یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین برای تنش‌زدایی روابط بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا همتای چینی خود را دیکتاتور خطاب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که با پایان جنگ در اوکراین، اعضای ناتو می‌توانند درباره عضویت این کشور تصمیم‌گیری کنند.
رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که این کشور برای تقویت همکاری با روسیه آمادگی دارد.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به همتای چینی خود در خصوص حجم بالای سرمایه‌گذاری‌های غرب در این کشور  و احتمال خروج آنها هشدار داده است.
سفارت چین در آمریکا به مقامات واشنگتن هشدار داد که رئیس‌جمهور آمریکا باید از اظهارات اخیرش درباره همتای چینی‌اش عقب‌نشینی کند، درغیراین‌صورت باید «پیامدهای» آن را بپذیرند.
رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از سفر وزیر خارجه این کشور به پکن رئیس‌جمهور چین را با لفظ «دیکتاتور» مورد خطاب قرار داد. بایدن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم شی جین پینگ خیلی ناراحت شد این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود.» وی اضافه کرد: «برای دیکتاتور‌ها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»
بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می‌دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.
رئیس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: با رئیس‌جمهور چین دیدار خواهم کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه جزئیاتی جدید مدعی شده اعضای خانواده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله پسر او «هانتر» میلیون‌ها دلار از شرکت‌های مستقر در چین و رومانی دریافت کرده‌اند.
سخنگوی کاخ سفید امروز در یک نشست خبری گفت: رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد که با همتای چینی خود گفتگو کند.
چینی‌ها ممکن است متوجه شوند که در کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از نیرو‌های متضاد، ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که به‌نظر می‌رسد و میانجی‌گری صلح ممکن است دشوارتر از حفظ آن باشد. این هفته، گروه‌های متحد ایران در لبنان در پاسخ به حمله پلیس اسرائیل به مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس، حملات هوایی به اسرائیل را آغاز کردند. اسرائیل با حمله به غزه و لبنان به این موشک‌ها پاسخ داده است. هر‌چند شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، هیچ کمبودی برای حل اختلافات در نشست آتی خود نخواهد داشت.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
رئیس‌جمهور چین تأکید کرد که این کشور باید در زمینه علم و فناوری خوداتکایی بیشتری داشته باشد و لازمه پیشرفت و توسعه چین، ایجاد «دیوار بزرگ پولادین» امنیتی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: سفر رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رییس‌جمهور چین آثار بین‌المللی و ملی به دنبال دارد. جانمایی ایران در معادلات آینده جهانی سهم بسیار مهمی است که با کار جهادی و دقت مسوولان باید به دست آید. هیات دولت در سفر به چین با برنامه حضور یافت و طرف چینی در تکریم و احترام سنگ‌تمام گذاشت تا مسئله عربستان تحت تاثیر قرار گیرد.
رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم بیان اینکه دنبال جنگ سرد با چین نیست گفت از این کشور بابت سرنگونی بالن عذرخواهی نمی‌کند.
حسن بهشتی‌پور گفت: سفر رئیس‌جمهور یک کشور به کشوری دیگر نمی‌تواند صرفا در یک حوزه باشد و حتما سفر آقای رئیسی به چین هم دارای ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و البته اقتصادی خواهد بود.
در سال ۲۰۲۲، ایالات‌متحده، نقش‌آفرینی دوباره محدودی در خاورمیانه را کلید زد، با سفر رئیس‌جمهور جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی در ماه ژوئیه که اهمیت منطقه را به‌عنوان عرصه‌ای برای رقابت ژئوپلیتیک گسترده‌تر با چین و روسیه برجسته کرد. اما سال ۲۰۲۳ با سایه سنگین سوالات بسیاری درباره اولویت‌های ایالات‌متحده در منطقه شروع می‌شود.
با افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد اگر چین حاکمیت این کشور را تهدید کند، آمریکا نیز پاسخ متقابل خواهد داد.
در ادامه واکنش‌ها به حضور بالون نظارتی چین در آسمان آمریکا، نماینده مجلس نمایندگان خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شد.
محمد بن‌سلمان، سرسخت و مستبد است و هدفش تحول اقتصادی و ارتقاء نقش کشورش به‌عنوان بازیگر مستقل جهانی است. از سوی دیگر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، منش محتاطانه‌ای دارد و می‌خواهد دموکراسی را در مرکز سیاست خارجی‌اش قرار دهد و دنیا را علیه روسیه و چین با خود همراه کند.
«کاملا هریس» معاون «جو بایدن» امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام (اَپک) با «شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین دیدار کرد.
بایدن برای اولین بار پس از ورود به کاخ سفید به‌عنوان رئیس‌جمهور، با همتای چینی خود در حاشیه نشست G۲۰ در «بالی» اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
جو بایدن با بیان اینکه اجازه نمی‌دهد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، گفت: باید مطمئن شوم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ریاست جمهوری بر نمی‌گردد.
پمپئو مدعی شد: رئیس جمهور بایدن می‌بایست از صدور روادید برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران برای سفر به نیویورک خودداری کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته بود که نمی‌تواند تعهدی بدهد، چون کنگره آمریکا یک شاخه مستقل از دولت است و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شخصا درباره سفر‌های خارجی خودش تصمیم‌گیری می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ