وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد که تهران، پکن و اسلام‌آباد امروز نخستین نشست سه جانبه خود را درباره مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو تلفنی با همتای چینی مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو تلفنی با همتای چینی مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.
ارومیه - سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در بهترین زمان همکاری بین ۲‌ کشور قرار داریم، گفت: امیدواریم با راهبری روسای جمهور ۲ کشور، روابط بین‌ کشورها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در چین گفت: پکن در چارچوب طرح ابتکاری «کمربند-راه» به تهران پیشنهاد داده تا از اشتراک تاریخی در راستای گسترش همکاری‌های بین منطقه سین‌کیانگ و استان‌های مختلف ایران در جهت تسهیل حمل نقل کالات‌ها و ترانزیت استفاده نماید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئت حزب حاکم چین گفت: امروز ایران و چین با وجود سند همکاری راهبردی 25 ساله، در بهترین وضعیت تعاملات و روابط با یکدیگر قرار دارند.
معاون دبیرکل حزب کمونیست چین یکی از نقاط مشترک ایران و چین را در حوزه گیاهان دارویی دانست و گفت:حوزه گیاهان دارویی یکی از محورهای تعاملات و همکاری های دوطرفه ایران و چین خواهد بود.
وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان به منظور برگزاری دومین نشست چهارجانبه درباره افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.
نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین درباره افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف و چین گانگ وزرای خارجه ایران، روسیه و چین و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان آغاز شد.
وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان به منظور برگزاری دومین نشست چهارجانبه درباره افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه اجرایی شدن توافقات به همت و عزم جدی فعالان اقتصادی مربوط می‌شود، گفت: از اواخر بهار امسال افتتاح چهار دفتر نمایندگی ایران در چین برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در بازار‌های هدف در کشور چین برگزاری نمایشگاه برای معرفی و عرضه محصولات را در دستور کار قرار دهیم
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به چین، وزیر راه و شهرسازی نیز با همتای خود ملاقات کرده و تفاهم نامه‌هایی در حوزه ریلی، حمل و نقلی و ناوگان هوایی و مسکن امضا کرده‌اند
براساس آمار به‌دست آمده درحال‌حاضر حدود ۳۹ کشور در بازار بورس ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به روسیه، آلمان، سوئیس، لهستان، ازبکستان، اسپانیا، سوئد، جمهوری‌آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای‌جنوبی، ژاپن، قبرس، پاکستان، کویت اشاره کرد.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر ایران و چین با یکدیگر بیشتر همکاری کنند، حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیا دارند.
رئیس‌جمهور در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین، ایران و چین را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.
رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به چین نوشت: ایران و چین مصمم به اجرای کامل برنامه مشارکت جامع راهبردی هستند.
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار با رئیس هیئت دیوان محاسبات چین، گفت: ایران و چین شرکای استراتژیک یکدیگرند که در مقابل سیاست یکجانبه گرایی آمریکا ایستاده اند.
رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه روابط همسایگی برای طرفین محرز و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد، تصریح کرد: سران کشور‌های چین، پاکستان، هند و دیگر کشور‌ها به شکل رسمی از بنده برای سفر دعوت به عمل آوردند که این سفر‌ها در زمان مناسب برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این دیدار‌ها انجام خواهد شد.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به صورت جداگانه با همتایان خود از چین، ایران، پاکستان، قرقیزستان، ازبکستان، مغولستان و ترکیه دیدار خواهد کرد.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.
هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین دیدار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ