«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه) در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری و احتمال تاخیر پرواز‌ها وجود دارد.
رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین نسبت به نقشه رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری به اردن هشدار داد.
مدیر امنیت گوشی های هوشمند سامسونگ به کاربران درباره بدترین اشتباه ممکن که دستگاه ها و داده های آنان را در معرض خطر قرار خواهد داد هشدار می دهد.
پکن سیگنال هشدار اولیه قرمز برای بارش باران شدید صادر کرد. در پی صدور این هشدار، ستاد کنترل سیل شهرداری هم هشدار قرمز کنترل سیل شهر را اعلام کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به همتای چینی خود در خصوص حجم بالای سرمایه‌گذاری‌های غرب در این کشور  و احتمال خروج آنها هشدار داده است.
وزیر دفاع چین در سخنانی تاکید کرد که پکن به دنبال گفتگو است نه تقابل و طبیعی است که بین کشورها اختلاف وجود دارد. چین همچنین نسبت به اتحادهای مشابه ناتو در آسیا هشدار داد.
وزیر خارجه چین امروز پس از دیدار با وزیر خارجه آلمان در برلین هشدار داد: تحریم علیه پکن را به‌شدت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم.
وزارت خارجه چین درباره اقدام احتمالی اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم شرکت‌های چینی، هشدار داد.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن در تایوان، سخنگوی وزات خارجه چین به آمریکا هشدار داد فروش تسلیحات نظامی به این جزیره را متوقف کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا، گفت که این کشور در جایگاهی نیست که روابط روسیه و چین را تعیین کند.
وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد در صورت کمک نظامی چین به روسیه، این کشور مجبور به توسل به ابزار تحریمی خود علیه پکن می شود.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با روزنامه دی ولت آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، با هشدار به پکن علیه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین گفت که در این صورت، جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.
دبیرکل پیشین ناتو خواهان این شد که برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین هر چه سریعتر به تایوان سلاح داده شود.
پنتاگون مدعی است جنگنده چینی در فاصله ۶ متری هواپیمای جاسوسی آمریکا پرواز کرده است.
در گزارش ارسالی پنتاگون به کنگره آمریکا آمده است: چین به واشنگتن هشدار داده است تا در روابط میان پکن- دهلی‌نو دخالت نکند.
در گزارش ارسالی پنتاگون به کنگره آمریکا آمده است: چین به واشنگتن هشدار داده است تا در روابط میان پکن- دهلی‌نو دخالت نکند.
تایوان با هشدار درباره اینکه ارتش این جزیره در حوزه جذب سرباز به هدف‌گذاری‌های خود دست نیافته است، این مساله را «چالشی بزرگ» برای توانمندی‌های تدافعی خود عنوان کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد از ارسال سیگنال های محرک به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.
دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا "سر عقل بیایند" و بفهمند که اگر قانون را نقض کنند "به شدت مجازات خواهند شد."
سفیر چین در توکیو درباره پیامدهای مداخله جویی ژاپن در امور داخلی کشورش بر روابط دو جانبه پکن و توکیو هشدار داد.
پیش‌تر سفیر چین در استرالیا گفت پکن آماده اتحاد مسالمت‌آمیز تایوان است اما در عین حال هشدار داد در صورت لزوم و اجبار از هر ابزار لازم در رابطه با این جزیره استفاده خواهد کرد.
دولت چین هشدار داد اگر جدایی‌طلبان و نیروهای خارجی از خطوط قرمز پکن عبور کنند، گزینه استفاده از زور و حمله نظامی روی میز قرار دارد.
مانور قدرت ۷۲ساعته چین احتمال نبرد نظامی پکن و واشنگتن را بر سر جزیره تایوان به‌شدت افزایش داده است. به باور نیویورک‌تایمز، این مانور نظامی جذابیت مشوق‌های اقتصادی در سیاست چین و تایوان را اکنون به پایین‌ترین حد خود پس از پایان جنگ سرد رسانده است. برخی کارشناسان هشدار می‌دهند تنش‌های کنونی می‌تواند در نهایت، پکن و واشنگتن را وارد درگیری همه‌جانبه کند.
سفیر چین در انگلیس سفر برنامه‌ریزی‌شده قانون‌گذاران این کشور به تایوان را دخالت در امور داخلی پکن توصیف کرد و نسبت به پیامدهای این اقدام، به لندن هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ