در دهه ۶۰ ساختمان سازی، سر و شکل رستم‌آبادـ اختیاریه را عوض کرد. در اوایل همین دهه، ساخته شدن بزرگراه شهید صدر، شکاف عمیقی در بافت منطقه به وجود آورد. محدوده رستم‌آباد بالا و پایین کاملاً از هم جدا شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرحوم محمدعلی نظام مافی املاک زیادی در محدوده روستای مهرآباد که در حال حاضر فرودگاه مهرآباد در آن محدوده وجود دارد داشت. برای همین غرب تهران را به‌خوبی می‌شناخت و همین باعث شد تا بخش زیادی از زمین‌های آن محدوده را بخرد.
مانور زلزله «تخلیه امن و اسکان اضطراری» برای افزایش آمادگی شهروندان در زمان بحران و آمادگی در مقابل بلایای طبیعی در محله باغ فیض برگزار می‌شود.
پاتوق این‌قبیل سلمانی‌ها، میادین پرتردد و قهوه‌خانه‌ها بوده‌است_ مثل عکس قدیمی سلمانی‌های محله شوش مربوط به دهه ٤٠ _ این سلمانی‌ها معمولا مهارت همکاران دکان‌دار خود را نداشتند، به همین دلیل گاهی برای تبلیغ و ترغیب مردم به اصلاح، با چای دیشلمه و چای دارچین از آنان پذیرایی می‌کردند. ناگفته نماند به‌کاربردن اصطلاح رایج «اصلاح با چای دارچینی» بین مردمان قدیم نشانگر آرایش نامطلوب افراد هم بوده‌است.
تیم نوجوانان ایران آخرین بازی در مرحله ی گروهی جام ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی را در استادیوم پاتوم تانی انجام می دهد.
جرم خیز بودن محلات حاشیه نشین موجب می‌شود کودکان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و با افرادی که شخصیت‌های مجرمانه و نامتعادل دارند بیشتر سروکار داشته باشد.
وزیر کشور نقش محله در افزایش سرمایه اجتماعی را مهم دانست و گفت: محله اسلامی در امتداد مردم سالاری دینی است.
چگونگی دفن جسد در باغچه حکایت از وقوع یک جنایت هولناک داشت به همین دلیل گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز به سرپرستی سروان عظیمی مقدم(افسر پرونده) در محل حضور یافتند و با دستورات ویژه مقام قضایی به تحقیق از متهمان پرداختند.
خانه‌ای قدیمی در میدان صد نارمک وجود دارد که بیست و اندی سال پیش قبر صاحبش را در خود جای داده است. درِ آهنی این خانه را که باز کنی در پایین اتاق روبرو سنگ قبری سفید که با قابی شیشه‌ای پوشانده شده نمایان می‌شود. این قبر متعلق به «سیدمحمد برهانی» امام جماعت مسجد محله است.
شهردار منطقه ۸ تهران از حل مشکل حقوقی چندساله و احداث بوستان مرمر در محله کم‌برخوردار وحیدیه خبر داد.
شهردار تهران گفت: اساس کار ما این است که محله کن باقی بماند و تبدیل به منطقه برج سازی نشود.
ناصرالدین‌شاه کمی بعد از ساخت این عمارت، آن را به یکی از همسرانش «امینه اقدس» هدیه داد و از همین دوره بود که نام این اراضی از حصار ملا به اقدسیه تغییر کرد.»
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای طرح ۲ مرحله ای عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شد.
بازپرس جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت و دستگیری کاوه را صادر کرد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در شاخه‌ای از تحقیقات به سراغ کاوه رفتند، اما مشخص شد پسر جوان پس از جنایت به ترکیه متواری شده است.
امامزاده قاسم (ع) از معدود امامزاده‌هایی است که در میان آپارتمان‌ها و برج‌های سربه فلک کشیده و در کنار خانه‌هایی با بافت قدیمی محصور شده و با خود، نمایی از مدرنیته و سنت را به همراه دارد؛ کمی پایین‌تر از امامزاده قدیمی‌ترین میدان محله؛ میدان امامزاده به چشم می‌خورد.
به مرور زمان، شترداران شاهان قاجاری این محل را برای ساخت کاروانسرا و اتراقگاه‌های شتران انتخاب کردند و دورتادور محله نفرآباد کاروانسرا و اتراقگاه ساختند، به همین دلیل از همان زمان تاکنون اینجا به «نفرآباد» معروف شد.
بازار مسکن در محله ابوذر (منطقه پیروزی) همچنان در رکود به سر برده و خرید و فروش در این بازار به کندی صورت می گیرد.
«حصه شمالی» را همه اصفهانی‌ها می‌شناسند؛ محله‌ای که فقط ۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد؛ ولی سال‌هاست به بدنامی شهره است و به پاتوقی برای کارتن‌خواب‌ها و زنان و مردان معتاد تبدیل شده: «از همه‌جا برای خرید مواد به حصه می‌آیند.» کوچه‌ها و خانه‌های ساقی‌ها، تابلویی است برای خریدوفروش مواد مخدر. معتادان، ساقی‌ها را می‌شناسند و پاتوق‌های‌شان را خوب بلدند. نشانه‌ها برای کارتن‌خواب‌های معتاد آشناست: «مثلا وقتی یک‌جفت کفش به درخت آویزان باشد؛ یعنی آن حوالی مواد فروخته می‌شود.»
اینجا یکی از ده‌ها پاتوق معتادان و کارتن‌خواب‌هایی است که متجاهر خطاب می‌شوند، متجاهران لامکانی که سال‌هاست خانه‌هایشان را درون کوله‌ای جا داده و شب را زیر سقف آسمان می‌گذرانند، پاتوقی نام آشنا برای رهگذران یکی از محلات قدیمی شرق تهران؛ اینجا معروف به پاتوق اتابک ـ مسگرآباد است.
گشت‌های سیار هلال‌احمر به ۱۸ پاتوق و محل تجمع معتادان پرخطر در تهران سر می‌زنند.
سال‌ها پیش قهوه‌خانه‌ها، محلی برای انتقال میراث ادبی ایرانیان بودند و نمادی از سنت‌های کهن را به نمایش می‌گذاشتند، اما امروز در کمال ناباوری تبدیل به پاتوقی برای تجمع افراد و اقشار مختلف به ویژه خلافکاران و معتادان شده و این شرایط در منطقه ۱۶ و به‌ویژه در خیابان‌های معروف محله‌نازی‌آباد، معتمدان، شورایاران و خانواده‌ها را حسابی نگران کرده است.
ساعت ۴ بامداد جمعه ۱۵ مهر مرد جوانی در تماس با مأموران کلانتری چیتگر عنوان کرد: من و دو نفر از دوستانم در شهرک دانشگاه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌ایم. با اعلام این خبر مأموران کلانتری و اورژانس بلافاصله راهی محل شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد جوانی بر اثر شلیک گلوله جان باخته و در چند متری او هم دو مرد دیگر بشدت زخمی شده‌اند.
در محدوده جنوب غرب تهران، درست همان جایی که ریل راه‌آهن تهران ـ اهواز آن را قطع می‌کند، محله‌ای با اسم بامسمایی وجود دارد که اهالی «سبیل‌آباد» صدایش می‌زنند و خود ساکنان گرچه از این نام بدشان نمی‌آید، اما اگر ازشان بپرسید که محله‌تان کجاست قطع به یقین می‌گویند که بچه کوی زاهدی‌اند.
پنجاه و نهمین طرح رعد پلیس تهران بزرگ، صبح امروز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، برگزار شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از ۲۹۰ حکم به اجرا گذاشته و دستگیری ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران و سارقین مسلح در طرح رعد ۵۹ پلیس پیشگیری خبر داد. در پنجاه و نهمین طرح رعد، تعداد ۶۸ پاتوق سارقین، ۵ پاتوق سارقین و اوباش، ۶۷ پاتوق فروشندگان مواد مخدر و ۱۲ پاتوق اوباش، سطح یک و دو منهدم شدند. ده قبضه سلاح جنگی و ۸۴ قبضه سلاح سرد نیز، در این مرحله از طرح رعد، کشف شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ