براساس نتیجه یک مطالعه تازه بر روی بیش از ۱۹۷ هزار نفر در بریتانیا که بیش از نیمی از آنان زن بودند خوردن زیاد مواد غذایی فوق فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از سرطان به ویژه سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سس‌ها ازجمله خوشمزه‌ترین چاشنی‌ها هستند که در کنار انواع غذا‌های سرخ کردنی، فست فود و ساندویچ سرو می‌شوند و بسیار متنوع هستند.
ترشی فندق یک چاشنی خوشمزه و همه کاره است که می‌توان آن را به تنهایی، به عنوان چاشنی سالاد یا ساندویچ، یا به عنوان یک ماده در سایر غذا‌ها و یا چاشنی به همراه غذا‌ها میل کرد. آن‌ها همچنین منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند. در ادامه با سه روش متفاوت تهیه ترشی فندق آشنا می‌شوید.
فرشته فزونی به بیماران دیابتی توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی، سس کچاپ، سس‌های سالاد، ترشی و انواع شور‌ها پرهیز کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مصرف نمک، غذا‌های شور و تنقلاتی مانند چیپس شور و آجیل شور را باید در تابستان محدود کرد و بیشتر از آجیل خام استفاده کرد.
آهن منبع انرژی خاموشی است که تخمین زده می‌شود از هر هفت زن یک نفر و از هر ۲۰ مرد یک نفر به درجاتی به کم‌خونی ناشی از فقر آهن مبتلا است. بهترین منبع غذایی آهن گوشت قرمز است، اما به دلایل بهداشتی و اخلاقی، بسیاری از ما سعی در کاهش مصرف آن داریم.
وقتی سیگار را ترک می‌کنید، میل شما به میان‌وعده‌ها بیشتر می‌شود، عمدتاً به این دلیل که دیگر نمی‌توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر برای دفع میل به سیگارکشیدن نیاز دارید چیزی را در دهان خود بگذارید، ذرت بو داده را امتحان کنید.
غذا‌هایی را که می‌خواهید درون فریزر بگذارید، باید سرد شده باشند، زیرا قرار دادن مواد غذایی داغ در فریزر، دمای فریزر را پایین می‌آورد و مدت زمان لازم برای انجماد افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل غذا‌های تازه فریز شده یا مواد غذایی که قبلاً فریز شده ممکن است، فاسد شوند.
سوسیس بندری یکی از انواع غذا‌های ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان‌های جنوبی کشورمان می‌باشد.
یک متخصص تغذیه با توجه به شروع ماه رمضان و با اشاره به اهمیت تغذیه سالم به معرفی مواد غذایی که مصرف آن‌ها به هنگام روزه داری سبب بروز مشکلات گوارشی می‌شود، پرداخت.
ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت ویرجین، تخمین می‌زند که روزانه ۲۰ فنجان چای می‌نوشد. او در سال ۲۰۱۶ به دیلی میل گفت: من مطمئن نیستم که چگونه بدون چای صبحانه انگلیسی زنده بمانم. برانسون روز خود را با سالاد میوه و موسلی برای صبحانه آغاز می‌کند.
بریانی از آن دسته غذا‌هایی می‌باشد که هم در ایران و هم در کشور‌های عربی طرفداران بسیاری دارد. روش تهیه و پرملات بودن این غذا به گونه‌ای است که در سر صفره به شدت خودنمایی میکند و دل هر منتظر افطاری را خواهد برد! در داخل کشور بریانی اصفهان بسیار محبوب است و از نظر پرملاتی نیز که کاملا پرملات و به شدت سیرکننده می‌باشد.
آش دوغ (ایران آشی) از آش‌های بسیار خوشمزه و محلی ارومیه است این آش با دوغ محلی، آرد، نخود و سبزیجات معطر پخت می‌شود؛ که در فصل بهار نیز برای تهیه این آش از سبزیجات کوهی استفاده می‌شود که عطر و طعم بی نظیری به این آش می‌دهد.
یک کارشناس طب سنتی غذا‌های مناسب برای قلب را ذکر کرده است. قلب برخی افراد ممکن است ضعیف شده باشد و نیاز داشته باشند تا از خوردن غذا‌های سنگین خودداری کنند. در ویدئوی زیر یک کارشناس طب سنتی درباره غذا‌های مناسب برای قلب صحبت کرده است.
درحالیکه آنتی بیوتیک‌ها در تلاش برای مقابله با هجوم باکتریایی هستند، اما می‌توانند موجب عفونت مخمر هم شود چراکه با تغییر در محیط میکروبیوم‌های روده منجر به ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند. حتی در زنان می‌توانند منجر به عفونت واژینال شوند. همچنین میزان ویتامین B بدن را کاهش می‌دهند. از اینرو داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل با وجود میوه و سبزیجات زیاد می‌تواند به بدن در مقابله با عوارض جانبی مصرف دارو کمک کند.
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامت تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند، از جمله حفظ سلامت ریه، در این مطلب به غذا‌هایی اشاره می‌کنیم که به داشتن ریه سالم کمک زیادی می‌کنند.
قورمه سبزی از آن دسته غذا‌هایی است که سبزی پایه اصلی آن است و مهم‌ترین وجه تفاوت قورمه سبزی در نقاط مختلف ایران، ترکیب و نسبت سبزی‌ها در آن است و در واقع این سبزی است که به این غذای اصیل ایرانی عطر، طعم و رنگ می‌دهد.
در فصل زمستان چه غذا‌هایی بخوریم؟ در این فصل غذا‌هایی با طبع گرم بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.
پوست مستقیما با دستگاه گوارش در ارتباط است. اگر چیزی بخوریم که نتوانیم هضم کنیم و یا در گوارشش مشکل داشته باشیم بدن برای سم زدایی کردن، از پوست استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بعد از خوردن غذا‌هایی خاص جوش می‌زنیم.
غذاهایی با میزان کربوهیدرات بالا مثل نان سفید، برنج، سیب زمینی و ذرت را محدود کنید.
محققان با ارزیابی اثرات عملکرد غذا‌هایی که تصور می‌شود اثر مفیدی بر عملکرد هوازی دارند، دریافتند که چغندر، انگور و آلبالو به در دسترس بودن اکسید نیتریک کمک می‌کنند، ماده‌ای که عملکرد ورزش استقامتی را در بدن افزایش می‌دهد.
غذا‌هایی که پروتئین بالایی دارد، می‌تواند به متابولیسم بدن کمک کند تا سریع‌تر کار کند؛ بنابراین این موضوع باعث افزایش سوزاندن کالری می‌شود.
برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند غذا‌های تند، غذا‌های پرچرب و قند بالاتر محرک‌های رایج برای تپش قلب در بیمارانی است که به تپش قلب مبتلا هستند و باید از آن اجتناب و یا حداقل مصرف‌شان را محدود کرد؛ محرک‌های رایج شامل کافئین بیش از حد، قند، الکل و غذا‌های غنی از خانواده کربوهیدرات‌هاست.
چربی‌های ترانس مصنوعی با پمپاژ هیدروژن به روغن‌های غیراشباع مانند روغن سویا و ذرت، ساخته می‌شوند تا آن‌ها را به چربی‌های جامد تبدیل کنند. آن‌ها در بسیاری از غذا‌های فراوری شده مانند مارگارین، میان‌وعده‌ها و محصولات پخته شده بسته‌بندی شده وجود دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف چربی ترانس باعث التهاب می‌شود و آثار منفی بر سلامت قلب دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ