چین با عربستان یک توافق امضا کرد که مبادلات آن بر اساس یوآن خواهد بود. اینگونه تغییر رفتارها برای برخی تحلیلگران، نشانه هایی از پذیرفتن حاکمیت جهان چند قطبی توسط حکام عربستان ارزیابی می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با سفر امیرعبداللهیان به عربستان به نظر می‌رسد فصل جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده،روابطی که علاوه بر منفعت مشترک برای تهران و ریاض، موجب منفعت دسته جمعی کشورهای منطقه و جهان اسلام خواهد شد.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.
النصر عربستان در صورت پیروزی مقابل الشرطه عراق باید به مصاف برنده الهلال و الشباب برود و صاحب جام باشگاه‌های عرب شود.
اندکی پس از توافق ایران و عربستان، آرام آرام بحث عادی سازی روابط میان تهران و قاهره مطرح شده است؛ موضوعی که تحقق آن نیازمند عوامل و مولفه‌های متعددی است.
یک کارشناس مسائل منطقه‌ای معتقد است در شرایط فعلی رخدادهایی عربستان و شخص ولیعهد سعودی منجر به تصمیم ریاض برای ارتباط و گرایش به سمت تهران شده است.
معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن بر آمادگی این نیروها برای بازگشت به میدان جنگ در صورت لزوم تاکید کرد.
عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ و با رونمایی از سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ در یک مسیر بلند‌‌‌پروازانه قرار گرفته است. تلاش عربستان برای تنوع‌‌‌بخشی به اقتصاد و درآمدهایش به دلیل نوسانات بازار نفت در یک دهه اخیر بوده است. هدف از این پروژه اقتصادی با محوریت محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان بازنگری ساختار اقتصادی است که با تغییر نحوه درآمدزایی پادشاهی، درصدد است تا وابستگی بالا به نفت و اعتیاد به آن را کاهش ‌‌‌داده و به سمت متنوع‌سازی درآمدهای دولت حرکت کند.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب به مهمترین مسائل منطقه و جهان از جمله شدت گرفتن اعتراضات مردمی در فرانسه و اثرات همکاری های ایران و عربستان پرداختند.
بررسی تأثیرات توافق میان عربستان و ایران به ویژه بر بحران یمن و روابط با اردن از مهم ترین موضوعاتی است که روزنامه های مطرح عربی به آن پرداخته اند.
"جورجیو کافیرو" تحلیلگر ارشد آمریکایی و مدیر اجرایی موسسه تحلیل وضعیت خلیج فارس نیز گفت که توافق ایران و عربستان با میانجیگری چین باید از دریچه تحولات از سال ۲۰۲۰ در خاورمیانه به سمت "تصمیم گیری عملگرایانه سیاست خارجی و تعامل دیپلماتیک میان کشور‌هایی که مشکلات عمده‌ای در روابط خود داشته اند" درنظر گرفته شود.
تمام بند‌های بیانیۀ مشترک و به‌خصوص ادبیات به کار گرفته شده در تنظیم آن، با لحن بسیاری از اظهارنظر‌های داخلی در ایران شباهتی نداشت به‌طوری‌که اشاره به نام «اسرائیل» نیز از چارچوب ممنوعه خارج شده و «آرمان فلسطین» به «حق تعیین سرنوشت مردم آن» محدود شده بود.
رسانه فرانسوی از پروژه عربستان در جذب ابرستاره پرتغالی خبر داد. انتقال کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی و دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا به النصر عربستان در دو ماه گذشته بازتاب‌های زیادی داشت.
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: گفتگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر خودش ادامه پیدا خواهد کرد. این طرف سعودی است که تصمیم بگیرد رفتار سازنده داشته باشد.
محمد کنو، هافبک تیم ملی عربستان با درخشش خود در ترکیب تیم ملی عربستان در مسابقات جام جهانی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.
تیم ملی فوتبال کره جنوبی در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر تیم غنا شکست خورد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه بغداد همچنان به دنبال نزدیکتر کردن دیدگاه های میان طرفین است، تصریح کرد: آخرین نشست مذاکرات در بغداد و با نظارت وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان از بعد امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده است و این مذاکرات با نظارت بغداد همچنان ادامه دارد.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان از بعد امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده است و این مذاکرات با نظارت بغداد همچنان ادامه دارد.
شاگردان هروه رنار به روند شکست‌ناپذیری خود در مسیر جام جهانی ادامه دادند.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.
منابع سعودی از پیام مکتوب رئیس جمهور چین به پادشاه عربستان خبر دادند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت مسیر گفتگو برای احیای روابط با عربستان را دنبال کرده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم.
مدیر ساختمان به گزارشگران گفته است که این دو نفر در ماه‌های قبل از مرگ‌شان از نگهبانی ساختمان خواسته بودند فیلم‌های امنیت ساختمان را بررسی کند. به گفته مایکل برد، آن‌ها نگران بودند که کسی در غذا‌هایی که به آن‌ها تحویل می‌شده دست می‌برده است. فیلم‌ها هیچ چیزی را نشان ندادند.
علی سعدوندی به تابناک اقتصادی گفت: مسئولان صمت، سیاست‌های اقتصادی کشور را به تمسخر گرفته اند. متاسفانه با خیال آسوده، اعتماد مردم را از بین برده اند و با افکار عمومی بازی می‌کنند. وزارت صمت باید توضیح دهد که علت ممانعت از عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ اگر نفوذ و مافیا نیست، پس چه دلیلی داشته است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ