یک مقام ارشد دولت مستقر و منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا، اعلام کرد که نیروهای اوکراین مواضع خود در نزدیکی این منطقه را ترک کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر کل ناتو به موضع گیری درباره ضدحملات نیروهای اوکراینی پرداخت.
وزارت دفاع روسیه درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: در محور دونتسک، ۱۰ حمله دشمن طی روز گذشته با موفقیت دفع شد.
ارتش روسیه با استفاده از پهپاد جدید «پرایوت-۸۲» مواضع اوکراین را با موفقیت هدف قرار داد.
نیرو‌های مسلح اوکراین به طور فعال نه تنها از هواپیما‌های بدون سرنشین FPV دست ساز با قیمت ۱۰۰۰ دلار، بلکه از کوادکوپتر‌های غیرنظامی نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین‌ها DJI Mavic ۳ است. این پهپاد می‌تواند نارنجک‌ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودرو‌های زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
یکی از فرماندهان ارشد اوکراین مدعی شد که ضدحملات ارتش این کشور، نیروهای روسیه را وادار به خروج از برخی مواضع در شهر راهبردی باخموت کرده است.
دولت آلمان هزار نیروی ویژه ارتش اوکراین را برای انجام ضد حمله علیه روسیه و اجرای روش‌های جنگ خیابانی آماده می‌کند.
کوپل، این سرهنگ ارتش اوکراین که نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو تحت امر خود دارد، روایت می‌کند که نیروهایش در فصل زمستان و پس از حمله روسیه به شهر سولدار در ۲۰ کیلومتری شمال غرب باخموت این شهر را تخلیه کردند. او به یاد می‌آورد که چگونه صد‌ها نفر از سربازانش مواضع خود را ترک کردند و با فرار خود باعث سقوط شهر شدند: از میان ۵۰۰ سربازی که در ابتدای جنگ تحت فرمان من بودند، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند تا کل افراد گروه من تغییر کرده باشند. ۱۰۰ سرباز جدید به من دادند و من حتی فرصت نداشتم آن‌ها را برای رفتن به جنگ آماده کنم.
وزارت دفاع بریتانیا فاش کرد که نیرو‌های روسی مجبور شده‌اند تنها با "اسلحه و بیل" به مواضع اوکراین حمله کنند.
گروهی از نیروهای ویژه روسیه مواضع شبه نظامیان اوکراینی را مورد حمله قرار دادند.
فیلم منتشر شده توسط نیرو‌های مسلح اوکراین نشان می‌دهد که سربازان روسی توسط بمب‌های پرتاب شده توسط پهپاد اوکراینی هدف قرار می‌گیرند. نیرو‌های نظامی اوکراین مواد منفجره را بر روی مواضع روسیه در خط مقدم پرتاب می‌کنند و انفجار‌های زیادی در سنگر‌های برفی رخ می‌دهد.
مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ارتش روسیه با هدف تقویت مواضع خود در منطقه دونباس در اوکراین، ده‌ها هزار نیروی جایگزین به خطوط مقدم نبرد اعزام می‌کند اما به ادعای وی این نیروها آموزش ندیده‌اند!
ارتش اوکراین در نظر دارد برای جبران اختلال در انتقال تسلیحات نظامی، چینش نیروهای نظامی خود در منطقه زاپروژیا را تغییر دهد.
رهبر جدایی طلبان دونتسک از جابجایی نیروهای ذخیره ارتش اوکراین در منطقه خرسون خبر داد.
این فیلم که توسط نیرو‌های ویژه اوکراین از واحد امگا منتشر شده است، ظاهراً نشان می‌دهد که پهپادهای اوکراینی در حال پرتاب بمب بر روی نیرو‌های روسیه در نزدیکی دونتسک هستند.
نیروهای امنیتی اوکراین در تلاش برای آنچه «خنثی‌سازی فعالیت‌های مخرب نیروهای ویژه روسیه» توصیف شده، به یک صومعه مسیحیان ارتدوکس در کی‌یف یورش بردند.
وزیر دفاع استونی گفت که این کشور در حال آموزش نیروهای اوکراینی است تا برای جنگ از آمادگی بیشتری برخوردار باشند.
حملات موشکی روسیه به مواضع نیروهای اوکراینی در زاپروژیا، شماری از مزدوران خارجی کشته شدند.
بر اثر حمله خمپاره‌ای نیروهای اوکراینی به منطقه مرزی «بلگورود» در مرز با روسیه، ۲ غیرنظامی کشته شدند.
بر اثر حمله خمپاره‌ای نیروهای اوکراینی به منطقه مرزی «بلگورود» در مرز با روسیه، ۲ غیرنظامی کشته شدند.
‏این فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه ظاهراً نشان می‌دهد که نیرو‌های روسی موشک‌های بالستیک اسکندر-ام را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک می‌کنند. دیده می‌شود که نیرو‌ها در حال آماده سازی موشک قبل از شلیک آن هستند.
نیروهای اوکراین در ماموریت سازمان ملل متحد در کنگو موسوم به «مونوسکو» به کشورشان فراخوانده شدند.
استفاده از پهپاد توسط نیرو‌های ارتش اوکراین در حمله به مواضع ارتش روسیه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
وزارت دفاع روسیه تصاویری از انهدام مواضع نیروی زمینی ارتش اوکراین را منتشر کرد.
وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که ارتش اوکراین با حمله توپخانه‌ای بسیار دقیق خود سیستم رادار ضد توپخانه Zoopark-۱ روسیه را در استان زاپوریژیا منهدم کرد. علاوه بر این سامانه، نیرو‌های اوکراینی چهار خودروی زرهی را نیز منهدم کردند. سامانه راداری اطلاعاتی Zoopark-۱ روسیه برای شناسایی مواضع آتش دشمن، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه، مواضع توپخانه و خمپاره، پرتابگر‌های موشک تاکتیکی و سامانه‌های پدافند هوایی و ... و همچنین محاسبه مسیر پرتابه‌ها و موشک‌ها در نظر گرفته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ