ارتش روسیه با استفاده از پهپاد جدید «پرایوت-۸۲» مواضع اوکراین را با موفقیت هدف قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات روسی اعلام کردند که دو پهپاد جنگی اوکراینی که عازم مسکو بودند را سرنگون کردند.
وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات ارتش اوکراین در محورهای دونتسک و زاپروژیا از سوی نیروهای روسی دفع شد.
اتحادیه اروپا شش فرد حقیقی و بخش دیگری از صنایع پهپادی ایران را به اتهام مشارکت در جنگ روسیه علیه ایران و همچنین حمایت نظامی از سوریه تحریم کرد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
مقامات محلی در غرب روسیه از حملات پهپادی جدید اوکراین به این منطقه خبر می‌دهند.
ارتش اوکراین یک پهپاد جدید کامیکازه را بر روی یک برج نظارت تصویری حرارتی Murom-P روسیه در بلگورود آزمایش کرد. این پهپاد با سرعت بالا مستقیماً به برج اصابت کرد و منفجر شد. این برج‌ها به خاطر شخصیت اربابان حلقه‌ها «چشم سائورون» نامیده می‌شوند.
اتحادیه اروپا تاکید مدعی شده است که ارتباط مستقیم میان شرکت‌های ایرانی تولید کننده پهپاد با مجتمع‌های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است به همین دلیل چند نهاد و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.
در این بیانیه ادعا شده که اوکراین بین اواخر ژانویه و اوایل فوریه «دستکم ۲۴ پهپاد شاهد» را منهدم کرده است. عدم به‌کارگیری از پهپاد‌های ایرانی طبق ادعای وزارت دفاع انگلیس نشان‌دهنده خالی شدن انبار روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارش‌های جدید است.
وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، محدودیت‌های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرده است.
روزنامه «گاردین» مدعی شد: ایران با استفاده از شناور‌ها در دریای خزر و نیز یک هواپیمایی مسافربری دولتی، انواع جدیدی از پهپاد‌های پیشرفته مسلح و دوربرد را به روسیه منتقل می‌کند تا از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.
رسانه‌‌‌ آمریکایی‌‌‌ وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که مقامات یک کشور همسو با ایالات متحده از همکاری جدید مسکو و تهران برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه خبر داده که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بسازد. به گزارش انتخاب به نقل از وال‌‌‌استریت ژورنال، این جدیدترین نشانه از تعمیق همکاری بین ایران و روسیه است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن یک شرکت اصلی تولید کننده پهپاد ایرانی را به دلیل عرضه ادعایی پهپاد به روسیه تحریم کرده است.
ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می‌خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»
دولت انگلیس به بهانه کمک نظامی ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه ۱۲ مقام نظامی روس و همچنین سه شخص و یک شرکت سازنده قطعات پهپاد ایرانی اعمال کرد.
وزیر خارجه انگلیس بعد از نشست اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و با تکرار اتهامات ضد ایرانی گفت: ما تحریم‌هایی علیه ایران، به دلیل ارائه پهپاد به روسیه و سرکوب اعتراضات اعمال کردیم.
در بیانیه رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر، ادعا شده است: برای نخستین بار در سه هفته گذشته، گزارش‌هایی از حملات هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران منتشر شده است. این وقایع هنوز باید بررسی شوند، اما به احتمال زیاد ذخایر قبلی روسیه از چند صد فروند شاهد-۱۳۱ و ۱۳۶ به پایان رسیده و اکنون انبار تسلیحاتی خود را از نو پر کرده است.
کانادا امروز از وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه واهی ارائه پهپاد به روسیه و موضوعات حقوق بشری خبر داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام ارسال پهپاد به روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.
ایران تا روز شنبه ارسال پهپاد به روسیه را رد می‌کرد اما به نظر می‌‌رسد رئیس دستگاه دیپلماسی با سخنان روز شنبه‌‌اش از تاکتیک دیپلماتیک جدید تهران درباره جنگ روسیه علیه اوکراین پرده برداشته است.
دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد که به ایران از مجاری دیپلماتیک درباره عواقب ارسال محموله‌های جدید پهپاد‌های تهاجمی و موشک‌های بالستیک به روسیه اطلاع داده شده است.
وزیر خارجه فرانسه ضمن تکرار ادعاها درباره کمک پهپادی ایران به روسیه گفت که کشورش به این بهانه در حال کار بر روی بسته تحریمی جدید علیه تهران است.
هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، موضوع ادعایی ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در اوکراین را به عنوان بهانه جدید عدم تمرکز بر روی مذاکرات با تهران مطرح کرد.
اتحادیه اروپا به بهانه واهی حمایت پهپادی ایران از روسیه، سه فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم و دارایی های آنها را مسدود کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ