مشهد ـ «جاشوا ایگوتا گاتیمو »سفیر جمهوری کنیا در ایران از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد بازدید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پهپاد‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی روز چهارشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به کنیا با حضور سیدابراهیم رئیسی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد.
طی سفری که رییس جمهوری به آفریقا داشته، قرار است سازمان شیلات ایران با همتای کنیایی خود در ۶ حوزه همکاری داشته باشد.
رئیس جمهور در جریان سفر به کشور کنیا، فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر در آفریقا را کم نظیر توصیف کرد.
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا اعلام کرد که رئیس جمهور ایران سفر خود به این کشور را به زمانی دیگر موکول کرده است.
در بیانیه‌ای که به نیابت از وزیر خارجه کنیا صادر شده آمده است: «رئیس‌جمهور ایران، عالیجناب رئیسی قرار بود برای یک سفر امروز وارد کنیا شود. این سفر قرار بود فرصتی برای بررسی و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مردم دو کشور فراهم کند.»
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا اعلام کرد که رئیس جمهور ایران سفر خود به این کشور را  به زمانی دیگر موکول کرده است.
سفیر ایران در کنیا گفت: به رغم پیگیری های یک سال و نیمه سفارت ایران و موافقت دولت کنیا با برقراری پرواز مستقیم، هنوز ایرلاین ایرانی اقدامی برای اجرایی شدن آن نکرده است.
سفیر ایران در کنیا گفت: برای معرفی قوم بلوچ و اقداماتی که آنها در کنیا انجام داده اند، موزه ای در قلعه مسیح شهر مومباسای کنیا با توضیحاتی به زبان انگلیسی و فارسی راه‌اندازی شد.
سفیر ایران در اتریش با اشاره به توافقات اخیر تهران - ریاض، گفت که ما از بازگشت اروپا به صحنه نیز استقبال می کنیم اگر در سیاست های خود تجدیدنظر کند.
سفیر کنیا در ایران در فدراسیون فوتبال حضور یافت و با بعضی از مدیران این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.
به بهانه دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و کنیا در روز 8 فروردین سفیر کنیا در فدراسیون فوتبال حاضر شد و با دبیر کل و رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران دیدار کرد.
سفیر ایران در کنیا که پیگیر ماجرای آزادی ماهیگیران ایرانی از سومالی بود؛ ماجرای رهایی ۱۴ ایرانی و ۶ پاکستانی را پس از ۸ سال با وجود قطع ارتباط ایران و سومالی شرح داد.
سفیر ایران در کنیا که پیگیر ماجرای آزادی ماهیگیران ایرانی از سومالی بود؛ ماجرای رهایی ۱۴ ایرانی و ۶ پاکستانی را پس از ۸ سال با وجود قطع ارتباط ایران و سومالی شرح داد.
سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران ادامه داد: گمان می‌کنم نیازی نباشد که ما دوباره بیانیه‌ها و اظهارات نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و سخنگوهایش درباره حقوق زنان در این را تکرار کنیم؛ اما بازدید از مکان‌های عبادی موضوع دیگری است.
سفیر ایران گفت: تهران با لغو روادید بین دو کشور موافقت کرد. حتی در کشور ما برای این موضوع اقداماتی انجام شده است. ما منتظر نظر مقامات روسیه هستیم. اگر روسیه نیز مانند ما اعلام کند که چنین آمادگی وجود دارد، می‌توانیم در مدت کوتاهی رژیم بدون روادید را اعلام کنیم.
رئیس جمهور به سفیر جدید فرانسه توصیه کرد که انتقال صحیح حقایق جامعه ایران به هیئت حاکمه فرانسه را وظیفه اصلی خود بداند.
سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان گفت: اگر مسئولان ایران در سازمان انرژی اتمی در سفر آقای گروسی بتوانند با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مقامات بالاتر گره‌ای از بن‌بست ایجاد شده در تعاملات ایران و آژانس بگشایند، بستری فراهم می‌شود که گره‌های دیگر هم در مذاکرات معلق مانده برجام باز شود و به سمت توافق احیای برجام حرکت کنیم، در غیر این‌صورت روز به روز مسایل پیچیده‌تر می‌شود و گره‌ها کورتر خواهد شد.
سفیر اسبق ایران در فرانسه می‌گوید: سیاست همسایگی ما چه در ارتباط با شورای همکاری با خلیج فارس و چه در خصوص روابط با عربستان و ترکیه، هیچکدام آنچه را که می‌بایست به عنوان یک دستاورد بزرگ در روابط تنظیم می‌شد را نشان نداده است. بر این اساس همچنان در تدارک این هستیم که یک راهی پیدا کنیم تا با کشور‌های منطقه تنها صحبت کنیم، دیگر پیشرفت روابط که به کنار.
در نشست روزنامه اطلاعات، غلامرضا انصاری، معاون اسبق اقتصادی وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در روسیه در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ و محمود شوری، دکتری روابط بین‌الملل و کارشناس روسیه و معاون موسسه ایران، کیفیت، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های روابط ایران و روسیه را بررسی کردند.
در نامه آمده است: حداقلی‌ترین خواسته دانشجویان ایرانی از دستگاه دیپلماسی برای واکنش به این سوءاستفاده مهوع دولت فرانسه از اصل آزادی بیان و مواجهه دوگانه مقامات پاریس با آن، ابطال استوارنامه و اخراج سفیر این کشور، آقای نیکولارش از خاک جمهوری اسلامی ایران، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه آمریکا با تاکید بر اینکه فشار، ارعاب و رویارویی راه حل نیست و به جایی نمی‌رسد، خطاب به آمریکا گفت: فریب را متوقف کنید.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای و عادی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام افزود: امروز همانطور که انتظار می رفت، اعضای شورا بار دیگر حمایت خود را از احیای برجام ابراز کردند و اجرای کامل آن به عنوان تنها اقدام عملی خواستار شدند.
سفیر ایران در کنیا در دیدار با وزیر امور خارجه، گزارشی از فعالیت‌های سفارت کشورمان در حوزه روابط دوجانبه و چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور ارائه کرد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: از سوءاستفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص جنگ اوکراین و ادعاهای بی اساس در مورد ایران جلوگیری کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ