نیرو‌های مسلح اوکراین به طور فعال نه تنها از هواپیما‌های بدون سرنشین FPV دست ساز با قیمت ۱۰۰۰ دلار، بلکه از کوادکوپتر‌های غیرنظامی نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین‌ها DJI Mavic ۳ است. این پهپاد می‌تواند نارنجک‌ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودرو‌های زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روس‌ها مدعی هستند که موفق به دفع حمله شهپاد اوکراینی شده‌اند و در نقطه مقابل اوکراینی‌ها ادعا دارند که با سر جنگی ۴۵۰ کیلویی شهپاد خسارت چشمگیری به شناور روس وارده کرده‌اند.
عیسی آل‌کثیر بعد از واکنش تند هواداران پرسپولیس به جدایی او، سرانجام با انتشار یک استوری به این انتقال واکنش نشان داد.
این خودرو در مقایسه با محصولات قبلی، بزرگتر، سنگین‌تر، و مهم‌تر از همه، بی‌صداست. در زیر بدنه تماما سبز رنگ نظامی، همان شاسی و سیستم پیشرانه EV وجود دارد که در هامر EV وجود دارد، بنابراین سه موتور الکتریکی قادر به ارائه خروجی ترکیبی ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶۰۰ نیوتون‌متر و همچنین یک موتور عظیم ۲۱۲ کیلووات هستند.
این پهپاد که از یک موتور توربوفن رولز رویس استفاده می‌کند دارای بدنه‌ای با قابلیت پنهانکاری است. MQ-۲۵ Stingray ساخت کمپانی بویینگ بوده و یک پهپاد عمدتاً سوخت رسان است که برای سوخت رسانی به دیگر هواپیما‌ها و پهپاد‌ها در آسمان طراحی شده است. طول آن ۱۹ متر و طول بال هایش ۱۲ متر است.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
تانک‌ها و تمام قوای تجهیزاتی و تسلیحاتی ایران که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند برای اینکه امکان استفاده مجدد را داشته باشند باید اورهال و بازآماد می‌شدند. ایران بخشی از تجهیزات خود مانند جنگنده‌ها و تجهیزات زرهی را اورهال کرد، اما متخصصان صنایع دفاعی ایران به این فکر افتادند که با استفاده از تجربه خود در اورهال تجهیزات نظامی و تسلیحات، تجهیزات نظامی جدیدی را طراحی کنند و یا اینکه تجهیزات قدیمی را به کلاس تجهیزات جدید ارتقا دهند.
بمب قاصد ۱ با سر جنگی ۲۰۰۰ پوندی بردی معادل ۴۰ کیلومتر دارد و از یک سامانه هوشمند و اپتیکی پسیو برای هدایت آن استفاده می‌شود. بمب قاصد ۲ نسبت به قاصد ۱ با افزایش برد ۱۰ کیلومتری (برد ۵۰ کیلومتر) و با حفظ سر جنگی ۲۰۰۰ پوندی که امکان استفاده آن از فاصله ۵۰ کیلومتری را میسر می‌کند.
این پهپاد در حوزه‌های شناسایی با بهره‌مندی از سامانه‌های شناسایی الکترواپتیکی، لیزری، مادون قرمز، سیستم‌های شنود الکترونیکی دشمن، مقابله با جنگ الکترونیک، سامانه اخلالگر، سیستم شناسایی خودکار، برخورداری از سیستم پرواز و سیستم نشست و برخاست ناوبری اتوماتیک از جملهٔ پهپاد‌های هدایت‌پذیرِ پیشرفته و کارآمد محسوب می‌گردد.
فارس نوشت: بالگرد ۲۰۶ هوانیروز ارتش به پهپاد انتحاری مجهز شدند.
آلومینیوم اراک در دیدار مقابل نساجی مازندران فقط یک تماشاگر داشت!
پهپاد‌های پرسه‌زن «سوئیچ بلید» به طور معمول توسط یگان‌های تکاوری و نیروی مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تصاویر گرافیکی کانسپت هواپیمای ترابری فوق سنگین که توسط مجتمع هوانوردی ایلیوشین به عنوان جایگزین آنتونوف An-۱۲۴ رونمایی شده است.
تصویر شکاری رهگیر F-۱۴ A تامکت با کد رجیستر ۶۰۷۹ آخرین تامکت تحویلی شرکت گرومن امریکا به نیروی هوایی ایران بود که در پایگاه "خاتم" اصفهان مستقر شد.
در ادامه سفر دریایی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این ناوگروه متشکل از ناو‌های دنا و مکران صبح امروز جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده نیروی دریایی و مقامات بندری محل در بندر کیپ تاون آفریقای جنوبی پهلو گرفت.
RAM-II حاوی نرم افزار "Terminal" است که آن را قادر می‌سازد تا با سیستم‌های فرماندهی و کنترل از را دور نیرو‌های نظامی اوکراین همگام شود. این یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این پهپاد تولید اوکراین است.
دستاورد جدید پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نصب روی بالگرد ۲۱۴ هوانیروز ارتش امتحان شد.
پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود. این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.
محمد بن سلمان ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان، در اردوگاه زمستانی در منطقه العُلاء، میزبان فرمانده ارتش پاکستان بود.
اولین جوخه تسلیحات لیزری ماه آینده وارد میدان می‌شود. این سامانه تسلیحاتی موسوم به گاردین (Guardian) از یک سامانه لیزری ۵۰ کیلوواتی تشکیل شده است که می‌تواند پهپادها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با تعبیه روی سکو‌های متحرک موسوم به استرایکر (Stryker) منهدم کند.
نسخه ابتدایی بمب‌افکن تو ۱۶۰ که در ناتو بلک‌جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال ۱۹۸۷ به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق درآمد. این پرنده برای رقابت با بمب‌افکن بی ۱ لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو ۱۶۰ عملیاتی شده بود.
تئو هرناندز توانست شب گذشته علاوه بر گلزنی در بخش‌های دفاعی هم نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه دهد و زمینه‌ساز پیروزی تیمش باشد.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
یک تانک نظامی ارتش پاکستان که وارد خاک افغانستان شده بود، به دره سقوط کرده و تخریب شده است.
ارتش رژیم اسرائیل بامداد یکشنبه تامر کیلانی یکی از فرماندهان گروه مقاومت عرین الاسود را در بخش قدیمی شهر نابلس ترور کرد. نظامیان اسرائیلی اقدام به بمب‌گذاری یک دستگاه موتورسیکلت کردند که این بمب هنگام عبور کیلانی از بخش قدیمی نابلس منفجر شد و او به شهادت رسید. گروه عرین الاسود وعده داده که ضربه سختی به اشغالگران اسرائیلی در پاسخ به این جنایت وارد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ