مدیرکل دفتر امور صید سازمان شیلات کشور گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور حدود ۱۳ کیلو گرم بوده که هدف این است این عدد افزایش یافته و به ۲۰ کیلو گرم برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، گفت: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان، ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.
بازار لبنیات سال گذشته ۱۶.۳ درصد کاهش یافت و امسال هم پیش بینی می شود با افزایش نرخ شیر خام این روند ادامه پیدا کند و آمار مصرف سرانه محصولات لبنی کمتر شود.
در حال حاضر که عنوان می شود سرانه مصرف کاهش پیدا کرده و به حدود ۶ تا ۷ کیلو گرم به ازای هر نفر در سال رسیده با براورد جمعیتی ۸۵ میلیون نفر نیاز کشور حدود ۵۱۰ هزار تن خواهد بود.
مصرف سرانه هر فرد ۳۷ تا ۴۰ کیلوگرم برنج است که باتوجه به آمار جمعیت سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن برنج وارد شود.
اهالی ترکیه با فاصله زیاد حتی نسبت به کشور شماره ۲ این فهرست عنوان «چایی‌خورترین مردم جهان» را در اختیار دارند. سرانه مصرف چای در میان اهالی این کشور ۳٫۶ کیلوگرم برای هر فرد در طول یک سال است.
محمدرضا ثقفی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن گرانی مرغ و کوچک شدن سفره مردم را موضوع نقد خود قرار داده است.
توزیع شیر در مدارس از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد و در سال ۱۳۹۶ با افزایش قیمت لبنیات قطع شد و اینگونه بود که با وجود تمام تلاش‌ها در یک دهه گذشته سرانه مصرف شیر دوباره کاهش یافت.
سرانه مصرف جهانی شکر ۲۴.۵ کیلوگرم در سال است. عوامل متعددی قیمت شکر را تحت تاثیر قرار می‌دهند با تغییر قیمت شکر، شرکت‌های بورسی فعال در گروه قند و شکر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس سرانه مصرف نان در جامعه برآورد می‌شود بین ۷ تا ۸ تن آرد در کشور نیاز داریم.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که فرهنگ آبزی‌مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است، گفت: با توجه به این که مصرف سرانه آبزیان ۱۳.۸ کیلوگرم است برای افزایش این رقم باید عزم ملی داشته باشیم.
محمد سرگزی عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر قوت غالب مردم استان نان است و متاسفانه آب و رب و نان را به عنوان غذا مصرف می‌کنند یعنی شرایط زندگی در استان به شدت دشوار شده است، ما مکررا پیگیری کردیم باتوجه به اینکه قوت غالب مردم استان نان است؛ کمک کنند سرانه آرد افزایش یابد که تاکنون محقق نشده است.
سمنان- مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه تولید آبزیان در استان مصرف ماهی را در منطقه افزایش داده است، گفت: آموزش در این افزایش سرانه مصرف نقش مهم داشته است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه مصرف محصولات شیلات نسبت به استاندارد جهانی پایین بوده در حالی که ظرفیت تولید کشور حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.
علیرضا الماس‌وندی گفت: میزان سرانه مصرف آب درایران بالاتر از متوسط جهانی است، درحالیکه سرانه مصرف آب ۱۵۰لیتر برای هر فرد است این عدد در استان‌های مختلف متفاوت بوده و گاهی به ۳۰۰ لیتر می رسد.
وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون ۸ مجمع در ۸ استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.
اگرچه اصل سرکوب قیمت با هدف حمایت از مصرف‌کننده و گردش چرخه‌ای صنعت اجرا می‌شود اما نه تنها منجر به افزایش ۵۵ برابری قیمت شیر خام شده بلکه سرانه مصرف خانوارها در همه دهک‌ها را کاهش داده است.
وزیر نیرو گفت: امروز سرانه مصرف آب هر ایرانی از ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در سال به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب رسیده است.
سید حمیدرضا قریشی، کارشناس انرژی درباره سرانه مصرف گازخانگی در کشور گفت: سرانه‌ی مصرف گاز در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بالاتر است. در حوزه گاز واقعاً خیلی گرفتار پرمصرفی هستیم.
در روزهای اخیر یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود که مصرف گاز در ایران به اندازه ۲ برابر اتحادیه اروپا است؛ اما آیا این موضوع صحت دارد؟
یکی از راهکار‌های مفید در بهبود وضعیت سرانه مصرف ویتامین D، غنی‌سازی غذا‌های معمولی مانند غلات، بلغور جو دوسر و لبنیات با این ویتامین است.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، ولی در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند، می‌توان تعرفه گاز را غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، اما در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند می‌توان تعرفه گاز را به صورت غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصرف سرانه مرغ در کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با اعطای کالابرگ و کارت الکترونیک محصولات پروتئینی، این مسئله جبران خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر خبر داد و گفت : تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ