دبیر شورای عالی پیشگیری ‌و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد: اشخاصی که به جای استفاده از کارتخوان از مردم درخواست پول نقد، سکه، ارز و... کنند، به عنوان شخص مظنون به معاملات مشکوک به پولشویی تحت بررسی قرار می‌گیرند و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«باید عزم سیاسی برای مواجهه با بحرانی که این روز‌ها گریبان جامعه و نظام اقتصادی سیاسی را گرفته داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت در سیاه چاله اقتصادی قرار می‌گیریم و از تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس در حوزه توسعه اقتصادی دانش بنیان عقب خواهیم ماند. در وضعیت فعلی همه شاخص‌های اقتصادی و جمعیتی ما در شرایط هشدار قرار دارند. شرایط فعلی در اقتصاد ما بسیار شکننده است و نیاز به تصمیمات جدی دارد. مسئولان باید نگران باشند و توجه کنند جامعه به تغییرات ریشه‌ای نیاز دارد.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه جرم گوش بصورت طبیعی روی پوست کانال گوش ترشح می شود و برای سلامت گوش خارجی مهم است ، می گوید: بعلت خواص شیمایی دارد هم باعث نرم نگه داشتن پوست آن منطقه می شود و هم از رشد باکتری ها و میکروب ها در گوش خارجی جلوگیری می کند . پس جرم گوش بصورت کلی ماده مفیدی برای گوش است و عادت استفاده از گوش پاک کن برای پاک کردن جرم گوش بسیار غیر بهداشتی است . اما زمانیکه جرم گوش بیش از اندازه ترشح شود و یا بدلیل دستکاری های فرد ، فشرده شود و به پرده گوش فشار بیاورد و عوارضی مثل وزوز و کم شنوایی شود ، باید تمیز کردن جرم گوش باید توسط منخصص انجام شود. منبع: خبرآنلاین
هالی داگرس، سردبیر ایران‌سورس گفت: تبدیل حقوق آب فرامرزی به یک موضوع سیاسی وحشتناک است. به جای گفتگو، تهران و کابل به لفاظی رو آورده‌اند. اخیراً، ابراهیم رئیسی به طالبان هشدار داد که «مسئله آب هلمند و حقابه ایران را جدی بگیرند». ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز اعلام کرد که مقامات ایرانی باید درخواست خود را با «کلماتی مناسب» مطرح کنند.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
در حالی که بسیاری از گندم کاران چشم انتظار رونمایی از قیمت خرید تضمینی گندم بالای نرخ ۱۷ هزار تومان بودند، وزارت جهاد کشاورزی نرخ کمتری را اعلام کرد؛ رقمی که باعث گلایه کشاورزان و برخی نمایندگان مجلس شده است.
افزایش سهم پول از کل نقدینگی به این معناست که مردم نقدینگی کمتری را در سپرده‌های سودده خود نگه می‌دارند و بیشتر از آن برای معامله‌کردن استفاده می‌کنند.
محققان ۲۰ ماده شیمیایی را در نمونه‌های هوا، شناسایی کردند که از اجزا و قطعات مورد استفاده برای ساخت ماشین برآمده بودند. میزان غلظت این مواد متفاوت بود و بستگی به دمای سطوح در داخل خودرو داشت. میزان غلظت برخی از این مواد از قبیل «فرمالدهید» تا حد ۳۵ درصد و ۶۱ درصد بیشتر از استاندارد‌ها بوده است. این محققان همچنین مقادیری از ماده «بنزن» را یافتند که تنفس آن برای رانندگان در مسافت‌های طولانی ناایمن است. آن‌ها توصیه کردند هنگام رانندگی با خودروی نو، شیشه‌های ماشین پایین باشد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به اخراج مهاجم خارجی این تیم واکنش نشان داد و از او خواست تمرکز بیشتری در امر گلزنی داشته باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توصیه کرد: شهروندان نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تاسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و عدم پارک خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.
سرمربی استقلال به بازیکنان خود هشدار داده که در روز‌های تعطیلی تمرینات حواس شان به آمادگی جسمانی خود باشد.
رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله دارو بسیار حساس است و نمی توان با آن بازی کرد، گفت: متاسفانه با سازمان برنامه و بودجه به یک زبان مشترک نرسیده ایم و در سال آینده قطعا در بحث دارو با چالش جدی روبرو خواهیم بود، ارز مورد نیاز تامین دارو امسال به صورت کامل تخصیص نیافت در حالی که باید مشکلات را پذیرفت.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اتفاقاتی که در زلزله‌های اخیر رخ داد، هشدار جدی برای احیا بافت‌های فرسوده است و این امر می‌تواند در کاهش خطرات بالقوه مانند زلزله اثرگذار باشد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز هشدار داد: اگر یونان بخواهد آب‌های سرزمینی‌اش را گسترش دهد، با تبعات جدی آن مواجه می‌شود.
روزنامه خراسان نوشت: اگر می‌خواهیم مردم همچنان نجیبانه و قدرتمندانه پای کار انقلاب، کشور و نظام بمانند، همه مسئولان در قول و فعل باید قدر مردم را بدانند و از این ملت رشید و فداکار فاصله نگیرند،حرف مردم را بشنوند و به خواسته‌های منطقی شان پاسخ مناسب و به موقع بدهند، مسئول کار نابلد را برکنار کنند، خائنان و مفسدان به ملک و ملت را بی اغماض به اشد مجازات محکوم کنند.
زارعی گفت: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. هشدار سرلشگر سلامی موضع نظام جمهوری اسلامی است که در داخل مجموعه نظام تنظیم‌ شده است. سعودی‌ها باید پیام را گرفته باشند. اگر پیام را نگیرند و جدی تلقی نکنند، حتماً ضرر خواهند کرد.
محققان هشدار دادند که با توجه به مضرات بالقوه میکروپلاستیک‌ها، آلودگی میکروپلاستیک‌ها ناشی از استفاده از لیوان‌های پلاستیکی برای نوشیدنی‌ها باید جدی گرفته شود.
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران تاکید کرد که تیم ملی برای رسیدن به المپیک باید برای بالا بردن رنکینگ تلاش کند.
سرگئی لاوروف گفت: آمریکا هنگامی که درخصوص درگیری هسته‌ای احتمالی اظهارنظر می‌کنند، باید نهایت احتیاط را به‌ خرج دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به شهروندان توصیه کرد نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تأسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و عدم پارک خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.
یک کارشناس بازار سرمایه رفتار دولت در خصوص سیاست‌گذاری در اقتصاد کشور و قیمت کامودیتی‌ها را عامل خروج نقدینگی از بازار بورس دانست و اظهار کرد: با اخبار مثبت از سوی مذاکرات برجامی و آزادسازی بلوک خودرویی‌ها، امکان آن وجود دارد تا شاخص کل از کانال ۲ میلیون واحد نیز عبور کند.
«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت».
نماینده اردبیل در مجلس گفت: در اکثر وزارتخانه‌ها چارچوب و ضوابط خاصی برای انتصابات تعریف نکردند، یعنی یک نفر را که می‌آورند یا به صورت رفاقتی است یا به صورت سفارش شده. به نظر من شاید آقای رئیسی باید یک فکر دیگری بیندیشد و نظارت جدی بر عملکرد وزرا داشته باشد. اطلاعات را هم خودشان از وضعیت موجود دارند اما اگر بخواهند ما به ایشان اطلاعات می‌دهیم.
با توجه به سرعت شیوع گونه دلتا، شاید وقت آن باشد ملاحظات بهداشتی سختگیرانه‌ای در تولید سینمایی و تلویزیونی در نظر گرفته شود و دست کم برنامه‌های تلویزیونی که تماشاگر دارند، مجدداً بدون حضور تماشاگر برگزار شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ