سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش علت فوت یوز ایرانی در توران را اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشک پس از کالبدشکافی علت مرگ پلنگ دنا را ناشی از اصابت گلوله و خون ریزی داخلی بیان کرد.
ورزشکاران و دوستداران محیط زیست با همکاری فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اقدام به پاکسازی بخش‌هایی از ارتفاعات توچال تهران کردند.
آقای رئیس جمهور سال گذشته به استان ما سفر کردند و من از آقای رئیسی خواهش کردم و گفتم ۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند، چراکه شازند آلوده‌ترین شهر ایران به لحاظ زیست محیطی است و علت غالب مرگ و میر در شازند سرطان است.
غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی اظهارداشت: این توله‌ها در مرکز نگهداری یوزپلنگ‌های شاهرود شرایط خوبی دارند. وی افزود: هم تغذیه هم وضعیت نگهداری از این دو توله خوب است و در حال حال حاضر هیچ خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز سوم مردادماه ۱۴۰۲، شاخص کیفیت هوا (۲۸۷=AQI) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار (ذرات معلق PM ۱۰) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد و توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی و یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: در خصوص مشکلات نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان مقرر شد تا محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند.
در حالی که احداث پتروشیمی میانکاله اوایل سال گذشته به علت نداشتن ارزیابی زیست‌محیطی متوقف شده بود اما ابتدای ماه جاری تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آغاز مجدد آن را داشت؛ اقدامی که با واکنش سازمان حفاظت محیط زیست مواجه و در نهایت این پروژه با دستور دادستان دوباره متوقف شد.
این توله پلنگِ حدودا ۱۰ ماهه به علت ضعف و بی‌حالی توسط کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنده گیری و برای امور درمانی و مراقبت‌های دامپزشکی به بجنورد منتقل شده بود، اما اکنون به تهران انتقال داده شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: برای تشخیص علت تلف شدن پلنگ، هم اکنون کالبد شکافی و نمونه برداری در حال انجام است، اما حدس ما بر احتمال درگیری بین‌گونه‌ای و یا شلیک شکارچیان غیرمجاز است.
جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس برای مرگ یوز ایرانی امروز برگزار می‌شود.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میزان آلودگی هوای اصفهان در تابستان امسال ۲۵ درصد افزایش داشت که علت آن تشدید گردوغبار و ذرات معلق بوده است.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میزان آلودگی هوای اصفهان در تابستان امسال ۲۵ درصد افزایش داشت که علت آن تشدید گردوغبار و ذرات معلق بوده است.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش گفت: متأسفانه ۲ زرافه در باغ وحش صفادشت تلف شده‌اند و علت این موضوع کامل در دست بررسی است.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره گردبند الیزابت پیروز با بیان اینکه این عکس برای ۲۰ روز پیش است، علت این مسئله را توضیح داد.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست تهران در رابطه با علت انباشت بیشتر آلاینده‌ها در این منطقه گفت: به طور کلی در مناطق جنوب و جنوب غربی تهران از جمله منطقه ۱۹، شاخص آلودگی هوا بالاتر از سایر ایستگاه‌هاست و علت این است که این ایستگاه‌ها در نقاطی هستند که تردد ماشین‌های سنگین حتی در ساعات روز را دارند. در شهر تهران تردد ماشین‌های سنگین فقط در طول شب مجاز است، اما در این مناطق تردد کامیون‌ها در هر ساعتی از روز انجام می‌شود.
پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده از کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت شورا موضوع گاز متان را پیگیری می‌کنم تا اگر گزارش تکمیلی به دستم رسید، آن را ارائه دهیم. البته ما منتظر گزارش شهرداری هستیم تا گزارش‌های چندگانه‌ای ارائه نشود. زیرا خیلی عجیب بود که چنین گزارشی از انتشار گاز متان منتشر شد، اگر قطعا چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید ببینیم چه راهکار‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد و اساسا علت و چرایی موضوع باید بررسی شود.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: این ماهیان در دریاچه نبودند. در حوضچه‌ای بودند که به دلیل استحصال نمک. یعنی آب آنجا پمپاژ می‌شد و با روش‌هایی که داشتند بلور نمک استخراج می‌کردند.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست علت مرگ ماهیان در ماهشهر را تشریح کرد.
باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این باد‌ها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن‌های روان روبرو می‌کند.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:به علت کاهش تعداد یوز ناچار به تکثیر آن در شرایط اسارت شدیم، تجربه نسبتا موفقی بود، اما قطعا با اخذ این تجربه می‌توانیم برای مراحل بعدی بارداری و زایمان یوز در اسارت برای سال‌های بعد آماده‌تر عمل کنیم تا شاهد روند روبه رشدی در این گونه ارزشمند باشیم.
اهواز - به دنبال مرگ هزاران قطعه ماهی در ماهشهر، علت این امر با توجه به خبر رسانی محیط زیست و نماینده مجلس در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ