از آنجایی که بسیاری از گونه‌های بومی مکانیسم‌های مقابله با جانوران مهاجم تازه از راه رسیده را نداشتند، دچار خسارات شدیدی شدند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در منطقه شکار ممنوع پرور ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
شاهرود- حضور طاووس در جنگل اولنگ شاهرود شگفتی همگان را به دنبال داشته است.
اصفهان - اثبات حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش «عباس آباد» امیدها را برای احیای این گونه ارزشمند زنده کرد و استان اصفهان آماده اجرای طرح های حفاظت و تکثیر این حیوان در معرض انقراض است.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.
الشتر- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سلسله از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات «گرین» این شهرستان خبر داد.
رشت - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ برای دومین بار طی ۳ روز در منطقه حفاظت شده اشکورات رودسر خبر داد.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این استان خبر داد.
لاشه صدها پرنده دریایی در ساحل چانگای شیلی پیدا شده و مقامات مطمئن نیستند که علت مرگ آنها چیست.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: امروزه به دلیل توسعه اراضی کشاورزی و صنایع، معادن، احداث جاده ها، چرای بی‌رویه دام، اِشغال و تخریب آبشخور‌های طبیعی توسط دام‌های اهلی، خشکسالی، تعرض و تخریب زیستگاه‌های گور ایرانی، باعث شده این حیوان، در معرض خطر نابودی و انقراض قرار گیرد.
منابع محلی از مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای آجین‌دوجین واقع در منطقه ییلاقی کردان در شهرستان ساوجبلاغ خبر می‌دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش با بیان اینکه در کرکس مصری رفتار زادآوری نیز مشاهده و ثبت شده است، تصریح کرد: این پرندگان به سمت تابستان‌گذرانی سیر می‌کنند.
خرم‌آباد- یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله‌اش در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
آخرین بار، حدود نیم قرن گذشته گونه خرس قهوه‌ای توسط افراد بومی در منطقه نهاوند مشاهده شده بود و در صورتی که گزارشات و مستندات تکمیل شده و به مقدار کافی داشته باشیم، منطقه شکار ممنوع گرین، به علت شرایط زیستگاهی مستعد به حفاظت شده یا پناهگاه حیات وحش ارتقای سطح خواهد داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: آخرین بار، حدود نیم قرن گذشته گونه خرس قهوه‌ای توسط افراد بومی در منطقه نهاوند مشاهده شده بود و در صورتی که گزارشات و مستندات تکمیل شود و به مقدار کافی داشته باشیم، منطقه شکارممنوع گرین، به‌علت شرایط زیستگاهی مستعد به حفاظت‌شده یا پناهگاه حیات وحش ارتقای سطح خواهد داد.
مشاهده خرس قهوه‌ای در همدان پس از نیم قرن
اولین حفره که در ۲۳ مارس مشاهده شد، ۳۰ برابر زمین است که باد‌های خورشیدی فراوانی را منتشر و شفق‌های قطبی خیره کننده‌ای را در جنوب آریزونا ایجاد کرد. هر دو حفره توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا که خورشید را مطالعه می‌کند، رصد شده است.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره جنسیت توله یوز‌ها گفت: جنسیت توله‌ها مشخص نیست چراکه از فاصله دور رصد شده‌اند. نسبت به سال‌های گذشته آمار‌های بهتر و خوبی درباره مشاهده یوز‌های جدید داشته‌ایم.
رودسر- مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده «پلنگ» در اشکورات رودسر خبر داد.
خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از مشاهده چهارمین پلنگ در زیستگاه‌های این استان طی امسال خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ