رئیس ستاد اربعین گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا علت تأخیر صدور گذرنامه‌ها را اعلام کرد و از افزایش ساعت کاری ادارات پلیس گذرنامه تا ساعت ۱۹ خبر داد.
برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین احتیاجی به «اجازه محضری» همسران نیست و زنان می‌توانند به همراه شوهران خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند و همان جا زوجیت آن‌ها توسط مامور مورد نظر تایید و اجازه همسر اخذ شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عراق تاکنون همکاری خوبی با کشورمان در زمینه اربعین داشته و انتظار داریم درباره صدور گذرنامه ویژه اربعین هم با ایران همکاری کند.
وزارت کشور عراق اعلام کرد که توافقی با ایران در خصوص صدور گذرنامه ویژه اربعین انجام نشده است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مسئولین عراقی برگزار شد گذرنامه ویژه اربعین معرفی و موافقت شد که زائران در اربعین ۱۴۰۲ به وسیله این گذرنامه بتوانند سفر خود را انجام دهند.
رئیس ستاد اربعین گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت ۵ سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.
وزیر کشور گفت: یکی از این تفاهم‌های انجام شده تهیه گذرنامه ویژه در ایام اربعین است که زائران نیازی نداشته باشند تا هزینه گزاف را برای گذرنامه‌ای که به طور معمول استفاده می‌شود، استفاده کنند و به عبارتی ارزان‌تر و راحت‌تر تمام شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری اربعین ۱۴۰۲، از پذیرش زائران با گذرنامه ویژه اربعین در عراق خبر داد.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: امکان چاپ و پرینت آنی برگ تردد ویژه اربعین در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه وجود دارد، اما شرط صدور آنی برگ تردد ویژه در مرز‌ها ثبت نام در دفاتر پلیس +۱۰ است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا شرط صدور آنی برگ تردد ویژه اربعین در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را اعلام کرد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: خروج از کشور از روز ۲۷ شهریورماه با برگ گذر ویژه اربعین و گذرنامه هایی که برچسب اعتبار ۶ ماهه دارند امکان پذیر نیست.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
ازدحام زائران منجر به بسته شدن مرزها به سمت عراق شد/ توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین
میراحمدی در ارتباط تصویری با شبکه خبر با بیان اینکه استمرار وضعیت فعلی قطعاً مخاطرات جدی برای امنیت سلامت زائران را در پی دارد، افزود: همه اعضای شرکت کننده در جلسه روی این موضوع اتفاق نظر داشتند و بسیار نگران بودند؛ اساس نگرانی هم، نبود آمادگی و زمینه‌ها و بستر‌های طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم است.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرزها، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.
سردار حاجیان، سخنگوی فراجا گفت: از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، گفت: برگ گذر ویژه اربعین تا روز اربعین اعتبار دارد و زائران تا روز اربعین می‌توانند با این گذرنامه از کشور خارج و به عراق تردد کنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، گفت: گذرنامه ویژه اربعین تا روز اربعین اعتبار دارد و زائران تا روز اربعین می‌توانند با این گذرنامه از کشور خارج و به عراق تردد کنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گره کور نرسیدن گذرنامه و برگ گذر ویژه اربعین به زائران را باز کرد و اسامی مراکزی که می شود برگ گذر را در لحظه دریافت کرد را اعلام کرد.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا جدیدترین اخبار مربوط به گذرنامه و برگ گذر ویژه اربعین را تشریح کرد و راهکارهایی برای اخذ سریع تر گذرنامه گفت.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از افزایش مراکز ارائه خدمات مربوط به گذرنامه خبرداد و آدرس و شرایط بهره‌مندی از این خدمات را تشریح کرد.
سخنگوی فراجا با اشاره به فرآیند صدور «برگ گذر موقت» ویژه اربعین گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله صدور گذرنامه را کمتر کنیم و هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود. این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ