رییس جمهور آمریکا امروز در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا برای ادامه مذاکرات میان دو طرف عازم چین خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شده که جو بایدن در تلاش است تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تنش با ایران را کاهش دهد.
روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شده که جو بایدن در تلاش است تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تنش با ایران را کاهش دهد.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور در نظر دارد که زمینه همکاری راهبردی با دولت ویتنام را گسترش دهد.
به نظر می‌رسد به‌رغم موضع‌گیری صریح و رسمی آمریکا که از زبان بلینکن اعلام شده، جمله آخر او را باید نوعی نشان دادن باز بودن در‌های مذاکره و امکان برداشتن گام‌های بعدی تلقی کرد. آنجا که گفته است: «ایالات متحده از هراقدامی از سوی ایران برای تنش‌زدایی در زمینه هسته‌ای استقبال می‌کند». با چنین نگاهی، توئیت دیروز وزیرخارجه ایران را نیز می‌توان به‌مثابه پاسخی رسمی، اما غیرمستقیم به همتای آمریکایی‌اش تلقی کرد. همان‌جا که از «آزمون مجدد آمریکا» سخن می‌گوید. در واقع، دو طرف با بازی‌های زبانی و غیرمستقیم، تمایل خود را به برداشتن گام بعدی نشان می‌دهند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با انتقاد شدید از موضع دولت کنونی این کشور در قبال ایران، گفت که بایدن تسلیم ایران شده است.
بلینکن اعلام کرد: پس از بازنشستگی وندی شرمن، بایدن از ویکتوریا نولاند خواسته تا تایید معاون بعدی وزیر خارجه، به عنوان سرپرست معاون وزیر خارجه خدمت کند. ما خوش شانس هستیم که فردی با تجربه، ماهر و متعهد این مسئولیت اضافه را بر عهده می گیرد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید روسیه در نهایت باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد.
رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به پیشرفت‌هایی که در سفر بلینکن به چین حاصل شده، اظهار داشت که روابط واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه‌ای از سفر دبیرکل این سازمان نظامی به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور خبر داد.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست استماع کمیته تخصیص مجلس سنای این کشور گفت که در صورت سفر «پوتین» به یک کشور عضو دادگاه کیفری بین‌ المللی، وی باید بازداشت شود!
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد به دلیل آنکه روسیه تمایلی به مذاکره ندارد، غرب باید به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دهد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن یک بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری را برای اوکراین در نظر گرفته است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اوکراین باید بتواند در آینده در برابر روسیه قدرت بازدارندگی داشته باشد.
اسرائیل سالانه ۸/ ۳میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا دریافت می‌کند و بایدن این کمک را در سال گذشته یک‌میلیارد دلار افزایش داد. کارشناسان خاطرنشان کردند که انتقاد از اسرائیل همچنان هزینه سیاسی بالایی در ایالات متحده دارد؛ درحالی‌که رئیس جمهور بایدن موضع ایدئولوژیک خود را به‌عنوان یک «صهیونیست خودخوانده» تبلیغ می‌کند.
آنتونی بلینکن در این نشست خبری گفت: «ما در محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که اقدامی سیاسی و غیرمنصفانه بود کنار دولت بریتانیا ایستاده‌ایم. این الگوی دیگری از سوءرفتار‌های ایران شامل بازداشت، شکنجه، اعترافات نادرست و اعدام‌های ناعادلانه است.»
پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی مدعی شده بود: قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی و ستون نویس واشنگتن‌پست در چهار سال قبل در کنسولگری عربستان در استانبول حمله به آزادی بیان بود.
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که آنتونی بلینکن قرار است به زودی برای اولین بار برای گفتگو درباره بحران هائیتی و سایر مسائل بین المللی با رهبران کانادا  دیدار کند.
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که این کشور «باید» قوانین جهان را وضع و اطمینان حاصل کند که منافع و ارزش‌های واشنگتن تأمین و حفظ می‌شود.
آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا دیشب در توییتی نوشت: «مهسا امینی امروز باید زنده بود. اما حالا ایالات متحده و مردم ایران سوگوار او هستند.»
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی در ارتباط با توافق هسته ای با ایران، رایزنی کردند.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اختلافات میان چین و تایوان باید از مسیرهای صلح آمیز حل و فصل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ