در صورت صحت گزارش نیویورک‌تایمز، ایران توانسته است به‌صورت دوفاکتو غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود را از سوی طرف آمریکایی رسمیت ببخشد و بخش‌هایی از پول‌های بلوکه‌شده در عراق و کره‌جنوبی را آزاد کند و همچنین آمریکا دیگر تحریم جدیدی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران علیه جمهوری اسلامی اعمال نخواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به‌نظر می‌رسد آبی‌های پایتخت به‌زودی با یک مهاجم خارجی به توافق خواهند رسید.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به هرگونه توافقی در زمینه هسته ای با ایران نزدیک نیستیم و موضوع تبادل زندانیان از سایر مسائل کاملا جدا است.
یک منبع نزدیک به باشگاه استقلال خبر داد که استقلال با دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به توافق شفاهی دست یافته است.
یک منبع نزدیک به باشگاه استقلال به ورزش سه خبر می‌دهد که استقلال با دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به توافق شفاهی دست یافته است.
استاد دانشگاه تهران معتقد است که فاش شدن مذاکرات، سیگنالی است برای اینکه به توافق قطعی نزدیک نشده‌‌‌اند. اگر مذاکرات مسقط را در نظر بگیریم در کتاب خاطرات خانم وندی شرمن آمده است که وقتی می‌‌‌خواست برای رفتن به این مذاکرات با همسرش خداحافظی کند به او نمی‌‌‌گوید که برای چه ماموریتی و به کجا می‌رود. یعنی فضا حداقل تا یک مقطع زمانی محرمانه باقی مانده بود.
وزیر خارجه عمان تاکید کرد که روند توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، در مراحل پایانی خود قرار دارد.
الکسی اورچاک روز جمعه در حاشیه چهاردهمین مجمع اقتصادی بین المللی "روسیه - جهان اسلام: انجمن کازان" در پاسخ به این سوال که اتحادیه اوراسیا با کدام کشور‌ها به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری نزدیکتر است، گفت: ما با ایران نزدیکتریم.
عضو حزب کارگزاران سازندگی با استقبال از توافق ایران و عربستان گفت: ترجیح منافع ملی بر سایر اهداف، توجه به تقویت صلح و ثبات در منطقه و افزایش و گسترش روز به روز روابط با کشورهای همسایه، راهکاری است که می‌تواند در عمل جایگاه جمهوری اسلامی را در روابط بین‌الملل و مناسبات منطقه هرچه بیشتر به نقطه مطلوب نزدیک کند.
فلیکس سانچز، سرمربی اسپانیایی، در آستانه قبول پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی اکوادور است.
کمپانی‌های بزرگ تولید موبایل با کوالکام به توافق رسیده‌اند تا از فناوری Snapdragon Satellite در موبایل‌های خود استفاده کنند و به این ترتیب ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های اندرویدی خواهد رسید.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها خیلی زودتر از کشور اروپا فهمیدند در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و زودتر پیام دادند و تاکید و اصرار برای بازگشت به برجام دارند.
رئیس سابق بانک مرکزی گفت: با صراحت بگویم. دوستان دولت فکر کردند توافق نزدیک است. گفتند ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداریم تحریم هم که برداشته می‌شود، مشکل افزایش قیمت پیدا نمی‌کنیم. اما به هر دلیلی توافق انجام نشد و گرفتاری‌های جدید پیش آمد. حالا مدام می‌گویند گذشتگان بانی وضع موجود هستند. پس شما برای چه آمدید رئیس جمهور شدید؟ پس چرا در جلسات مناظره می‌گفتید ما می‌آییم وضع را درست می‌کنیم؟
پس از سخنگوی کاخ سفید که اذعان کرد هم‌اکنون تمرکز دولت آمریکا بر اغتشاسات در ایران است، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد احیای برجام در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد.
مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.
کروز در مصاحبه‌ای که ویدئوی آن را منتشر کرده می‌گوید: «احتمال اینکه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه بعدی- که فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۵ خواهد بود- هرگونه توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.»
اگر قرار باشد کاخ سفید اصرار داشته باشد که ساختار کلی تحریم‌ها حفظ شود، عملا یک توافق بد برای جمهوری اسلامی خواهد بود. زیرا با حفظ این ساختار زمینه برای ایالات متحده فراهم می‌شود که با استناد به توافق‌ها، به شکل دیگر ایران را تحریم کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه نمی‌توان برای حصول توافق بازه زمانی مشخصی ارائه کرد، اما با توجه به وضعیت کنونی، معتقدم خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه نمی‌توان برای حصول توافق بازه زمانی مشخصی ارائه کرد، اما با توجه به وضعیت کنونی، معتقدم خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم.
یک کارشناس مسائل بین‌المللی از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند.
این مقام آمریکایی ادامه داد: توافق نزدیکتر است آن چیزی است که دو هفته قبل بود اما نتیجه همچنان نامشخص است چرا که برخی اختلافات و برخی موضوعات مهم هنوز باید حل شوند.
محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده کشورمان در توئیتی نوشت: ایران نگرانی‌های خود را ابراز کرده است، اما حل مسائل باقی مانده چندان دشوار نیست.
حسن بهشتی‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه از شواهد و قرائن اینطور بر می‌آید که دو طرف به توافق نزدیک شده‌اند، اظهار داشت: به نوعی می‌توان گفت، توافق از هر زمان دیگری در دسترس‌تر است و دو طرف می‌توانند با توجه به شرایطی که وجود دارد، به یک زبان مشترک برسند، اما آن چیزی که الان ابهام‌زا است، تاکید طرفین بر روی استراتژی توافق بر روی همه چیز است، گویی اگر بر سر یک موضوع توافق صورت نگیرد، نتیجه هیچ خواهد بود.
«کرونایی‌ها همراه ندارند» در نمایشگاه کتاب

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ