چین از روی یک پلتفرم متحرک در دریا ۲ ماهواره برای تقویت سیگنال های سیستم ناوبری «بیدو»(Beidou)به مدار زمین فرستاد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک شعله قدرتمند خورشیدی سیگنال های رادیویی و ناوبری در سراسر آمریکای شمالی را مختل کرد.
یکشنبه ۹ ژوئیه، یک نمونه اولیه ماهواره اینترنتی بر روی یک موشک حامل Long March ۲ C از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan چین در پرتاب شد. از آن زمان این ماهواره وارد مداری از پیش تعیین شده، شده است، جایی که چندین آزمایش برای اعتبارسنجی فناوری ماهواره‌ای و پهنای باند آن انجام خواهد گرفت.
روزنامه یومیوری در گزارشی به نقل از یک منبع ناشناس دولتی اعلام کرد ارتش ژاپن مشغول آزمایش سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به شرکت اسپیس ایکس است.
موشک آریان ۵ اروپا قرار بود برای آخرین بار روز گذشته از مقر فضایی در گینه فرانسوی به فضا پرتاب شود اما برنامه این عملیات تغییر کرد، قرار بود این موشک ۲ماهواره برای آلمان وفرانسه به فضا ببرد.
گروهی از شرکت های بزرگ ارتباطات و فضایی در یک مناقصه برای خوشه ماهواره ای شرکت می کنند که احتمالا رقیب ماهواره های استارلینک متعلق به اسپیس ایکس خواهد شد.
روز گذشته یک موشک هندی دو ماهواره سنگاپوری را به مدار زمین برد.
در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود.
چین مشغول انجام آمادگی های لازم برای پرتاب نخستین  محموله ماهواره های اینترنتی خود به مدار زمین است.
در این توییت آمده است: «استارلینک اکنون در تمام نقاط جهان آماده خدمات‌رسانی است. حالا مشتریانی که به نقاط گوناگون جهان سفر می‌کنند، می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند؛ جا‌هایی که پیش‌تر امکان چنین چیزی فراهم نبود.»
نگرانی‌های غرب درباره شبکه ماهواره‌ای چینی تنها به ارائه خدمات اینترنتی محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها نگران این موضوع هستند که ماهواره‌های چینی از استارلینک جاسوسی کرده و بسیاری از اسرار نظامی آمریکا و ناتو را به چنگ آورند.
چین در آینده مجموعه‌ای از ماهواره‌های Daqi را تولید خواهد کرد که برای نظارت بر آلودگی جو، پشتیبانی از داده‌های سنجش از راه دور برای مسئولان محیط‌زیست و همچنین حمایت از تحقیقات علمی در مورد تغییرات آب و هوای جهانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
پروژه های ماهواره ای ناهید ۲ و طلوع ۳ فردا در مراسم روز ملی فناوری فضایی رونمایی می شوند.
بالن‌ها مزیت‌هایی نسبت به ماهواره‌های نظامی از جمله هزینه بسیار کمتر ساخت و پرتاب دارند. آن‌ها در ارتفاع پایین‌تری نسبت به ماهواره قرار دارند و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری روی یک هدف باقی بمانند. پایین‌تر بودن به بالن امکان می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را اسکن کند.
چین می‌گوید در یک ماه گذشته ۴۰ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند، اما تصاویر ماهواره‌ای ماجرای دیگری را روایت می‌کنند. مراکز جسدسوزی سراسر کشور نسبت به چند ماه گذشته و مدت مشابه در سال قبل، شاهد مراجعه بسیار بیشتری هستند و نعش‌کش‌ها در کنار آن‌ها صف می‌کشند.
ناسا همراه موشک فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس نخستین ماهواره برای رصد آب های سطحی سراسر زمین به فضا ارسال کرده است.
چین یک دسته جدید از ماهواره های رصد زمین Gaofen را به فضا فرستاد.
با افزایش بدهی اوکراین به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استارلینک، تا کنون ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در این کشور قطع شده و در صورت قطع کلی، ممکن است جنگ به شکل دیگری پیش برود.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورتیکه کشورهای غربی از ماهواره های تجاری برای مداخله در جنگ اوکراین بهره بگیرند، مسکو حق قانونی خود برای هدف قرار دادن آنها را محفوظ می داند.
محققان ارتش چین در یک شبیه سازی از یک اسلحه ضدماهواره ای هسته ای برای نابود کردن ماهواره های موجود در مدار پایین زمین مانند استارلینک استفاده کرده اند.
در صورت تایید یک قانون پیشنهادی جدید، ماهواره های از کارافتاده آمریکایی باید در ۵ سال از مدار زمین خارج شوند.
شرکت اسپیس ایکس همراه یک موشک دسته ای ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه محموله ای برای بویینگ به فضا فرستاد. بوستر موشک پس از انجام عملیات در پهپادکشتی این موشک فرود آمد.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) این کشور جهت تایید برنامه اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره های اینترنتی استارلینک به مدار زمین را تعلیق کرد.
یک ماهواره تولید انگلیس می تواند نقشه ای سه بعدی از جنگل های زمین فراهم می کند تا میزان کربنی که در آنها وجود دارد و همچنین تاثیرات جنگل زدایی بر تغییرات آب و هوایی سنجیده شود.
تا پایان سال توانمندی تزریق ماهواره‌های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تثبیت خواهد شد و این مسیر تا رسیدن فناوری بومی تزریق ماهواره‌های چندصد کیلوگرمی ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ