اگر می‌خواهید تخم مرغ شما هنگام آب‌پز شدن ترک نخورد، این ترفند را به کار بگیرید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس این تقویم آزمونی، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ نیز همچون کنکور ۱۴۰۲ دوبار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ با فاصله یک ماه از هم برگزار می‌شوند.
زمان بازی فولاد و تراکتور تغییر کرد
با اعلام سازمان لیگ، زمان چهار دیدار از مسابقات هفته های سوم و چهارم تغییر کرد.
شما نمی‌توانید میکروب‌هایی که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند را بچشید، بو کنید یا ببینید. چشیدن تنها مقدار کمی از ماده غذایی می‌تواند شما را بیمار کند. زمان ذخیره‌سازی مواد غذایی را بررسی کنید تا ببینید چه مدت می‌توانید مواد غذایی را به صورت ایمن نگهداری کنید. وقتی زمان تمام شد، آن را بیرون بیندازید.
بهتر است در هنگام خیساندن برنج مقداری نمک به آن بزنید؛ ولی زمان پختن، آب برنج را خالی کرده و با آب سرد بشویید. البته نه تاحدی که نمک آن کاملا از بین برود.
پخت نان در خانه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. این کار چندان سخت نیست و فقط نیاز به زمان برای به عمل آمدن یا ور آمدن خمیر دارد.
معروف‌ترین غذای بدون ماهی گیلان زمین. همراه با کته و همین‌طور در کنار دیگر غذاها سرو می‌شود. بسیار مفید برای جهاز هاضمه و شادابی پوست.
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
وقتی سیب زمینی‌ها نرم شدند و آبی در ماهیتابه نبود در تابه را برداشته و روغن باقیمانده را اضافه کنید، حرارت را بیشتر کنید و به مدت ۸-۶ دقیقه یا تا زمانی که روی سیب زمینی‌ها طلایی و برشته شود پخت سیب زمینی را ادامه دهید. سپس با جعفری خردشده تزیین و سرو کنید.
وقتی همه نخود‌ها را از غلاف درآوردید و آبی به سر و رویشان زدید، وقت آن است بروید سراغ پخت و پز. بگذارید از همین اول بگوییم که برای پخت این خورشت بسته به جنس نخودفرنگی ها، حدود یک و نیم تا دو ساعت، زمان لازم است و عملا می‌توان آن را در لیست خورشت‌های فوری گنجاند و با کمترین زمان و البته مواد ممکن، یک خورشت متفاوت درست کرد.
در مازندران با هلی یا همان آلوچه خورش هم درست می‌کنند که به آن «هَلی قورو» یا «هلی خورش» می‌گویند. برای تهیه این خورش از گوجه سبز، نعناع خشک، پیاز و سیر و تخم مرغ، شکر، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می‌کنند.
طلاب حوزه علیمه خواهران مراغه در یک اقدام نمادین، به پویش بین المللی پخت غذای مقلوبه زنان فلسطینی پیوستند. مقلوبه به عنوان یک نوع غذای عربی با برنج، مرغ و سبزیجات درست می‌شود. برگرداندن قابلمه‌ها به یک سینی به صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند مثل ظرف‌های غذای مقلوبه محکوم به واژگونی هستند. زنان فلسطینی با این حرکت نمادین، پیام ایستادگی مردم کشورشان را به گوش جهانیان می‌رسانند.
اگر می‌خواهید خودتان برای مهمانی شیرینی خانگی درست کنید و زمان زیادی هم ندارید می‌توانید از دستور پخت انواع شیرینی فوری که در این مقاله با شما در میان گذاشته‌ایم استفاده کنید. این شیرینی‌ها به قدری ساده و سریع آماده می‌شوند و مطابق انواع سلیقه‌ها هستند که می‌توانند تبدیل به گزینه محبوب و خوشمزه شما و مهمانانتان شوند.
از آنجا که گوشت تکه‌ای در اندازه‌های کوچک آماده می‌شود زمان پخت کمتری لازم دارد و غذای رژیمی شما سریعتر آماده می‌شود. در ادامه مطلب انواع رسپی غذای رژیمی با گوشت تکه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.
سَمَنو از جوانه گندم و آرد درست می‌شود. ریشه پخت این دسر شیرین و خوشمزه به خراسان برمی‌گردد. از سمنو به عنوان برکت زمین یاد و در بهار به عنوان یکی از سین‌های سفره هفت سین پخته می‌شود.
کوکو یکی از غذا‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که پای ثابت سفره بیشتر ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جالب است دستور پخت انواع کوکو از گذشته تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. گواه این موضوع دستورپخت‌های انواع کوکو است که از زمان‌های گذشته مانند زمان قاجار به جا مانده است.
این خوراک قدمتی بین ۲ تا ۵هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.
تخم مرغ باید درست پیش از پخته شدن شسته شود، اما اگر قصد داشتید زمان دیگری از تخم مرغ ها استفاده کنید، از شستشوی آنها خودداری کنید تا بهتر بماند.
پخت فسنجان از زمان‌های دور بین ایرانیان باب بود. فسنجان به ویژه در زمان قاجار غذایی اعیانی و شاهانه به حساب می‌آمد و بیشتر بر سفره درباریان و خانواده‌های متمول این غذا جای داشت.
تخم مرغ را به هر روشی بپزید، می‌توانید آن را به‌آسانی در هر زمانی از روز مصرف کنید. تخم مرغ قیمت زیادی ندارد؛ ولی یکی از غنی‌ترین منابع پروتئین است.
اهمیت آش به حدی بود که حتی ناصرالدین شاه هم آش نذری داشت که هر سال می‌پختند. این آش معروف به «آش ییلاقی» شهرت داشت. این شاه قاجار درباره اولین آش نذری‌اش در سال ۱۲۴۷ شمسی که به دستور وی پخته شد، نوشت: «برای شب آش آبگوشت غریبی به اختراع من پخته شد. دیگ را آقا ابراهیم بار کرد. علی‌رضاخان و محمدعلی‌خان خدمت می‌کردند. ۴۰ قسم ادویه و سبزی، گوشت و غیره، مخلوط به‌هم کرده، چیز غریبی شده است».
پیتزا ماهی‌تابه‌ای نوعی از پخت پیتزاست که تهیه آن نیازی به استفاده از فر ندارد و با صرف زمان کمی می‌توان این پیتزای خوشمزه را در منزل تهیه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ