گرچه خوراکی‌های سرخ‌شده طعم دلچسبی دارند، اما طی این فرایند پخت، ترکیباتی در آنها تولید می‌شوند که برای سلامت بدن مضر هستند. همچنین حرارت بالا در ساختار مولکول‌های چربی نیز تغییر ایجاد می‌کند که با بروز عوارضی همراه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هرگز از خوردن تکه‌های سوخته غذا لذت نبرید زیرا معمولاً غذاهای سوخته به دلیل موادی که در آنها وجود دارد بسیار خطرناک است و بدن ما باید فعل و انفعالات زیادی را به کبد تحمیل کند تا این مواد از بدن دفع شود.
خوردن پروتئین بیشتر در طول روز، یک راز کوچک شدن شکم است. خوردن غذاهای غنی از پروتئین می‌تواند به عضله‌سازی بدن کمک کند. از طرف دیگر پروتئین موجب می‌شود تا اشتهای شما کاهش پیدا کند.
افراد مبتلا به بیماری کلیوی پیشرفته باید مصرف موز و سایر غذا‌های حاوی پتاسیم را محدود کنند تا از کلیه‌ها و قلب خود در برابر آسیب محافظت کنند.
بر اساس نتایج تحقیقات جدید، خوردن بیشتر غذا‌های سازگار با محیط زیست می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.
با خوردن فلفل، لب‌هایت می‌سوزد، زبانت آتش می‌گیرد و غشا‌های مخاطی که از ریه‌ها در برابر تهدید محافظت می‌کنند، آبریزش بینی شما را تحریک می‌کنند. با خوردن فلفل، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و بدن شما احساس می‌کند که در حال آتش گرفتن است بنابراین برای کمک به خنک شدن بدن، تعریق آغاز می‌شود.
خوردن میوه‌هایی مانند گرمک، طالبی، خربزه، موز و سیب زمینی حاوی پتاسیم هستند، در فصل گرم تابستان توصیه می‌شود، زیرا نیاز بدن به آب را در گرما تامین می‌کنند.
ایجاد یک رژیم سالم و متعادل خوردن انواع غذا‌ها باعث می‌شود که وعده‌های غذایی ما جذاب و خوش طعم باشد. همچنین کلید یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، زیرا هر غذا دارای ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی است، هم درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و هم ریز مغذی‌ها (ویتأمین‌ها و مواد معدنی). بشقاب غذای سالم کودک طرحی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌های غذایی را داشته باشیم.
جوان‌ترها که یادشان نیست. آن زمان خوردن این غذا برای خودش آدابی داشت.
مردم کشور چین که به خوردن غذاهای عجیب و غریب معروف هستند به تازگی با استفاده از سنگ های کوچک غذایی خاص طبخ کرده‌اند.
کتلت مرغ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی نیز استفاده کنیم.
عرق کردن، درد معده، سردرد. متخصصان توضیح می‌دهند که از نظر فیزیولوژیکی زمانی که غذایی تند می‌خورید چه اتفاقی در بدن تان رخ می‌دهد و ممکن است برای سلامتی شما چه معنایی داشته باشد.
مثبت شدن دومین نمونه دوپینگ طی چند روز در میان ملی پوشان تکواندو، نگرانی ها را بابت رقم خوردن یک فاجعه افزایش داده است.
در حالت ایده‌آل، بهترین راه برای جلوگیری از اثرات نامطلوب قند بر روی بدن شما، کاهش مصرف مواد قندی است با این حال، برای کسانی که رژیم غذایی مملو از قند و پر از شیرینی‌ها و نوشابه‌ها دارند، کنار گذاشتن شکر ممکن است کار دشواری باشد.
در طول سفر ممکن است غذاهایی، چون فست فود، همبرگر، چیپس و... توجه شما را به خود جلب کند، اما این غذا‌ها یکی از بدترین انتخاب‌ها برای سفر باشند، زیرا با روغن ناسالم و زیادی تهیه می‌شوند و در طول سفر ممکن است سبب درد‌های معده و شکمی شوند. همچنین خوردن غذا‌های چرب و نمکی می‌تواند باعث کم‌آبی و تشنگی‌تان در طول سفر شود.
چینی ها که همیشه با خوردن غذاهای عجیب معروفند اینبار با سرو ماهی زنده در رستوران سوژه فضای مجازی شدند.
غذاهای ارگانیک ذاتا سالم‌‌‌تر از غذاهای معمولی نیستند، بنابراین کارشناسان می‌‌‌گویند باید بر خوردن مقدار کافی از میوه‌‌‌ها و سبزیجاتی که مقرون به صرفه و در دسترس شما هستند تمرکز کنید. وزارت کشاورزی ایالات متحده هفته گذشته مقررات خود را به‌روز کرد تا قوانین مربوط به محصولات ارگانیک را تشدید کند.
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
گرچه خوردن اسفناج چه به صورت خام و چه پخته، ویتامین‌ها و موامعدنی بسیاری را به بدنتان می‌رساند، اما کارشناسان توصیه می‌کنند آن را به شکل پخته مصرف کنید تا بیش از پیش از خواص آن بهره‌مند شوید. باتوجه به این توصیه، می‌خواهیم برویم سراغ چند غذا بر پایه اسفناج که هم بتواند سلامت شما را تضمین کند و هم بتواند به سفره هایتان تنوع بیشتری ببخشد. راستی یادتان باشد که برای پخت غذا‌هایی که اسفناج دارند، حتما اسفناج تازه تهیه کنید تا خواص آن به خوبی حفظ شود.
غذاهای غنی از فیبر مثل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و سبوس دار همگی به بهبود کارکرد روده کمک می‌کنند. اگر روده حساسی دارید، از خوردن میوه‌هایی با فروکتوز بالا مثل سیب، گلابی و هندوانه پرهیز کنید که می‌توانند باعث نفخ شوند.
ممکن است مواد غذایی تند را دوست داشته باشید اما اگر معده و روده‌تان و در مجموع دستگاه گوارشی‌تان وضعیت قوی‌ای ندارد بهتر است از خوردن غذاهای تند خودداری ورزید زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده آن می‌توانند منجر به بروز اسهال شوند.
خوردن غذا‌های تند در دوران بارداری بی‌خطر است. اما بهتر است در این دوره از خوردن آن اجتناب کنید. هرچند خوردن غذا‌های تند بر رشد جنین در ۹ ماه هیچ تاثیری ندارد. اما اگر ادویه جات مختلف مصرف می‌کنید و میل به غذا‌های تند دارید بهتر است به مقدار کمتری از آن مصرف کنید. تا حدی که به طور کامل از خوردن چنین غذا‌هایی دست بردارید.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی یخ زده و غذا‌های سرد خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
خوردن غذا‌های فرآوری شده به مغز شما آسیب می‌رساند. حتی «۲ شیرینی کوکی» می‌تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد.
یافته‌ها نشان دادند شرکت کنندگانی که ۲۰ درصد یا میزان بیش‌تری از کالری روزانه‌شان را از غذا‌های فوق فرآوری شده دریافت می‌کردند در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی غذا‌های فرآوری شده اندکی بودند کاهش بسیار سریع‌تری در عملکرد شناختی طی ۶ تا ۱۰ سال داشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ