چین نخستین سیستم عامل توسعه یافته داخلی برای دسک تاپ را به نام اوپن کایلین عرضه کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، در چین جلوگیری می‌کند.
چین به زودی به سیستم های رباتیک و پلتفرم های هوشمند اجازه می دهد تا سرویس های نگهداری برای تلسکوپ رادیویی (FAST) را فراهم کنند.
سفیر چین در روسیه می‌گوید بحران اوکراین ریشه در بحران امنیتی در اروپا دارد و این قاره نیازمند سیستم امنیتی جدید و پایدار است.
چین در تلاش برای جلوگیری از سقوط موشک ها روی مناطق پرجمعیت هنگام فرود است و در همین راستا یک سیستم چتر نجات را برای کنترل محل فرود بوسترهای موشک آزمایش کرده است.
چین مشغول ساخت بزرگترین سیستم هشدار اولیه زلزله جهان(EWWS) است که بیش از ۱۵ هزار ایستگاه رصد، ۳ مرکز ملی، ۳۱ مرکز منطقه ای و ۱۷۳ مرکز انتشار گزارش را پوشش می دهد.
قطعا کابین کادیلاک سی تی ۶ بازار چین به مراتب جذاب‌تر از پیشرانه آن است. ۳۳ اینچ نماییشگر، آینه عقب دیجیتال، نورپردازی هوشمند ۲۶ رنگ، سیستم صوتی AKG، تریم چوب، سوپر کروزکنترل، کیفیت بالای مواد اولیه و بسیاری از جزئیات دیگر در این کابین سطح بالا حضور دارند.
ایستگاه فضایی چین که خدمه فضاپیمای شنزو ۱۵ هم اکنون در آن حضور دارند، می تواند ۱۰۰ درصد اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تامین کند.
این سامانه شامل خودروی فرماندهی به همراه چهار ایستگاه رصد است و انتقال داده‌ها با موج کوتاه انجام می‌شود. همچنین این سیستم بوسیله هوش مصنوعی، می‌تواند به تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن ایستگاه‌های رصد کمک کند.
در همین حال پوتین با تمجید از اقتصاد چین، حکومتداری چینی را از دیگر کشورها موثرتر دانست. به گفته رییس جمهوری روسیه "چین یک سیستم بسیار موثر برای توسعه کشور و قدرتمند کردن آن به وجود آورده است. این نظام از کشورهای دیگر موثرتر است."
پیکاپ T ۸ محصول سال ۲۰۱۸ بازار چین است. البته جک در مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت این پیکاپ را با نام T ۸ PRO نیز عرضه کرده که فعلا خبری از آن در کشورمان نیست. جک T ۸ از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می‌برد. داشتن زاویه حمله ۳۰ درجه‌ای و زاویه فرار ۲۳ درجه‌ای، به خوبی می‌تواند آفرودر بودن T ۸ را ثابت کند.
در رقابت قرن میان ایالات متحده با چین عامل تعیین کننده قدرت نوآوری خواهد بود. سیستم مهاجرت منسوخ ایالات متحده مانع از ورود افراد با استعداد بسیار زیاد می‌شود.
سرمایه‌گذاری‌های سنگین نظامی برروی سیستم سلاح‌های خودمختار، از جمله در آمریکا، روسیه، چین، کره‌جنوبی و اتحادیه اروپا، دنیا را وارد مسابقه تسلیحاتی گران‌قیمت و ویرانگر جدیدی می‌کند.
‏در ووهان چین سیستم تاکسی اینترنتی بدون راننده (خودران) راه افتاده، با گوشی تاکسی می‌گیرید، برای باز شدن در تاکسی کد روی در اون رو با گوشی اسکن می‌کنید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ایران برای سیستم بین المللی چالش‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند که بر چین نیز تاثیر می‌گذارند. این چالش‌های ایران، آمریکا را نیز شدت نگران می‌کند.
طبق این گزارش، در سال‌های اخیر سیستم این مدارس برای کودکان تبتی "برنامه‌های اجباری" را در مقیاسی بزرگ با هدف "همگون‌سازی" تبتی‌ها نسبت به فرهنگ اکثریت هان ارائه داده است؛ اقدامی که با استاندار‌های بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد.
چین در دوره ۲۰۲۲ - ۱۹۸۰، دارای سیستم اقتصادی باز و سیستم سیاسی بسته بود. شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، با وجود آزادی‌هایی که داشتند تحت سیاست‌های کلان حزب فعالیت می‌کردند.
محققان دانشگاه شمال چین یک سیستم قطار مشابه هایپرلوپ را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرده اند که در آن قطارهایی در لوله های دارای خلا حرکت می کنند.
محققان دانشگاه شمال چین یک سیستم قطار مشابه هایپرلوپ را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرده اند که در آن قطارهایی در لوله های دارای خلا حرکت می کنند.
چین از روی یک پلتفرم متحرک در دریا ۲ ماهواره برای تقویت سیگنال های سیستم ناوبری «بیدو»(Beidou)به مدار زمین فرستاد.
یک تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی فناوری دفاع در ایالت هونان چین طرح هایی برای یک موشک ضد کشتی ۵ متری را منتشر کرده که سرعت آن به حدی بالا است که هیچ سیستم دفاعی نمی تواند آن را شکست دهد.
موفقیت‌های اخیر چین در پروژه‌های فضایی و دفاعی احتمالا نمونه‌هایی از آن چیزی است که شی باور دارد چین می‌تواند با سیستم ملت کل جدید و روحیه «دو بمب و یک ماهواره» به انجام برساند.
چین تصمیم گرفت خود را از هرگونه کمک خارجی محروم سازد تا بتواند برتری سیستم خود اثبات نماید. شاید هم دلایل دیگری برای این کار داشته است. با این وجود، با سرعتی که چین در حال خودزنی و خود خرابکاری است ایالات متحده تقریبا می‌تواند عقب بنشیند و رودخانه را تماشا کند.
شرکت دولتی شبکه برق چین به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرده است که مشکلات برق را تنها در مدت سه ثانیه برطرف می‌کند. این پروسه قبلاً شش تا ۱۰ ساعت طول می‌کشید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ