مرکز پژوهش های مجلس در بررسی بخش پژوهش، فناوری و نوآوری لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این نتیجه رسید که به دلیل عملکرد صفر بودجه این حوزه عملاً اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ رخ نداد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس حوزه علم و فناوری گفت: هدف از اصلاحات حوزه نظام ارزیابی و همچنین تغییر نظام حمایتی مبتنی بر قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان، ایجاد پویایی بیشتر در نظام پشتیبانی شرکت های دانش بنیان برای توسعه و آماده سازی آنها برای تبدیل شدن به بازوی اصلی تحقیق و توسعه و و توسعه فناوری در صنعت است.
اعتبار مالیاتی براساس ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان به ابزارهای سیاستی معاونت علمی، افزوده شده و شیوه نامه تخصیص اعتبار مالیاتی معاونت علمی ریاست جمهوری ابلاغ شد.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با ارائه راهبرد اصلاح بودجه ریزی تاکید کرده لازم است برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، منابع تخصیصی شفاف و منابع به سمت صندوق نوآوری هدایت شود.
نشست «سیر تکامل قانون جهش تولید دانش بنیان» ۲۰ آذرماه با حضور متولیان حوزه پژوهش و فناوری در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می شود.
در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص تسهیل سرمایه گذاری و توسعه صادرات شرکت ها و مؤسسات تصویب شد.
احصاء شناسه (کد) کالاهای مرتبط با محصولات دانش بنیان مبتنی بر نظام هماهنگ توصیف و شناسه‌گذاری کالاها یکی از ضروریاتی است که در قانون جهش تولید دانش بنیان بر آن تاکید شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: باید کنترل جدی در حوزه‌ی واردات در کشور داشته باشیم تا حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مشکل اولیه این واردات، مسئله اعطای معافیت به واردات ماشین آلات بود که در نهایت به واردات بی رویه منجر شد که ضربات مهلکی را بر بدنه‌ی تولید داخلی وارد کرد.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرای کامل قانون جهش تولید دانش‌بنیان با همه ظرفیت‌های موجود را در اولویت قرار داده‌ایم.
سرپرست معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه بازارسازی شرکتهای دانش بنیان و اتصال آنها به کارگزاران از برنامه های ما است، گفت: همچنین توجه جدی به اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داریم.
رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان با هدف تجاری سازی محصولات دانش بنیان اجرایی می‌شود.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، ماموریت‌های ویژه ای برای همه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مختلف تعیین شد.
بر اساس یکی از مفاد قانون جهش تولید دانش بنیان واحدهای صنعتی مشمول موظف‌اند سالانه معادل درصد مشمول از برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تأمین کنند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان مانع از مونتاژکاری در بخش های مختلف می شود.
تفاهم نامه ای 4 جانبه برای اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای توافق برای تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به زیست‌بوم نوآوری منعقد شد.
با امضای معاون اول رئیس جمهور، آئین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان ابلاغ شد.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری مسئول پیگیری اجرای طرح جهش تولید دانش بنیان است و باید هر ۶ماه یکبار به ۴کمیسیون مجلس شورای اسلامی گزارش ارائه دهد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب آیین نامه های طرح جهش تولید دانش بنیان تا ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: همه دستگاههای اجرایی موظف به اجرای این قانون هستند.
سخنگوی دولت گفت: هیئت‌وزیران آئین‌نامه اجرایی قانون جهش تولیددانش‌بنیان مبنی‌بر توسعه صنایع دانش‌بنیان باانرژی‌های تجدیدپذیر وتوسعه بازار تولیدبرق پاک ازطریق شرکت‌های دانش بنیان،راتصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، اگر مصرف برق یک صنعت، بیش از حد مجاز باشد جریمه های آن صرف حمایت از آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها برای توسعه برق می شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اولویتهای جدی ما در معاونت علمی، طرح جهش تولید دانش بنیان است که آیین نامه های مرتبط با آن در حال تصویب هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید دانش بنیان را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ