رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۴۴ مخاطره از ۶۴ مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در جهان در ایران رخ داده و در یک دهه اخیر سیلاب بیشترین خسارت اقتصادی را به کشور تحمیل کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عبور یک خودروی از پلی که درگیر سیلاب است و ناگهان پل شکسته و خودرو غرق می‌شود.
جمشیدی مب‌گوید: «این درختان برای استفاده نبوده است بلکه برای بحث بادگیری آنجا بودند و یک جورایی حصار دور باغ بوده است. قرار نیست درخت هر جایی کاشته بشود. ما درختی که داخل رودخانه کاشته شده و باعث می‌شود عبور ایمن سیل به خطر بیفتد را قطع می‌کنیم. عمده چیزی که سیل‌ها با خودشان می‌آورند تنه درختان است که باعث می‌شود سیلاب از بستر بیرون بزند. این درخت باید جایی کاشته بشود که آسیبی نرساند. اگر لازم باشد درخت هم باید قطع بشود.».
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وقوع تندباد لحظه‌ای طی بعد از ظهر در مرکز و نیمه جنوبی تهران و پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: پس از وصول گزارشات اولیه سیلاب منطقه برزند، کلیه دستگاه‌ها و نیروهای خدمت رسان به منطقه اعزام شدند و عموم مردم باید به کلیه هشدارهای صادره توجه داشته باشند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال و مسیر شهرستانک تا چالوس در محور کندوان، تا پایان وقت امروز باز می‌شود، گفت: سیلاب اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به محور کندوان آسیب زد.
دهیاری روستای نهوج از وقوع سیل در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون ۲ کشته و یک نفر مفقود شده است.
زلاتان ابراهیموویچ، ستاره میلان، شب گذشته در میان بهت ناباوری بازیکنان این تیم و همه فوتبال‌دوستان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
یک راننده تلاش کرد در سیلاب اسپانیا رانندگی کند. تلاش او ناموفق ماند و سیل او را با خود برد.
باستان‌شناسان یک ماسک چوبی متعلق به اوایل قرن سوم را در ویرانه‌های نیشی-ایواتا در استان اوساکای ژاپن کشف کرده‌اند که به طور کامل سالم مانده است.
در پی جاری شدن سیلاب، یک نفر از اهالی بخش صالح آباد جان خود را از دست داد.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز‌های جمعه و شنبه هشدار داد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز دوشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ و روز‌های پیش رو هشدار داد.
اصفهان- جریان سیلابی زاینده رود با گذر از بند شاخ کنار وارد تالاب گاوخونی شد.
یک کارشناس ژئوتکنیک ماجرای سد چم‌شیر را این‌طور توضیح داد: هدف از سدسازی کنترل سیلاب، تولید انرژی برق و ذخیره‌سازی آب و قراردادن آن در اختیار ذی‌نفعان است، اما در سدسازی در حوضه زهره یک هدف دیگر هم وجود داشت که به دلیل شوری این رودخانه در نظر گرفته شد. آب رود زهره مانند کارون و کرخه و دز نیست که کیفیت لازم را داشته باشد و بنابراین یک هدف مهم برای احداث سد در این محدوده این است که کیفیت آب مطلوب شود.
فیلمی از لحظه‌ تخریب پلی در پورتوریکو به دلیل سیلاب را مشاهده می‌کنید.
ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در پی وقوع سیلاب و از کار افتادن یک تصفیه‌خانه آب لوله‌کشی، برای توزیع آب بین ده‌ها هزار شهروند این ایالت، از گارد ملی درخواست کمک کرد.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سیلاب اخیر یک چوپان از اهالی شهرستان کوهرنگ در سیلاب مفقود شده بود، اظهار کرد: جسد ستار رشیدی چوپان ۶۵ ساله پس از ۲۵ روز عملیات جستجو پیدا شد.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: این کوهنوردان پس از مفقودی یک اعلام موقعیت حدودی داشتند و پس از آن دیگر هیچ ارتباطی نتوانستند با دستگاه‌های امدادی برقرار کنند. آن‌ها در ارتفاع ۴۸۰۰ متری بوده و متاسفانه پس از تماس نیز یک سیلاب لحظه‌ای در دره یخار به وقوع می‌پیوندد و دیگر تا این لحظه اثری از آن‌ها نبوده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از ذخیره سازی ۲۵ درصدی سیلاب اخیر در مخازن آبخیزداری این استان خبر داد.
در پی سیلاب روز دوشنبه در منطقه چشمه خاتون شهرستان ایذه استان خوزستان، یک کودک سه ساله در روستای قلعه سرد مفقود شد.
محسن رضایی اظهار داشت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم؛ اما هم اکنون با توجه به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا، باید برنامه ریزی‌ها را دو ساله کنیم و بعد به فکر برنامه ریزی ده ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالا‌های اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.
نمایندگان مردم در خانه ملت در سی و دومین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۱ ضمن چکشکاری ساختار تشکل‌های صنفی با تصویب موادی از طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی، طی تذکرات کتبی و شفاهی، خواستار برخورد جدی و سریع با مقصران حادثه سیل استهبان و نی‌ریز شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ