عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مصرف نمک، غذا‌های شور و تنقلاتی مانند چیپس شور و آجیل شور را باید در تابستان محدود کرد و بیشتر از آجیل خام استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
هرگز از خوردن تکه‌های سوخته غذا لذت نبرید زیرا معمولاً غذاهای سوخته به دلیل موادی که در آنها وجود دارد بسیار خطرناک است و بدن ما باید فعل و انفعالات زیادی را به کبد تحمیل کند تا این مواد از بدن دفع شود.
خوردن غذا‌های حاوی فیبر به کاهش تجمع چربی در اطراف شکم کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر فیبر موجب می‌شود تا برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید. فیبر با اتصال به اسید‌ها صفراوی مورد نیاز برای هضم چربی، جذب چربی در بدن را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فیبر به قند و کربوهیدرات نیز متصل می‌شود. موجب می‌شود که جذب آن‌ها در جریان خون به تأخیر بی افتد و آهسته‌تر انجام شود.
قیمه و قورمه نذری، عدس پلو‌های پرکشمش و زعفرانی، آش رشته و شله قلمکار و کلی غذا‌های رنگارنگ دیگر به‌جای خود، اما باید قبول کرد لذت خوردن یک عدسی گرم با گلپر و آب‌لیمو در کنار تکه‌ای نان بربری داغ آن‌هم پس‌از یک زیارت عاشورای دل‌چسب طعمی بی‌نظیر دارد. البته ناگفته نماند که این غذای مقوی قابلیت نشستن بر سر سفره ناهار و شام را هم دارد.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
گاهی افراد توجهی به کالری غذا‌ها نمی‌کنند و در دوران کاهش وزن خود به سراغ مواد غذایی فرآوری شده و پرکالری می‌روند و متوجه این نیستند که همین مواد غذایی، در میزان کم هم اثر منفی در رژیم لاغری آن‌ها دارد.
اگر سوزش معده دارید یا مستعد ابتلا به رفلاکس اسید هستید، بهتر است از خوردن مواد غذایی زیر بپرهیزید یا میزان مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید: غذا‌های پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، سس و گوشت پرچرب، میوه‌ها و سبزیجات اسیدی مثل مرکبات و گوجه‌فرنگی، شکلات، سیر، پیاز، غذا‌های تند، کافئین، نوشابه‌های گازدار و.
استرس می‌تواند به طرق گوناگون سبب افزایش وزن شود که یکی از آن‌ها «پرخوری» است. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌شود، به ویژه تمایل به خوردن غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا که باعث می‌شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
عرق کردن، درد معده، سردرد. متخصصان توضیح می‌دهند که از نظر فیزیولوژیکی زمانی که غذایی تند می‌خورید چه اتفاقی در بدن تان رخ می‌دهد و ممکن است برای سلامتی شما چه معنایی داشته باشد.
میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذا‌های سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آن‌ها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.
یک کارشناس طب سنتی غذا‌های مناسب برای قلب را ذکر کرده است. قلب برخی افراد ممکن است ضعیف شده باشد و نیاز داشته باشند تا از خوردن غذا‌های سنگین خودداری کنند. در ویدئوی زیر یک کارشناس طب سنتی درباره غذا‌های مناسب برای قلب صحبت کرده است.
براساس نتیجه یک مطالعه تازه بر روی بیش از ۱۹۷ هزار نفر در بریتانیا که بیش از نیمی از آنان زن بودند خوردن زیاد مواد غذایی فوق فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از سرطان به ویژه سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند.
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
گرچه خوردن اسفناج چه به صورت خام و چه پخته، ویتامین‌ها و موامعدنی بسیاری را به بدنتان می‌رساند، اما کارشناسان توصیه می‌کنند آن را به شکل پخته مصرف کنید تا بیش از پیش از خواص آن بهره‌مند شوید. باتوجه به این توصیه، می‌خواهیم برویم سراغ چند غذا بر پایه اسفناج که هم بتواند سلامت شما را تضمین کند و هم بتواند به سفره هایتان تنوع بیشتری ببخشد. راستی یادتان باشد که برای پخت غذا‌هایی که اسفناج دارند، حتما اسفناج تازه تهیه کنید تا خواص آن به خوبی حفظ شود.
رومیان باستان همیشه با موش‌ها مشکل داشتند. راه‌حل چه بود؟ شکم آن‌ها را پر کنند و آن‌ها را بخورند! در روم باستان، موش‌های خانگی را می‌گرفتند و آن‌ها را با آجیل و میوه‌ی درخت بلوط تغذیه می‌کردند تا قبل از خوردن چاق و چله شوند.
پوست مستقیما با دستگاه گوارش در ارتباط است. اگر چیزی بخوریم که نتوانیم هضم کنیم و یا در گوارشش مشکل داشته باشیم بدن برای سم زدایی کردن، از پوست استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بعد از خوردن غذا‌هایی خاص جوش می‌زنیم.
علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی گفت: در روز‌های آلودگی هوا، از خوردن غذا‌هایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این قبیل غذا‌ها باعث می‌شود غلظت خون بدن بالا برود.
گرچه خوراکی‌های سرخ‌شده طعم دلچسبی دارند، اما طی این فرایند پخت، ترکیباتی در آنها تولید می‌شوند که برای سلامت بدن مضر هستند. همچنین حرارت بالا در ساختار مولکول‌های چربی نیز تغییر ایجاد می‌کند که با بروز عوارضی همراه است.
خوردن غذا‌های تند در دوران بارداری بی‌خطر است. اما بهتر است در این دوره از خوردن آن اجتناب کنید. هرچند خوردن غذا‌های تند بر رشد جنین در ۹ ماه هیچ تاثیری ندارد. اما اگر ادویه جات مختلف مصرف می‌کنید و میل به غذا‌های تند دارید بهتر است به مقدار کمتری از آن مصرف کنید. تا حدی که به طور کامل از خوردن چنین غذا‌هایی دست بردارید.
چربی‌های ترانس مصنوعی با پمپاژ هیدروژن به روغن‌های غیراشباع مانند روغن سویا و ذرت، ساخته می‌شوند تا آن‌ها را به چربی‌های جامد تبدیل کنند. آن‌ها در بسیاری از غذا‌های فراوری شده مانند مارگارین، میان‌وعده‌ها و محصولات پخته شده بسته‌بندی شده وجود دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف چربی ترانس باعث التهاب می‌شود و آثار منفی بر سلامت قلب دارد.
یافته‌ها نشان دادند شرکت کنندگانی که ۲۰ درصد یا میزان بیش‌تری از کالری روزانه‌شان را از غذا‌های فوق فرآوری شده دریافت می‌کردند در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی غذا‌های فرآوری شده اندکی بودند کاهش بسیار سریع‌تری در عملکرد شناختی طی ۶ تا ۱۰ سال داشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ