برلین امسال میزبان بازی‌های جهانی «المپیک ویژه» است. در بازی‌های «المپیک ویژه» ورزشکارانی شرکت می‌کنند که دارای اختلالات ذهنی هستند. حدود ۷۰۰۰ ورزشکار از ۱۷۰ کشور جهان گرد هم آمده اند تا در ۲۴ رشته ورزشی در طول بازی‌های جهانی المپیک ویژه ۲۰۲۳ با هم رقابت کنند. شعار بازی‌های امسال این است: «باهم شکست‌ناپذیریم». بازی‌های «المپیک ویژه» امسال با ایده‌ای تازه برگزار می‌شود. در این بازی‌ها نه تنها سه نفر اول مدال می‌گیرند، بلکه ورزشکاران دیگر نیز جوایزی را دریافت می‌کنند. این رویداد با بازی‌های پارالمپیک فرق دارد. پارالمپیک در هر دوره پس از بازی‌های المپیک برگزار شده و در آن ورزشکارانِ دارای معلولیت جسمانی شرکت می‌کنند. بازی‌های المپیک ویژه هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و دو دوره تابستانی و زمستانی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در روز‌های گذشته با انجام بازی‌های یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال زنان، تیم‌های صعود کننده به نیمه‌نهایی مشخص شدند. در ادامه بازی‌های جام انگلیس با استرالیا و اسپانیا با سوئد در روز‌های آینده مصاف خواهند داد. جام جهانی زنان به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند انجام می‌شود.
تب فوتبال با شروع لیگ بیست و سوم دوباره در ایران داغ شده و بازی‌های لیگ با همه کاستی‌ها و حواشی، تصاویری خاص و البته بی رحمانه را به یادگار می‌گذارند.
آخرین تصاویری که از ورزشگاه آزادی منتشر شده نشان می‌دهد این استادیوم آماده برگزاری بازی‌های لیگ برتر نیست.
اواسط جنگ جهانی اول دولت آلمان تصمیم گرفت به جای استفاده از پول مالیات دهندگان برای تامین مالی جنگ از کشورهای دیگر قرض بگیرد. آلمانی‌ها مطمئن بودند که می‌توانند بدهی خود را با پیروزی در جنگ و تصرف سرزمین‌های غنی و دریافت تاوان از متفقین شکست خورده پرداخت کنند. اما نتیجه برعکس شد. آلمان در جنگ شکست خورد و جنگ با بدهی‌های عظیم به اتمام رسید.
مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی چوب کشی آقایان عصر دوشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) در مجموعه آزادی سالن ۸۰ برگزار شد. رشته ورزشی چوب‌کشی با نام بین‌المللی «مس رستلینگ» یکی از رشته‌هایی است که تحت نظارت فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی به فعالیت می‌پردازد.
یکی از سرگرمی‌های مردم تهران قدیم، خربازی (خرسواری، یابوسواری) بود که جوانان به آن علاقه بسیاری داشتند. برخی دیگر از مردم هم در روز‌های تعطیلات عازم باغات و سایر گردشگاه‌های تهران نظیر چشمه علی، دوشان تپه، پس‌قلعه، عشرت‌آباد، میدان باغشاه و … می‌شدند و وقت خود را بیشتر با بازی‌های دسته جمعی مثل الک دولک، یک پی دو پی، دوک‌بازی و … می‌گذراندند.
قطعاً استیم دک برای اجرای بازی‌های ویدیویی طراحی شده است اما سربازان اوکراینی از آن برای کنترل راه‌دور مسلسل‌های بزرگ بهره گرفته‌اند.
ارکیده تقریبا در همه جای سیاره زمین، از استوا گرفته تا قطب شمال، یافت می‌شود. به گفته کارشناسان باغ‌های سلطنتی بریتانیا «کیو»، تقریباً سه برابر بیشتر از گونه‌های پرندگان موجود در جهان، گونه‌های ارکیده وجود دارد. اما این فراوانی باعث ارزانی آن نشده است. ارکیده‌ها همیشه در فهرست گران‌ترین گل‌ها دیده می‌شوند.
این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که صداوسیما به واسطه قدرت خودخوانده‌ای که برای خودش ایجاد کرده، سال‌هاست از پرداخت حق پخش تلویزیونی طفره می‌رود و در میان شگفتی بدترین تصاویر با بدترین کیفیت ممکن را از زمانی که قرار است بازی‌های لیگ در شهرستان برگزار شود، به خورد مخاطب می‌دهد. تصاویری که بار‌ها مشخص شده حتی پخش آن‌ها از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند جدید هم ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تر است
این قایق تفریحی دارای یک آشیانه بالگرد و گاراژ‌های مختلفی می‌باشد. هم چنین، فضای لازم برای قرار دادن اسباب بازی‌های آبی در آن قایق تفریحی نیز وجود دارند. این قایق تفریحی با بودجه ۸۰ میلیون یورویی ساخته می‌شود.
محمد الحجری معروف به ماجومبا، یک سلبریتی عمانی در شبکه‌های اجتماعی است که تصمیم گرفت برای تماشای بازی‌های جام جهانی عازم قطر شود. اگر به خرافات معتقد باشید، قطعا حضور او در قطر را عامل ناکامی بسیاری از تیم‌های جام جهانی می‌دانید! چند روز پیش بود که تصاویری از این هوادار عمانی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نکته عجیب، شکست خوردن و حذف تمامی تیم‌هایی بوده که ماجومبا پیراهن آن‌ها را بر تن کرده است!
سومالی طولانی‌ترین خط ساحلی آفریقا را دارد و ساحل لیدو، جواهر موگادیشو است و مکانی محبوب برای قدم زدن عصرانه و بازی‌های کودکان است.
بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی برابر ولز رختکن تیم را تمیز کردند و یک یادداشت تاثیرگذار هم برای برگزار کنندگان بازی‌ها به جا گذاشتند.
قایدی، برخلاف بازی‌های گذشته در کانال چپ آبی‌ها عملکرد درخشانی داشت و چندین مرتبه با حرکات انفجاری خودش تا آستانه فروپاشی دروازه قائمشهری‌ها پیش رفت
«محتوای صوتی و پادکست»؛«گرافیک متحرک»؛«پویانمایی»؛ «بازی‌های تعاملی»؛ «تصاویر سه بعدی» و «واقعیت افزوده» از قالب‌های مورد پذیرش در یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد است.
عملیات تکمیل و بازسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت به شکل شبانه‌روزی و در دو شیفت کاری در حال انجام است. به گفته مسئولان محلی چنانچه اعتبارات این مجموعه به موقع تخصیص یابد ورزشگاه عضدی تا اواخر آذرماه تکمیل خواهد شد. ورزشگاه شهید عضدی رشت با گنجایش حدود ۱۵ هزار نفر در خیابان جهان پهلوان نامجو این شهر قرار دارد و ورزشگاه خانگی تیم‌های فوتبال رشت در لیگ‌های مختلف نیز محسوب می‌شود. این ورزشگاه سال ۹۶ مورد بازسازی کلی قرار گرفت که با تخریب سکو‌های اصلی روبروی جایگاه، انجام بازی‌های فوتبال تیم‌های رشتی در این روزشگاه لغو و هم اینک بازی نمایندگان فوتبال رشت در ورزشگاه سردار جنگل این شهر برگزار می‌شود.
تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد. تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را حریف واگذار کرد. شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.
تیم ملی والیبال بانوان کشورمان امروز در ادامه‌ی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی برابر تیم ازبکستان صف آرایی کرد.
در مسابقات پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، شاهین ایزدیار به مدال نقره رسید.
در ادامه بازی‌های دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، در رشته دوومیدانی دخترانی ایرانی مقام‌های چهارم و سوم را کسب کردند.
در ادامه بازی‌های دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، در رشته دوومیدانی دخترانی ایرانی مقام‌های چهارم و سوم را کسب کردند.
ندا شهسواری در رقابت‌های تنیس روی میز پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی با شکست حریفی از کشور میزبان به فینال راه یافت.
تینا رحیمی اولین بوکسور زن مسلمانی بود که به عنوان نماینده استرالیا در بازی‌های کشور‌های مشترک المنافع که هفته گذشته در بیرمنگام انگلستان آغاز شد، توجه عمومی را به خود جلب کرد.
سیلاب ناشی از بارش‌های سیل آسای سال جاری، روز جمعه ۷ مرداد روستای آهنگران در شهرستان فراهان را دچار آسیب جدی کرد. به گفته اهالی حدود ۵۰ خانه در این روستا به صورت صددرصدی آسیب دیده و خسارت وسیعی نیز به دامداری و کشاورزی این روستا وارد شده است. این روستا ساعاتی قبل از ورود سیلاب تخلیه شد، ولی در نهایت آوار ناشی از سیل جان یکی از اهالی را گرفت. از ساعات ابتدایی وقوع سیل نیرو‌های هلال احمر، بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، راهداری، نیروی انتظامی و نیرو‌های داوطلب در این روستا در حال خدمت رسانی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ