رئیس پلیس راهور از رفع خطر نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران اربعینی خبر داد و گفت: 65 درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شفیعی تصریح کرد: از فردا هم بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان کلیه فعالیت‌های تجاری از مرز مهران تا ۲۰ شهریورماه تعطیل و ممنوع خواهد بود.
رئیس پلیس راهور فراجا از وضعیت مطلوب محورهای منتهی به مرز مهران نسبت به سال‌های گذشته همزمان با برگزاری اربعین حسینی (ع) خبر داد.
رئیس پلیس راهور فراجا از مرز مهران و جاده‌های منتهی به مهران بازدید و موضوعات مربوط به زیر ساخت‌های استان های مرزی و ترافیک را بررسی کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد از تمایل عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران خبر داد و گفت: نخستین منطقه آزاد مشترک ۲ کشور تا پایان سال عملیاتی می‌شود.
وزیر کشور عراق بازدیدی از مرز زرباطیه به عمل آورد و در جریان اوضاع این گذرگاه مهم عبور زائران اربعین حسینی قرار گرفت.
فرماندار مهران گفت: مرز مهران در ساعتی از صبح امروز بسته شده بود که از جانب طرف عراقی بود.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح خدمات این سازمان در ایام اربعین حسینی گفت: بیشترین خدمات امداد و اسکان زائران در مرز مهران ارائه شده است.
بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی، با هدف پوشش اینترنتی مناسب برای زائرین مراسم اربعین در محدود مرز مهران استقرار پیدا کرده است.
دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از اعزام بیش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی مهران به نقاط مختلف کشور و عبور بیش از ۶۵ درصد از زائران از پایانه مرزی مهران خبر داد.
معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۵، به تشریح ویژه‌برنامه های فرهنگی این معاونت در مرز مهران پرداخت.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۱ از استقرار و راه‌اندازی ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی علیه السلام در دو کیلمتری مرز مهران خبر داد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افرادی که جدید می‌آیند را نمی‌توانیم از مرز خارج کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم اجازه دهند ما جمعیت مانده را خارج کنیم.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افرادی که جدید می‌آیند را نمی‌توانیم از مرز خارج کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم اجازه دهند ما جمعیت مانده را خارج کنیم.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به سفر وزیر کشور به عراق و وعده مسئولان عراقی برای انجام یک سری تعهدات افزود: این تعهدات هنوز عملیاتی نشده و آن شرایط نگران‌کننده هنوز پایدار است، لذا تصمیم گرفتیم که فعلاً زائرانی که هنوز سوار اتوبوس نشدند و بلیط برای آن‌ها برای صادر شده بلیط این زائرین باطل شود و بعداً وجه آن‌ها عودت داده خواهد شد.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: با توجه به حجم انبوه زوار و ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران، زائران تا حد امکان مسیر زیارتی خود را از پایانه مرزی مهران انتخاب نکنند.
جاده های منتهی به مرز مهران درگیر با ترافیک هستند که در فیلم زیر می‌توانید وضعیت فعلی این جاده‌ها را مشاهده کنید.
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه زائران به هیچ عنوان به مرز خسروی مراجعه نکنند، گفت: افرادی که در مسیر به سمت مرز خسروی هستند مسیر خود را به سمت مرز مهران تغییر دهند.
طبق آمار‌ها حجم ورودی زائران در ۶ پایانه مرزی زیاد شده است. اما در این بین مرز مهران از لحاظ تردد جمعیت رکورد زد.
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: یکی از مشکلات موجود صف‌های طولانی کامیون‌های موکب‌داران برای تردد از مرز بوده که از دیشب ورود کامیون و تریلر به پایانه مرزی مهران ممنوع شد و هماهنگی‌های لازم انجام شد تا این عزیزان از مرز سومار عبور کنند.
فرمانده مرزبانی فراجا با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران به مرز مهران افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.
زوار خارجی به مرز مهران مراجعه نکنند
فرماندار مهران گفت: امکان عبور زائران اربعین از مرز‌های زمینی به عراق صبح امروز مهیا شده و تردد بسیار روان است.
بر خلاف مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر باز بودن مرز مهران اعلام شد، در این فیلم نشان داده می شود که مرز مهران بسته است.
ستاد اربعین در اطلاعیه‌ای از بسته شدن تمام مرزهای زمینی بین ایران و عراق خبر داد و زائران دچار سردرگمی شده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ