وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پارلمان چین، رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب حاکم چین را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور معرفی کرد.
کاخ سفید از تماس‌های دیپلماتیک میان مقامات وزارت خارجه واشنگتن با همتایان چینی خود برای زمانبندی موعد سفر آتی وزیر خارجه چین به آمریکا خبر داد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن دیدار و طرفین پیرامون روابط دو کشور و همچنین موضوعات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.
یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین برای تنش‌زدایی روابط بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا همتای چینی خود را دیکتاتور خطاب کرد.
رئیس‌جمهور چین سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور را فرصتی برای بهبود روابط دو جانبه دانست.
وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح از آغاز روابط دیپلماتیک قرار دارد و این به نفع دو کشور نیست.
وزیر خارجه آمریکا در سفری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته، امروز وارد چین شد؛ سفری که به زعم بسیاری، هدف آن تعدیل تنش‌های بین واشنگتن و پکن است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بامداد گذشته در سفری نادر پس از پنج سال وارد پکن شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
شست شی با گیتس انتظارات رهبر چین را برای دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است از روز یکشنبه در یک سفر دو روزه از پکن دیدار کند، افزایش می‌دهد. این سفر برنامه‌ریزی‌شده با هدف باز تعریف روابط بین بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان، پس از جدال بر سر یک بالون جاسوسی چینی صورت می‌گیرد که روابط بین دو کشور را مختل کرده است. سفر ماه گذشته ماسک به چین نیز یکی دیگر از نشانه‌های جاه‌طلبی‌های چین برای توسعه فناوری در این کشور است.
وزیر خارجه چین بر این باور است که ثبات روابط واشنگتن و پکن، باید اولویت آمریکا باشد چون این کشور جهش مثبتی که در نشست بالی حاصل شده بود را مختل کرده است.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین می‌توانند استفاده از دلار را در روابط تجاری دوجانبه‌شان قطع کنند، اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که جواب ساده است؛ همان ارزی که راحت و قابل‌اعتماد‌تر است باید استفاده شود. در واقع ارز‌های بین‌المللی نباید به سلاحی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه استفاده شوند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
لغو سفر وزیر خارجه امریکا به چین در پی رویت یک بالن جاسوسی‌چینی در حریم هوایی امریکا نشان داد روابط این دو ابرقدرت تا چه اندازه شکننده است.
وزیر خارجه چین تاکید کرد که روابط کشورش و روسیه در ابعاد مختلف رو به افزایش است.
وزیر خارجه چین اعلام کرد از آنجایی که آمریکا، چین را رقیب اصلی خود می‌داند و سیاست‌ مهار، سرکوب و تحریک را در پیش گرفته، روابط دو کشور با مشکلات جدی روبرو است.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ضمن تاکید بر روابط راهبردی با چین به صراحت اعلام کردیم که در مورد حفظ تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.
وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای چینی خود بر ضرورت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین واشنگتن- پکن و مدیریت مسئولانه روابط دوجانبه تأکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک برگزاری موفقیت آمیز کنگره حزب حاکم چین به دولت و مردم این کشور، آینده روابط فی‌مابین را بسیار روشن و رو به توسعه توصیف کرد.
جایشانکار ادامه داد: هند به طور مداوم موضع خود را حفظ کرده است که اگر چین صلح را در مناطق مرزی برهم بزند، بر روابط دوجانبه ما با آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد برای اطمینان‌بخشی به مقامات چین برای تقویت روابط دوجانبه علی‌رغم افزایش تنش بین پکن و واشنگتن پیرامون تایوان، وزیر خارجه این کشور به چین سفر می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ