سخنگویان کاخ سفید از پرسش خبرنگاران درباره اتهامات واردشده به رئیس جمهور آمریکا و پسرش مبنی بر مشارکت آنها در اعمال فشار بر یک تاجر چینی و فساد مالی، طفره رفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که اوکراین در ضدحملاتش علیه روسیه، بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از دست داده است.
: باوجودی که گفته می‌شود رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مرخصی به سر می‌‌‌برد اما اظهارنظر اخیر جان کربی، هماهنگ‌‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مهر تاییدی بر پایان کار مالی در وزارت خارجه آمریکا است. جان کربی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر احتمالی در رویکرد دولت جو بایدن در قبال ایران پس از خروج رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از وزارت خارجه با تاکید بر این موضوع که اظهارنظر در این رابطه برعهده وزارت خارجه است، گفت: «من به طور کلی می‌گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است.» با در نظر گرفتن کنار گذاشتن رابرت مالی از پرونده ایران این مساله مطرح می‌شود که چه کسی یا چه کسانی قرار است این مهم را عهده ‌‌‌دار شوند.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر پایبند نبودن تل‌آویو به هرگونه توافقی بین آمریکا و ایران، گفت: «ما با اسرائیل مشورت بسیار بسیار نزدیکی داریم».
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره بهبود روابط ایران و عربستان سعودی گفت: «ایرانی‌ها و سعودی‌ها خودشان باید در این‌باره صحبت کنند».
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره گفتگو‌ها و مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران گفت: «تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم، این است که ما روی همه این موارد بسیار سخت کار می‌کنیم.
کاخ سفید در بیانیه‌‌‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما رئیس‌‌‌جمهور همچنین گفته است که ما هیچ گزینه‌‌‌ای را از روی میز حذف نکرده‌‌‌ایم.» نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات آسوشیتدپرس در مورد ساخت‌وساز، گفت: «فعالیت‌‌‌های صلح‌‌‌آمیز هسته‌‌‌ای ایران شفاف و تحت پادمان‌‌‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موضع واشنگتن درباره مذاکرات برجام با توجه به این توافق گفت: موضع ما پیرامون مذاکرات برجام تغییر نکرده است. این مذاکرات درحال حاضر در تمرکز و دستورکار ما نیست.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای ساخت مشترک کارخانه پهپاد ایران و روسیه گفت: نمی‌توانم گزارش‌ها در خصوص طرح ایران و روسیه برای ایجاد کارخانه تولید پهپاد در روسیه را تایید کنم.
یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی به استفاده کره‌شمالی از سلاح اتمی پاسخ هماهنگ و مؤثر می دهند.
آشیش جاها، هماهنگ‌کننده پاسخ به امور مربوط به کووید -۱۹ در کاخ سفید روز سه‌شنبه هشدار داد مالکان شبکه‌های اجتماعی باید مسئولیت انتشار اطلاعات نادرست بهداشتی را بپذیرند.
سند استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که مدت‌ها در انتظار آن بودیم بیش از آن که پاسخی درباره رویکرد کاخ سفید به بحران‌های جهانی باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد. استراتژی جدید همانند آن که بگوییم برای توقف آتش سوزی خانه‌ها با آتش افروزان همکاری خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران در کاخ سفید که آیا روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی و شناخته شود؟ گفت: خیر.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا پاسخ خود را به نظرات درخواست‌های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده است، تاکید کرد بصورت علنی مذاکره نمی‌کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.
یک منبع سیاسی گفت که مقامات ارشد کاخ سفید به صراحت به اسرائیل گفته اند که بحث تحقیقات آژانس را رها نخواهند کرد و فشار سیاسی بر رئیس آژانس، رافائل گروسی، اعمال نخواهند کرد. آنچه آمریکایی‌ها در این مورد در پشت پرد‌های بسته به هولتا گفتند، بلافاصله پس از آن در ملاء عام نیز گفتند.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: بررسی ما از نظرات ایران اکنون به پایان رسیده است. ما امروز به اتحادیه اروپا پاسخ دادیم.
اگر گزارش الجزیره درست باشد، آمریکا قرار است 17 بانک را از تحریم ها خارج کنند. حالا چه تضمینی وجود دارد که کاخ سفید مجددا همه اینها را به بهانه هایی مانند مبارزه با تروریسم و... تحریم نکند؟ زیرا تنها مورد اختلاف و تنش که منجر به تحریم علیه ایران شده، مسئله هسته‌ای نیست
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ