معاون اول رئیس جمهور گفت: به صحنه آوردن شرکت های دانش بنیان، مزیت، ضرورت و از اولویت های اصلی کشور برای جهش اقتصادی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به تبلیغات مواد مخدر و روان‌گردان در فضای مجازی به مردم هشدار داد و گفت: امروزه مواد روان‌گردان جدید در بسته‌بندی‌های جذاب و متنوع و با تبلیغاتی مانند «برای رایحه درمانی»، «برای مصرف انسانی نیست»، «مورد استفاده در بخور»، «آرام‌بخش»، «شادی‌آور» و... و به منظور گمراهی مصرف‌کنندگان و مراجع کنترلی عرضه می‌شوند.
سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا درباره پتانسیل استفاده مخرب از هوش مصنوعی با تمرکز روی امکان به کارگیری فناوری در حملات بیولوژیکی هشدار دادند.
ویتنام به شبکه های اجتماعی خارجی اعلام کرده است از هوش مصنوعی برای ردیابی محتوای مخرب استفاده کنند.
این احتمال وجود دارد اپلیکیشنی که به مردم ارائه می‌شود تا با آن فیلترینگ را دور بزنند، خودش حاوی یک‌سری کد‌های مخرب مثل تروجان‌ها یا کی-لاگر‌ها باشد. این اپلیکیشن‌ها دسترسی‌هایی را می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات کاربر ازجمله عکس‌ها، نام‌های کاربری و پسورد‌هایی که در سایت‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها مانند بانکداری اینترنتی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل شخصی وارد می‌کند را به‌صورت غیرمجاز در اختیار بگیرند.
روزنامه رأی الیوم در گزارشی به ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و گسترش استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست اشاره کرد.
تست دوپینگ شاراپووا در مسابقات اوپن استرالیا ۲۰۱۶ برای ماده مخدری به نام ملدونیوم مثبت شد و به مدت ۱۵ ماه از رقابت محروم شد. شاراپووا پس از این اتفاق توضیح داد که به توصیه پزشک خانواده‌اش از داروی میلدرونات استفاده می‌کرده و نمی‌دانست که این ماده همان ملدونیومی است که چند هفته قبل به عنوان ماده ممنوعه طبقه‌بندی شده بود. او از هواداران عذرخواهی کرد و از مقامات خواست که یک فرصت دیگر به او بدهند تا دوران حرفه‌ای خود را به شکلی بهتر به پایان برساند.
ماده مخدری که از ترکیب ماده غذایی مورد استفاده حیوانات و هرویین تشکیل شده به آن زامبی میگویند. مقامات ایالت فیلادلفیا اعلام کردند این ماده علاوه بر تاثیرات روانی، می‌تواند به عفونت شدید خونی و قطع عضو منجر شود. منبع: صداوسیما
محور اصلی اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا، دلار زدایی و کاهش وابستگی به ارزهای تحت سلطه است. به گفته معاون اول رئیس جمهور: تاکنون دلار، مهم‌ترین اهرم ابرقدرتی و توان تحریمی آمریکا بوده که اکنون زنگ خطر تضعیف این اهرم قدرتمند به صدا درآمده است.
محور اصلی اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا، دلار زدایی و کاهش وابستگی به ارزهای تحت سلطه است. به گفته معاون اول رئیس جمهور: تاکنون دلار مهم‌ترین اهرم ابرقدرتی و توان تحریمی آمریکا بوده که اکنون زنگ خطر تضعیف این اهرم قدرتمند به صدا درآمده است.
برخی تصاویر جعل عمیق شده تاکنون چندین بار خبرساز و فراگیر شده‌اند، مانند ویدیویی که نشان می‌داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به کشورش می‌گوید تسلیم روسیه شوند یا کلیپی از ایلان ماسک که برای تبلیغ سرمایه‌گذاری و البته برای کلاهبرداری بود.
قاچاقچیان مواد مخدر از روشی عجیب برای پرتاب تریاک و دیگر مواد مخدر به داخل خاک ایران استفاده می‌کنند. تریاک با یک تیرکمان بزرگ یا منجنیق به آنسوی مرز پرتاب می‌شود و طبق بررسی‌های انجام شده این منجنیق‌ها گاها برد طولانی هم دارند.
شواهد قبلی استفاده از مواد مخدر باستانی غیرمستقیم و عمدتاً بر اساس تصویر‌های هنری بود. بر اساس یک مطالعه جدید، انسان‌های باستانی در طی مراسمی که غار‌ها در ۳۰۰۰ سال پیش صورت می‌گرفت، از دارو‌های توهم‌زا استفاده می‌کردند.
اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در مورد تهدید گسترده فنتانیل ترکیب شده با زایلازین هشدار ایمنی عمومی صادر کرد. انتشار تصاویر عوارض استفاده از این ترکیب مخدر بسیار خطرناک که به زامبی‌کننده یا ترنک نیز مشهور است در شهر‌های بزرگ آمریکا نظیر نیویورک نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.
مشکلات اقتصادی کشور در حالی ادامه دارد که به‌نظر می‌رسد همچنان ابراهیم رئیسی مصرّ است معاون اولش در برنامه‌های اقتصادی دولت محوریت داشته باشد و حتی در جلسه سران قوا هم محمد مخبر را همراه خود دارد. منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس نهم در گفت‌وگویی که با هم‌میهن داشت، معتقد است: «محمد مخبر با کارنامه خوبی به دولت نیامده و کشور ما از ناکارآمدی در استفاده از پتانسیل‌ها آسیب دیده است؛ موضوعی که فقط با حضور مدیران کارآمد حل خواهد شد.»
رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: متأسفانه در حوزه پیشگیری از همه ظرفیت‌ها استفاده نکردیم و در زمینه پیشگیری غفلت داشته‌ایم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش عمده زنانی که در رابطه با مواد مخدر زندانی شدند، در واقع وسیله و ابزار شدند تا موادمخدر را جابه‌جا کنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش عمده زنانی که در رابطه با مواد مخدر زندانی شدند، در واقع وسیله و ابزار شدند تا موادمخدر را جابه‌جا کنند.
در دیدار وزیر امور خارجه با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت همکاری‌های بین المللی کشورمان در عرصه مقابله با قاچاق مواد مخدر گفتگو و تبادل نظر شد.
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی‌توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر در این رابطه، کشورمان انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.
استفاده از پژوی سرقتی برای حمل مواد مخدر
قاچاقچیان ۵۰۰ بسته حاوی ماده مخدر شیشه را در فضاهای زیر تانکر قرار داده بودند که با استفاده از دستگاه برش، جوش کاری و سنگ فرز، قسمت‌های زیرین تانکر برش زده شده وجاسازی حرفه‌ای کشف شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: بیشترین گرایش مصرف موادمخدر، گل در بین جوانان است، افزود: با توجه به تبلیغات نادرست در زمینه موادمخدر گل در فضای مجازی مبنی بر اینکه مخدر گل اعتیادآور نیست، جوانان ناآگاهانه از آن استفاده می‌کنند.
«شِیکر» یکی از ابزارهای استفاده ماده مخدر «گُل» است که این روزها به راحتی می توان در هر مغازه‌ای به آن دست یافت. جالب اینجاست خرید و فروش و همچنین به همراه داشتن این وسیله جرم است.
«بوپرنورفین» نام قرصی است که در بازار بیشتر با نام «ب۲» شناخته می‌شود، این قرص شبه‌مخدر است و به درمان اعتیاد به اپیوئید‌ها (مواد افیونی) به کار برده می‌شود. در حقیقت این دارو نوعی مُسکن قوی و ضد درد است که در برخی از مراکز ترک اعتیاد برای درمان از آن استفاده می‌شود و بسیاری از افراد سالم به دلیل آگاه نبودن از عوارض این قرص، از آن استفاده می‌کنند و در نهایت به این قرص معتاد می‌شوند. مصرف این قرص توسط افراد عادی عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ