در حالیکه کاخ سفید از محتوای طرح صلح «ماکرون» ابراز بی اطلاعی کرد، وزارت خارجه چین از تلاش برای ازسرگیری مذاکرات میان روسیه و اوکراین استقبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آگاه از طرح هسته‌ای آرامکو اخیراً به پایگاه سِمافور گفته‌اند که این موضوع به دلیل اعتقاد ریاض مبنی بر اینکه در صورت مخالفت ایالات متحده می‌تواند با چین یا روسیه شریک شود، پیچیده‌تر شده است. واشنگتن و پکن درگیر رقابت شدیدی بر سر نفوذ در خاورمیانه و آسیا هستند. این افراد می‌گویند تصمیم بن سلمان برای متحدشدن با چین در زمینه انرژی هسته‌ای می‌تواند عربستان را برای همیشه در جناح چین قرار دهد.
رییس جمهور چین از رویکرد اتحادیه عرب در وحدت و یکپاچگی کشورهای عضو این اتحادیه استقبال کرد
وزیر اقتصاد فرانسه با حمایت از موضع رئیس جمهور این کشور درباره تایوان، گفت که پاریس نباید صرفا به خاطر اتحاد با آمریکا، وارد مناقشه چین و تایوان شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: روابط پکن با روسیه طرف سومی را هدف قرار نمی دهد و از طرف سومی هم تاثیر نمی پذیرد.
وزارت خارجه چین به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و گفتگو را کلید مشکلات دانست.
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که آمریکا باید درباره موضع این کشور در قبال مساله اوکراین تجدید نظر کند.
بنا به اعلام دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین این کشور به زودی و در قالب یک سند موضع خود را در خصوص جنگ اوکراین شفاف خواهد کرد.
یک مقام ارشد وزارت خارجه چین می گوید کشورش به موضع بی طرفی و منصفانه در قبال بحران اوکراین پایبند است.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای به موضع گیری درباره بالون‌های متجاوز آمریکایی در چین پرداخت.
عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در توییتی به موضع گیری درباره گرایش کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به چین پرداخت و اعلام کرد که چین نمی تواند تامین کننده امنیت باشد.
عضو ارشد حزب دموکرات عراق در توییتی به موضع گیری درباره گرایش کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به چین پرداخت و اعلام کرد که چین نمی تواند تامین کننده امنیت باشد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.
در بند ۱۲ بیانیه مشترک رئیس جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس که دیروز صادر شد، آمده است: رهبران از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد‌های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند.
وزیر دفاع آمریکا اقدامات هواپیماهای چین در شرق آسیا را مورد انتقاد قرار داد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
وزارت خارجه چین از اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه در موضوع تایوان قدردانی کرد.
وزارت امور خارجه چین می‌گوید که آمریکا باید رویکرد خود در قبال این کشور را تغییر داده و از موضع قدرت با پکن برخورد نکند.
سخنگوی وزارت خارجه چین، اظهارنظر مقامات آمریکا در قبال تنش آفرینی های این کشور در منطقه تایوان را مورد انتقاد قرار داد.
جایشانکار ادامه داد: هند به طور مداوم موضع خود را حفظ کرده است که اگر چین صلح را در مناطق مرزی برهم بزند، بر روابط دوجانبه ما با آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.
«"شی جین پینگ" در موضع گیری هایی گفته است که کاری که آمریکا با تایوان می کند شبیه به بازی با آتش است و در این معادله، بازیگری که با آتش بازی می کند، خواهد سوخت. از این رو قرار نیست چین بسوزد و اگر قرار باشد که به واسطه تحرکات آمریکا، چین بسوزد، این بدان معناست که چینی ها در زمین آمریکایی ها بازی کرده اند. از این رو، سفر "نانسی پلوسی" هم دقیقا با این نیت انجام شده که چین بسوزد. اما راهبردهای کلان چین، رویه هایی را تجویز می‌کنند که عملا از گرفتار شدن چین در این وضعیت جلوگیری می کنند.»
در حال حاضر افزایش ملی گرایی و موضع قاطعانه و تهاجمی حکومت چین بدان معناست که ایالات متحده احتمالا باید زمان بیش تری را برای مدیریت رقابت ابرقدرت خود صرف کند. با این وجود، با خودداری از اهریمن سازی ایدئولوژیک، دوری جستن از تشبیهات گمراه کننده جنگ سرد و حفظ اتحاد‌های خود، آمریکا می‌تواند از پس این چالش برآید.
شی جین پینگ نیز ضمن اشاره به اهمیت حفظ ثبات منطقه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ‌ایران در این راستا، تاکید کرد که چین مخالف سیاست فشار و یکجانبه گرایی است.
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ