معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:با همکاری وزارت راه وشهرسازی و وزارت امور خارجه موضوع پهلوگیری کشتی‌ها دربرخی بنادر چین که موانعی داشت در 2 بندر دیگر چین نیز مذاکرات درحال نهایی شدن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آگاه معتقدند که علت اصلی توقف مذاکرات فروش جنگنده های اف 35 به امارات، نگرانی آمریکا از دستیابی چین به فناوری این جنگنده ها است.
فرستاده ویژه آمریکا در امور آب و هوا امروز درحالی وارد پکن شد که قرار است مذاکرات «جدی و عمیق» وی با مقامات چینی از فردا دوشنبه آغاز شود.
وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد که تهران، پکن و اسلام‌آباد امروز نخستین نشست سه جانبه خود را درباره مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند.
وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید که به لطف میانجی‌گری چین، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین احتمالا در پایان سال آغاز خواهد شد.
یک دیپلمات ارشد چینی می‌گوید که در مذاکرات ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان، رئیس جمهور چین شخصا نقشی کلیدی ایفا کرده است.
کاخ سفید نسبت به نتیجه‌بخش بودن گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور چین و اوکراین ابراز تردید کرد.
در حالیکه کاخ سفید از محتوای طرح صلح «ماکرون» ابراز بی اطلاعی کرد، وزارت خارجه چین از تلاش برای ازسرگیری مذاکرات میان روسیه و اوکراین استقبال کرد.
منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفتند: چند روز پس از نشست ریاض مقام‌های چینی طرح‌های خود را با ایران به اشتراک گذاشتند. ایران اعلام کرد اگر چین لحن استفاده شده در بیانیه را تلطیف کند، به سمت مذاکرات با ریاض به وساطت پکن حرکت می‌کند.
روسای جمهور چین و بلاروس در دیدار با یکدیگر در پکن، بر برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین بر ضرورت حل و فصل بحران میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.
معاونان وزرای خارجه ایران و چین ضمن گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم، بر لزوم تعهد همه طرف‌های برجام برای اجرای کامل تعهداتشان تأکید کردند.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: آخرین مذاکراتمان با یکی از شرکت‌های چینی بوده که ظرف دو ماه گذشته این مذاکرات ادامه داشته است. با گروه‌های چینی صحبت کردیم و اطلاعات لازم را به آن‌ها دادیم و آن‌ها اعلام آمادگی کردند برای اینکه ما ارقام را مشخص و اعلام کنیم.
رئیس جمهور چین امروز در دیدار با همتای فیلیپینی خود در پکن گفت: پکن آماده است تا مذاکرات پیرامون اکتشاف نفت و گاز مشترک با فیلیپین را ازسر بگیرد.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
معاون سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا با فوریت به مساله احیای برجام نگاه کنند، مسوولیت های خود را انجام دهند و مذاکرات را برای احیای هرچه زودتر این توافق انجام دهند.
این مقام چینی گفت: ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف در خصوص برخی مسائل باقیمانده نشان داده است. آمریکا باید به آن واکنش مثبت نشان دهد و راه‌هایی برای همکاری با ایران به منظور به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات بیابد.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید به حسن نیت ایران در خصوص مذاکرت رفع تحریم ها پاسخ مثبت دهد.
رییس جمهور آمریکا امروز در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا برای ادامه مذاکرات میان دو طرف عازم چین خواهد شد.
دولت چین از مقامات آمریکایی خواست تا جزئیات مذاکرات پیش رو بین رؤسای جمهور دو کشور را در اختیار تایوان قرار ندهند.
دولت چین از مقامات آمریکایی خواست تا جزئیات مذاکرات پیش رو بین رؤسای جمهور دو کشور را در اختیار تایوان قرار ندهند.
مدیر روابط عمومی دفتر رییس جمهور نوشت که مصاحبه رئیس جمهوری با شبکه الجزیره درباره مذاکرات رفع تحریم ها، روابط با عربستان، چین و روسیه و توفیقات سیاست همسایگی امشب پخش می‌شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با همتای چینی درباره مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیم، معتقد است لغو مذاکرات دو جانبه در موضوع تغییرات آب و هوایی از سوی چین به زیان دیگر کشورهای جهان تمام می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ