آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تصمیم ارسال بمب های خوشه ‏ای برای برای ارتش اوکراین را اقدامی از روی «ناامیدی و عجز» کاخ سفید خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) امروز اعلام کرد: تصمیم فرانسه برای انتقال موشک های دوربرد به اوکراین اشتباه است؛ این تصمیم مسکو را مجبور به انجام اقدامات تلافی جویانه خواهد کرد.
رئیس جمهور آلمان به‌رغم موضع اخیر وزارت خارجه این کشور درباره تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، گفت که برلین نمی‌تواند و نمی‌بایست در تصمیم واشنگتن مداخله کند!
ناصر کنعانی در توییتی نوشت: تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن در استمرار و پیچیده‌تر کردن جنگ اوکراین است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن بر استمرار جنگ است.
به‌دنبال تصمیم مناقشه‌انگیز رئیس جمهور آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، اظهارات سخنگوی مطبوعاتی پیشین کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شد.
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تأیید کرد که واشنگتن در ادامه ارسال مداوم تسلیحات نظامی به کی‌یف تصمیم گرفته ارتش اوکراین را با بمب‌های خوشه‌ای تجهیز کند.
وزیر خارجه روسیه به کشورهای غربی هشدار داد که موافقت‌شان با ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، به مثابه «بازی با آتش» است.
بورل در حاشیه نشست کشور‌های عضو کمیسیون اروپا در شهر بروکسل گفت: این ایده خوبی است که گروه ۷ سرانجام تصمیم گرفته است زمینه را برای تامین جت‌های جنگنده مورد نیاز اوکراین آماده کند.
صدر اعظم آلمان اعلام کرد تصمیم گیری ها در خصوص ارسال سلاح به اوکراین باید به درستی اتخاذ شود.
رئیس جمهور لهستان در سخنانی گفت که ورشو تعداد کافی جنگنده نظامی برای ارسال به اوکراین ندارد.
وزیر دفاع انگلیس می گوید که لندن درباره ارسال یا عدم ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته است.
شماری از مردم آلمان در اعتراض به تصمیم این دولت برای ارسال تانک به اوکراین، به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار دادند.
معاون سابق صدراعظم اتریش در مصاحبه ای تصریح کرد: روسیه می‌تواند تصمیم آلمان در ارسال سلاح برای اوکراین را جنگ طلب تلقی کند؛ لذا ممکن است اروپا به این درگیری کشانده شود.
نخست وزیر لهستان تصمیم آلمان برای ارسال تانک به اوکراین را «به جا» دانست.
یک مقام اروپایی از موافقت کشورش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین خبر داد و افزود که غرب برای حمایت از اوکراین باید پیشگام باشد.
وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اگر لهستان بخواهد تانک‌های ساخت آلمان خود را به اوکراین بدهد، برلین جلوی ورشو را نخواهد گرفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس اذعان کرد تصمیم این کشور برای ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر۲» موجب تضعیف ارتش انگلیس می‌شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم شورای امنیت مبنی بر تمدید ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه و باز بودن گذرگاه باب الهوی سوریه به مدت شش ماه دیگر استقبال کرد.
فدراسیون جهانی والیبال با ارسال اساسنامه تائید شده فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران خواستار اجرای مفاد آن شد.
فدراسیون فوتبال ایران درگیر نامه خطرناکی است که از سوی فیفا ارسال شده است.
روسای انجمن ها، کمیته ها و گروه های زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی با ارسال نامه هایی به تصمیم وزارت ورزش مبنی بر جدایی از این فدراسیون اعتراض کردند.
رئیس انجمن آمادگی جسمانی کشور با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی رسما با جدایی این انجمن مخالفت کرد.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) این کشور جهت تایید برنامه اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره های اینترنتی استارلینک به مدار زمین را تعلیق کرد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارسال جنگنده های نظامی به اوکراین روی میز قرار دارد اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ