قائم مقام سازمان بازرسی از اخذ توضیح ۴۶ مدیر به دلیل عدم اجرای تکالیف مندرج در قانون حمایت از جوانی جمعیت خبر داد و گفت: مدیرانی که دلیل موجهی نداشتند به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهارستان نشینان در سه شنبه نظارتی مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی وضعیت تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه ۱۴۰۲، اولویت ‌های تخصیص اعتبار را مشخص و بر ضرورت اجرای دقیق احکام بودجه‌ای تاکید کردند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تلاش ما آن است که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای در مجلس دنبال شود که از نیمه دوم امسال اجرایی شود.
سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس با اشاره به بررسی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع در جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: بر همین اساس، ماده تناسبی شدن انتخابات از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس حذف شد.
بررسی برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت نشان می‌دهد اهداف بلندپروازانه‌ای که در آن مطرح یا در قسمت اهداف پیش‌بینی‌شده، با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد. اجرایی شدن ۳۰ درصدی برنامه‌های توسعه پنجم و ششم هم نشان می‌دهد که دولت‌ها خود را ملزم به اجرای دقیق برنامه‌های پنج‌ساله نمی‌بینند.
بررسی ها نشان می دهد که قیمت گذاری اجاره بها براساس نیاز صاحبخانه ها است و هیچ مصوبه ای مبنی بر این که قیمت ها باید حد اکثر ۲۵ درصد افزایش پیدا می کرد رعایت نمی شود.
بررسی ها نشان می دهد که مستاجران به دنبال توافق به صاحبخانه های خود هستند زیرا در شرایط گرانی اجار بها امکان جایه جایی به سختی صورت خواهد گرفت.
مشاور سلاجقه، آماری از اینکه تخلفات در کدام‌یک از حوزه‌های محیط‌زیست در صدر هستند، ندارد. او درباره بازداشت دو مدیر سازمان محیط‌زیست و صدور کیفرخواست علیه مسئولان دولت‌قبل به‌دلیل اهمال در اجرای قانون هوای‌پاک اینگونه توضیح می‌دهد: دستگاه امنیتی اینگونه تشخیص داده است، درصورتی‌که جرمی ثابت نشده و همه اتهامات و گزارشات در حال بررسی است و این دو مدیر، دو روز پیش آزاد شدند.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نقطه نظرات خود را درباره بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ فرهنگیان مطرح کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه ای غیرعلنی تشکیل دادند.در این جلسه مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل طرح توزیع کالا برگ الکترونیک در سراسر کشور را بررسی کردند.
مرکز پژوهش های مجلس در بررسی بخش پژوهش، فناوری و نوآوری لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این نتیجه رسید که به دلیل عملکرد صفر بودجه این حوزه عملاً اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ رخ نداد.
بهادری جهرمی در ادامه درباره سامانه و جزئیات کامل اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: سامانه مولدسازی در راستای شفافیت رونمایی شده و تمامی جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است. همه طرح‌ها جهت اطلاع عموم در سامانه قرار گرفته و حتی طرح‌هایی که اجرایی نشده است نیز قابل مشاهده است.
نمایندگان مردم در خانه‌ملت در نشست نظارتی امروز خود ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، از پاسخ وزیر صمت درباره گرانی خودرو قانع نشدند، البته نماینده نجف آباد نیز از پاسخ وزیر دادگستری درباره اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط قانع شد.
نمایندگان مردم در خانه‌ملت در نشست نظارتی امروز خود ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، از پاسخ وزیر صمت درباره گرانی خودرو قانع نشدند، البته نماینده نجف آباد نیز از پاسخ وزیر دادگستری درباره اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط قانع شد.
بنا به گفته‌ی محققانِ دانشگاه پِکینگ، بررسی بیولوژیکیِ استخوان‌های اسکلتِ یک زن، قطع عضو به علل پزشکی و دیگر علل را رد کرده و نشان داده است که قربانی حداقل پنج سال پس از اجرای مجازات زنده مانده است.
رئیس جمهور قانون اساسی را مشتمل بر اساس و اصولی دانست که هم نشان از حقوق آحاد شهروندان و هم نشان از تکالیف مسئولان و دست‌اندرکاران دارد و گفت: اینکه فرهیختگان و صاحب‌نظران، کیفیت اجرای اصول قانون اساسی را نه صرفا در محافل آکادمیک و علمی بلکه در عرصه اجتماعی مورد بررسی و نظارت قرار دهند، بسیار آموزنده و مفید خواهد بود.
در حالی که معاون اول رئیس جمهور دستور داده بود تا خدمات اقتصادی-اجتماعی دستگاه های خدمات رسان بدون استعلام کد سامانه املاک و اسکان ارائه نشود، اما بررسی ها حاکی است این دستور مخبر اجرای نشد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.
حکم بازرسی بدون مهر و موم نشان می‌دهد که دادستان‌ها در حال بررسی ارتکاب سه جرم احتمالی هستند: نقض قانون جاسوسی، ممانعت از اجرای عدالت و رسیدگی کیفری به سوابق دولتی.
اجرای این برنامه بر عهده‌ مجید واشقانی است او که هفته‌ی گذشته را نیز اجرا کرده و درخواست مخاطبان دوباره بر روی صندلی اجرای این برنامه می‌نشیند. مریم نراقی، نغمه دانش و علیرضا بهرامی کارشناسان برنامه او را در این قسمت همراهی می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ