سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که روابط این کشور با روسیه ظرفیت زیادی برای توسعه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بهبود روابط بین پکن و مسکو را «نگران‌کننده» می‌داند.
رسانه‌های چین اعلام کردند که مقامات چین و گرجستان تصمیم گرفته‌اند که روابط دوجانبه را به سطح راهبردی ارتقا بدهند.
اکنون برخی از دوستان ما همچون روسیه به همان چاله‌ای افتاده‌اند که چندی پیش چین به درون آن افتاد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دیروز در این رابطه گفت: به دوستان خودمان در روسیه عرض می‌کنم تکلیف ما با ادعا‌های غیرمستند و نخ‌نماشده اماراتی‌ها درخصوص جزایر ایرانی مشخص است، اما مواضع نامربوط علیه ایران در مسکو به نفع روابط فیمابین نیست. حمایت‌های ایران از مسکو مشروط است.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که روابط پکن و مسکو از ائتلاف‌های نظامی بیشتر بوده و اساسا با روابط کشورهای ناتو تفاوت دارد.
معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که روابط روسیه و چین با لحاظ همکاری‏ های جامع دو طرف در بالاترین سطح خود قرار دارد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح از آغاز روابط دیپلماتیک قرار دارد و این به نفع دو کشور نیست.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
نخست وزیر روسیه می‌گوید که این کشور در شرایط فعلی همچنان به گسترش روابط با چین و سایر کشورهای دوست ادامه خواهد داد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو با لی شانگفو وزیر دفاع چین دیدار کرد و طرفین از همکاری نظامی بین دو کشور با عنوان شراکت «بدون محدودیت» ابراز خرسندی کردند. رئیس جمهور چین شی جین پینگ ماه گذشته در مسکو با پوتین دیدار کرد. سطح همکاری روسیه و چین از زمانی که مسکو در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها هزار نیروی نظامی به اوکراین فرستاد، در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی افزایش یافت.
پوتین در دیدار با «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین از روابط و همکاری‌های نظامی میان مسکو و پکن تمجید کرد.
سفر امانوئل مکرون به چین در روز‌های آینده با هدف گفتگو با شی جین پینگ رییس جمهوری این کشور درباره موضع پکن در رابطه با جنگ اوکراین و منصرف کردن او از ایجاد روابط نزدیک‌تر با مسکو، برای غربی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.
الجزیره سفر هفته گذشته چین بینگ به مسکو را در شرایطی که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم پیگرد پوتین را صادر کرده، حاوی ارسال پیامی نمادین به غرب دانست و آغاز فصل نوینی از مناسبات دو کشور دانست.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: ازسرگیری روابط عربستان و ایران الگوی خوبی برای حل اختلافات از طریق گفتگو است.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا، گفت که این کشور در جایگاهی نیست که روابط روسیه و چین را تعیین کند.
رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» تصریح کرد: پکن و مسکو مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.
الکساندر گابویف، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت: «چین در تنظیم روایت خود با توجه به مخاطب بسیار ماهر است.» او افزود: « اما وقتی به روابط چین با روسیه در پی جنگ اوکراین نگاه می‌کنیم، من پشیمانی‌ای نمی‌بینم. به جای آن چین به دنبال آن است تا از فرصت‌هایی که این بحران ایجاد می‌کند، بهره ببرد.»
وزیر خارجه چین اعلام کرد از آنجایی که آمریکا، چین را رقیب اصلی خود می‌داند و سیاست‌ مهار، سرکوب و تحریک را در پیش گرفته، روابط دو کشور با مشکلات جدی روبرو است.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن در میان‌مدت، قابل رویت نبوده و به باور وی، تصور منزوی کردن روسیه و چین، خیلی «ساده‌لوحانه» است.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت که روابط این کشور با ایران مطابق قوانین بین‌المللی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت که روابط این کشور با ایران مطابق قوانین بین‌المللی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ