۲۰، این رتبه به ۱۷ افزایش یافته است که مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین هزینه‌های مهاجرت، دلایل کاهش مهاجرت بیان شده است.
حدادی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در کشور مشغول تحصیل هستند، افزود: ما دنبال حل مشکل مالی این دانشجویان هستیم ضمن اینکه بسیاری از دانشجویان افغانستانی علاقمند هستند به شکل مجازی در کشور تحصیل کنند بعد از اعمال محدودیت تحصیل برای دختران افغانستانی سه دانشگاه تک جنسیتی ما (الزهرا، کوثر و حضرت معصومه) اعلام آمادگی کردند تا دانشجویان متقاضی را پذیرش کنند.
مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: چهار ماه اخیر بیش از ۲ هزار دانشجو با اجرای طرح دستیار فناور در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت شده‌اند.
خرم‌آباد- معاون فناوری وزیر علوم از فعالیت و کار دو هزار و ۲۰۰ دانشجو در فاز نخست طرح «دستیار فناوری» خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی صلاحیت‌های معلمی را داشته باشند که این کار از طریق آزمون جامع و سایر روش‌ها به دست می‌آید.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن، باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.
رئیس دانشگاه شریف گفت: این دانشگاه به طور میانگین، ۱۱ هزار دانشجو دارد، در آن روز چند ده نفری بی‌ادبی کردند که به شریف ظلم شد و بچه‌ها تذکر شنیدند و یادگرفتند که بی‌ادبی ممنوع است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: هر شنبه فراخوان می‌دادند، اما به جایی نرسیدند. بعد خواستند با ساختن اتفاقاتی مانند حوادث دانشگاه شریف، مردم را تحریک کنند. در این حادثه، عده‌ای دانشجو و دانشجونما حرف‌های مستهجن زدند و نیرویی هم عصبانی شد و کاری کرد و دشمن همین را بهانه کرد. عملیات‌های کشته‌سازی در اردبیل و کرج نیز از دیگر اقدامات دشمن بود. بعد هم که از کردستان عراق و شرق کشور حملات مسلحانه‌ای انجام دادند. دشمن تمام تلاش خود را کرد، اما اهدافش محقق نشد.
نصیری‌قیداری گفت: ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم.
نصیری‌قیداری گفت: ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم.
معاون سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد فضای مجازی کشور در دست دشمن است، اظهار کرد: دشمنان علیرغم تلاش گسترده در فتنه اخیر شکست خوردند و در بهترین حالت جمعیتی که در اغتشاشات اخیر به کف خیابان آمدند ۷۰ هزار نفر بودند و از بین بیش از سه میلیون دانشجوی کشور کمتر از ده هزار و ۵۰۰ نفر در اغتشاشات شرکت کردند.
۹۰ درصد فضای مجازی کشور دمعاون سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد فضای مجازی کشور در دست دشمن است، اظهار کرد: دشمنان علیرغم تلاش گسترده در فتنه اخیر شکست خوردند و در بهترین حالت جمعیتی که در اغتشاشات اخیر به کف خیابان آمدند ۷۰ هزار نفر بودند و از بین بیش از سه میلیون دانشجوی کشور کمتر از ده هزار و ۵۰۰ نفر در اغتشاشات شرکت کردند.ر دست دشمن است
آخرین آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم که به تازگی منتشر شده است و آخرین مبنای جمعیت دانشجویی کشور محسوب می‌شود، باز هم از کاهش جمعیت دانشجویی کشور سخن می‌گوید. بر این اساس، در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه‌های کشور سه میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۷۹ دانشجو داشتیم.
«مهدی حسین‌دوست» دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی گفت: «حال اگر بنا بود سؤالات کنکور با تکنیک‌های کوتاه تست‌زنی حل شود، نباید چندین هزار نفر به درصد‌های عالی دست پیدا می‌کردند؟ با نظرسنجی از رتبه‌های برتر کنکور، به‌سادگی می‌توان به این موضوع پی برد که پاسخ به سؤالات کنکور در سال‌های گذشته، تنها با تسلط عمیق و مفهومی به کتاب درسی و پرورش مهارت خلاقیت و حل مسئله با تمرین فراوان ممکن است و تکنیک کنکوری، یک کلیدواژه عوام‌فریبانه برای سوءاستفاده‌های سودجویان است».
فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی تنها گروه صف بسته برای مهاجرت به قاره سبز و امریکا نبودند. طبق آمار‌های رسمی، تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، از حدود ۴۴ هزار نفر به بیش از ۵۹ هزار نفر افزایش یافت و در سال ۲۰۱۹، کشور ایران از بابت دانشجو فرستی، بین ۲۴۱ کشور جهان به رتبه ۱۹ رسید.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمیته امداد از ۴۱۰ هزار یتیم و فرزندان محسنین، ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو حمایت می‌کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مهرماه که دانشگاه‌ها باز و آموزش‌ها حضوری شود در تأمین خوابگاه ۴۰ هزار دانشجو مشکل خواهیم داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ