وزیر کشور در مورد مرز‌های مشترک ایران و افغانستان، گفت: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرز‌ها را به کسی نمی‌دهند، اما آن‌ها باید رعایت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی با تأکید بر اینکه این کشور «خواهان بروز هیچ مشکلی با ایران نیست»، تصریح کرد: به هیچ‌گونه همکاری با آمریکا نیاز نداریم.
نماز عید سعید قربان روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در کابل و سایر شهر‌های این کشور برگزار شد و هزاران نیروی امنیتی امنیت مساجد و عیدگاه‌ها را تامین کردند. اگرچه وزیر داخله حکومت طالبان در پیامی از مردم خواست برای تامین امنیت عید با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند، اما همچنان بحث اختلافات در گروه طالبان داغ است.
وزیر کشور گفت: باید یک کمیته مشترک تشکیل شود و به محل سد‌ها بروند میزان آبِ آن‌ها را بررسی کنند و مشاهده کنند که ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.
وزیر کشور در خصوص وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
طالبان در ترکیب دولت خود که فراگیر نیست و مخالفان زیادی دارد، هنوز وزیر یا مسئولی برای ورزش انتخاب نکرده است! طالب ها با ورزش بیگانه اند و مشخص نیست فدراسیون فوتبال این کشور چگونه فعالیت می‌کند
وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های صورت گرفته، گفت: این درگیری،درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.
احمد وحیدی وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های صورت گرفته، گفت: این درگیری، درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.
اصفهان- وزیر کشور با بیان اینکه حقابه رودخانه هیرمند و تالاب هامون حق تاریخی ایران است، گفت: طالبان باید بگذارد که مسئولان ذیربط ما از نزدیک وضعیت را بررسی کنند.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که حداقل ۱۲۰ شهروند این کشور در درگیری‌های سودان گرفتار شده‌اند.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان آمریکا را به‌دخالت در امور داخلی این کشور و نقض توافقنامه دوحه متهم کرد.
وزیر کشور طالبان به تازگی گفته است محدودیت بر آموزش دختران در افغانستان دایمی نیست.
وزیر کشور دولت طالبان گفت: برخی هستند که خودشان را برحق می‌دانند و تصمیماتشان را درست می‌دانند؛ اما آن‌ها دولت و ملت را به سمت خطر می‌برند. کسانی هستند که بر قدرت سلطه دارند و سیاست‌هایش را تغییر نمی‌دهند و به هیچ کسی و هیچ ملتی گوش نمی‌دهند چراکه فکر می‌کنند تنها آن‌ها درست می‌گویند. این وضعیت غیرقابل تحمل است. ملت افغانستان حقی بر ما دارند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
وزیر کشور دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان دائمی نیست.
دستیار وزیر امور خارجه گفت: امروز در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران، مواضع ایران را به مقامات افغانستان در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاههای این کشور اعلام کردم.
حسن کاظمی قمی نوشت: گفتگو‌های سازنده‌ای در راستای کنترل بیماری فلج اطفال در افغانستان، آموزش و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های علمی و بهداشتی میان دو کشور صورت گرفت
براساس این گزارش، هم‌چنان مقامات بهداشتی دو کشور بر همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف درمانی در افغانستان بر اساس یک تفاهم‌نامه وعده همکاری دادند.
وزیر دفاع طالبان بر این باور است که پاکستان به پهپادهای آمریکا اجازه داده تا از طریق حریم هوایی این کشور، وارد افغانستان شوند.
احمد وحیدی گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب شایعات مطرح شده درباره حذف کارت سوخت جایگاهداران، گفت: هیچ ابلاغیه‌ای درباره حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین وجود ندارد و چنین طرحی در برنامه نیست.
وزیر کشور در خصوص تیراندازی و درگیری روز گذشته مرزبانان افغانستانی با مرزبانان ایرانی گفت: بروز چنین حوادثی که مسبوق به سابقه نیز هست به نفع مسئولان افغانستان نیست، لذا به آن‌ها توصیه می‌کنیم که با توجیه مرزبانان خود از وقوع هرگونه درگیری، پیشگیری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ