اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مؤسسه نیکوکاری مهرطه برگزار می کند: اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان منتشرشده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حوزه نوجوان، توسط مؤسسه نیکوکاری مهرطه، با همکاری پنج مؤسسه دیگر در تاریخ ۲۶ تیر ماه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
لیونل مسی پنج سال پیش پیش بینی کرده بود که روزی برای اینتر میامی، تیم دیوید بکام، بازی خواهد کرد. اتفاقی که بالاخره رخ داد.
رجب طیب اردوغان وعده «قرن ترکی» تازه‌ای را می‌دهد. حامیان او می‌گویند که او توسعه بیشتر و ترکیه‌ای قوی‌تر به ارمغان خواهد آورد. منتقدان‌اش می‌گویند کمتر به آتاتورک شبیه خواهد بود و بیشتر اسلام‌گرا خواهد شد و آینده‌ای تاریک‌تر خواهد داشت.
رئیس ستاد اربعین گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
یک هوادار آلمانی به دلیل پوشیدن پیراهنی که پشت آن شعار سلام نظامی هیتلر درج شده بود، پنج سال از حضور در استادیوم ها محروم شد.
طبق مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده می‌شود بیست و پنج هزار نفر نیروی خدماتی را برای مدارس دولتی آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی (مهر ماه سال ۱۴۰۲) جذب کند.
حتی واقع گرایان که بر اهمیت نیرو‌های ساختاری بزرگ تاکید می‌کنند نیز می‌دانند که رهبران در قالب افراد تصمیم گیرنده از اهمیت زیادی برخوردار هستند. نیرو‌های ساختاری آن چه را که دولت‌ها قادر به انجام آن هستند محدود می‌کنند، اما ساختار‌ها به تنهایی تعیین کننده نتایج نیستند.
تیم الاتحاد عربستان با برتری مقابل الفیحا در سوپر جام عربستان قهرمان شد.
از یک کاوشگر اقمار یخی مشتری گرفته تا یک سفر شش روزه خصوصی به ماه و بازگشت آن به سیاره زمین سال ۲۰۲۳ میلادی دوره طلایی جدیدی از پرتاب‌های فضایی را در برابر ما قرار می‌دهد.
میانگین تورم سالانه در مصر از ۱۶.۳ درصد در مهر گذشته به ۱۹.۲ درصد در آبان جهش داشته است که بالاترین سطح تورم در پنج سال گذشته در این کشور است و پیش بینی می‌شود این میزان قبل از بازگشت به روند کاهشی همچنان افزایش یابد.
تهاجم روسیه به اوکراین هنوز در سراسر جهان طنین‌انداز است و زمینه را برای خشونت‌های گسترده‌تر در آینده فراهم می‌سازد.
اروپا در حالی سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشت که افزون بر تحولات سیاسی، بحران‌های پیچیده اقتصادی-معیشتی بر این پهنه جغرافیایی سایه افکند؛ بحران‌هایی که بیشتر آنها در جنگ اوکراین ریشه دارد.
از آنجایی که بسیاری از گونه‌های بومی مکانیسم‌های مقابله با جانوران مهاجم تازه از راه رسیده را نداشتند، دچار خسارات شدیدی شدند
دنیای فناوری سال ۲۰۲۲ از معرفی آیفون ۱۴ و هوش مصنوعی برای شبکه اجتماعی و موارد دیگر استقبال کرد اما با بعضی از فناوری‌های کلاسیک و غیرکلاسیک هم خداحافظی کرده است.
کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند در سال ۲۰۲۳ احتمال آغاز جنگ اتمی با توجه به خطر ناشی از درگیری ها در پنج نقطه از جهان افزایش می یابد.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
امسال وارد سومین سال خشکسالی شدید شده‌ایم. مقدار بارش‌های پاییز ۶۰ درصد کمتر از پاییز سال قبل و بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. حجم ذخایر پنج سدی که تهران را تعذیه می‌کنند، به ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته که همه این میزان هم قابل استحصال نیست. هم‌اکنون وزارت نیرو برای تامین آب مورد نیاز پایتخت چاه‌هایی که پیش‌تر در اختیار کشاورزان قرار داشت را وارد مدار کرده و از آب اختلاطی پنج سد و چاه‌های موجود، نیاز تهران را تامین می‌کند. بیش از سه میلیون مترمکعب نیاز روزانه تهران است که بیش از یک میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها برداشت می‌شود.
زننده نخستین گل سنگال در جام جهانی 2022 تا همین چهار سال پیش قرارداد حرفه‌ای فوتبال نداشت!
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در بیست و پنج سال گذشته هرچه جمهوری اسلامی را تنگ‌تر کردند جامعه اعتراضی‌تر شد و هرچه این تصلب ادامه یابد، وضع بدتر می‌شود.
در حالی که شی جین پینگ رئیس جمهور چین این هفته برای تاجگذاری خود به عنوان امپراتور قرن بیست و یکم چین آماده می‌شد موفقیت سیاست‌های تندروانه خود را در پنج سال گذشته در بوق و کرنا کرد و در این روند هشداری شوم نسبت به آن چه که در راه است را ارائه داد.
خورخه سامپائولی امروز با قراردادی یک سال و نیمه و تا تابستان 2024، بار دیگر هدایت سویا را قبول کرد. او در این باشگاه جانشین جولن لوپتگی شد.
مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان از آغاز تولید انبوه هایما 8S از مهر امسال خبر داد و گفت: نمونه‌های اولیه محصول به تولید رسیده و تا پایان سال، تولید پنج هزار دستگاه از آن هدف‌گذاری شده است.
جشنواره پانزدهم سینماحقیقت به پایان رسید و برترین مستندهایی که در این دوره به نمایش درآمد رونمایی شد؛ مستندهایی که اگرچه آیینه تمام نمای تولیدات مستند ایران در طول سال 1399 و 1400 نیستند اما بی‌تردید می‌تواند تصویری کلی از فضای مستند ایران در این مدت به نمایش بگذارد؛ تصویری که می‌توان در قالب چند مستند مورد توجه قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ