سازمان امنیت داخلی آلمان درباره خطر «تشدید عملیات‌های جاسوسی روسیه» در بحبوحه حملات همه‌جانبه مسکو به کی‌یف، هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه‌ای تصریح کرد: تصمیم آلمان در دشمن خواندن روسیه، با منافع برلین در تضاد است.
روسیه ده‌ها معلم و گروهی از کارکنان فرهنگی آلمانی وابسته به سفارت برلین در مسکو را اخراج می‌کند.
صدها آلمانی شاغل در روسیه مانند دیپلمات‌ها، معلمین و کارمندان در ارتباط با کاهش پرسنل سرویس‌های اطلاعاتی مسکو در برلین باید روسیه را تَرک کنند.
صدراعظم آلمان اعلام کرد که برای برلین مهم است که از سلاح‌های ارسالی به کیف برای حمله به قلمرو روسیه استفاده نشود.
روسیه به اظهارات وزیر دفاع آلمان واکنش نشان داده و گفته است: «هر آلمانی که خواهان حمله به روسیه است، باید برای رژه ارتش روسیه در برلین آماده باشد.»
برلین در مورد مسائل مربوط به کارکنان سفارتخانه‌ها با مسکو در تماس و ارتباط نزدیک است.
صدراعظم آلمان امروز در سخنانی مدعی شد: برلین در تامین نفت و گاز از روسیه مستقل شده است!
صدر اعظم آلمان اعلام کرد اصل عدم تشدید تنش ها میان ناتو و روسیه مورد تاکید دولت برلین است.
هزاران آلمانی روز گذشته در محکومیت سیاست های کشورهای غربی علیه روسیه به خیابان ها آمدند.
معاون سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد که «اولاف شولتز» صدراعظم کشورش و سران اتحادیه اروپا به طور مستقیم با رئیس‌ جمهور روسیه در تماس هستند.
دفتر دادستانی فدرال آلمان پنجشنبه گفت: پلیس فرد مظنون را که یک شهروند آلمانی به نام کارستن ال است، روز چهارشنبه در برلین دستگیر کرد. گفته می‌شود پلیس به همین منظور به آپارتمان و محل کار او و نیز محل کار یک فرد دیگر یورش برده است. دادستان فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: متهم مظنون به خیانت دولتی است. او در سال ۲۰۲۲ اطلاعاتی را که در جریان کارش به دست آورده بود با یک آژانس اطلاعاتی روسیه به اشتراک گذاشت.
دبیرکل ناتو در دومین روز از کنفرانس امنیتی برلین پیرامون عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت: نباید روسیه را دست‌کم بگیریم.
دیپلمات اوکراینی که در دوران حضور در برلین به عنوان سفیر کشورش، به اظهارات خصمانه و تقابلی علیه آلمان شهرت داشت، از صدراعظم این کشور درخواست متهورانه‌ای کرد!
صدراعظم آلمان در یک کنفرانس رسانه ای در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که برلین عمدا از تحریم گاز روسیه خودداری کرد.
نگهبان سفارت انگلیس در آلمان جاسوس روسیه از آب درآمد و اطلاعاتی را به وابسته نظامی روسیه در برلین منتقل کرده است.
رئیس جمهور آلمان اعلام کرد جنگ اوکراین موجب بر هم خوردن روابط میان مسکو و برلین شده است.
صدراعظم آلمان، گزارش‌ها درباره اینکه رئیس جمهور روسیه در مکالمه با وی، تهدید به تشدید و گسترش جنگ اوکراین کرده را رد کرد.
وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد اداره یک واحد متعلق به شرکت «روس‌نفت» روسیه را به رگولاتور صنعت سپرده و کنترل پالایشگاه شودت که ۹۰ درصد سوخت برلین را تامین می‌کند را برعهده می‌گیرد.
برلین امروز اعلام کرد که به صورت موقت به بهانه تضمین دستیابی آلمان به انرژی ۳ پالایشگاه نفت روسیه در آلمان را به کنترل خود درآورده است.
سفیر روسیه در برلین با انتقاد از ارسال سلاح‌های مرگبار آلمان به اوکراین تأکید کرد که مقامات این کشور از خطوط قرمز تعیین‌شده عبور کرده‌اند.
وزیر خارجه آلمان در سفری غیرمنتظره امروز(شنبه) وارد کی‌یف شد؛ سفری که به گفته وی برای نمایش حمایت بی‌وقفه برلین از اوکراین در نبرد با روسیه انجام شده است.
مقامات آلمانی هشدار دادند در صورت تداوم قطع جریان انتقال گاز روسیه به این کشور، برلین با بحران جدی انرژی روبرو خواهد شد.
بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آلمان، برلین به بهانه تحولات اوکراین، توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را تعلیق می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ