به گزارش کارشناس سازمان هواشناسی؛ شرایط برای بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی مهیا است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همزمان با افزایش دمای هوا، همکاری ادارات در مدیریت بار افزایش پیدا کرده است، در عین حال پایداری کامل شبکه نیازمند همکاری تمامی ادارات پایتخت است.
شاهرود- امام جمعه شاهرود از مسئولان خواست تا برای پایداری آب شرب شهرستان راهکار عملی ارائه کنند و گفت: با گرم شدن دمای هوا تنش آبی در خطه شاهوار شدت گرفته است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی شده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی و با اشاره به ادامه پایداری هوا و تشدید آلودگی هوا اعلام کرد که آلودگی هوا از روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و تا ظهر یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) پایان می‌یابد.
شرایط آلودگی این روز‌های هوای پایتخت به‌قدری وخیم است که اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات PM ۲.۵ خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پایداری جوی و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنین ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: به دلیل ادامه پایداری و سکون هوا، شاخص آلودگی به محدوده «بسیار ناسالم» می‌رسد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به پایداری و کاهش کیفیت هوا در تهران و کرج هشدار قرمزرنگ صادر کرد.
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.
به علت پایداری آلودگی هوا، مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی در شهر قم، شهرستان‌های جعفریه و کهک، بخش‌ها و روستا‌ها تعطیل می‌باشد.
تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد تا پایان هفته، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیرحضوری دایر خواهند بود؛ تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری دایر خواهند بود. تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری دایر خواهند بود و همچنین مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های یادشده تعطیل خواهند بود.
با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.
با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.
سازمان هواشناسی نسبت به تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا تا روز پنجشنبه هشدار نارنجی صادر کرد. بر این اساس از امروز (چهارشنبه) تا فردا (پنجشنبه) سکون هوا ادامه دارد.
اهواز - مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان، نکات بهداشتی هنگام آلودگی هوا و پایداری آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی را تشریح کرد.
شرایط پایداری هوا با توجه به پیش‌بینی‌ها، احتمالا تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. بنا بر این گزارش، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد، با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، در تمامی مدارس پایتخت، آموزش در چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ مجازی برگزار می‌شود.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه پایداری و سکون نسبی هوا آسمان استان صاف و بدون وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود که بر این اساس شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در مناطق شهری پر تردد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه پایداری و سکون نسبی هوا آسمان استان صاف و بدون وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود که بر این اساس شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در مناطق شهری پر تردد پیش‌بینی می‌شود.
تبریز- زنگ افزایش آلودگی هوای تبریز با آغاز فصل سرد سال به جهت استفاده از مازوت به صدا درآمده و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نیز از پایداری هوا در روزهای آینده در این کلانشهر خبر می‌دهد.
بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود، وزش باد در شرق و شمال شرق کاهش یافته و در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ