اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی کشور بازدید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعضای این کمیسیون، درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات را با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌کنند.
کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه را تعیین کردند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صمت در جلسه ای که با اعضای کمسیون صنایع داشت قول داد که یک خانه تکانی اساسی در وزارتخانه انجام دهد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اعطای یارانه سوخت 1.2 دهم میلیارد دلاری به هواپیماها و لزوم حذف این یارانه پرداخت.
وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.
محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آئین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز درباره تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی رأی‌گیری نشد، اما ۸۰ درصد اعضای کمیسیون با تشکیل سازمان و وزارت بازرگانی مخالف بودند.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد؛ مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد باشد. مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند.
اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به بهانه تراشی بانکها در تسهیلات دهی به تولید، گفت: مجلس در صورت لزوم پیگیر چرایی بهانه تراشی در اعطای تسهیلات به بخش مولد خواهد بود.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما ارزش افزوده بالایی ندارند و گرفتن بازار‌های صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورد استفاده است و این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می‌دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان امور مالیاتی، گفت: پرونده نظارت از سازمان امور مالیاتی در جهت تحقق عدالت مالیاتی در این کمیسیون باز است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مخالفت اعضای این کمیسیون با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند خبر داد.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از سازمان ایمیدرو در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: طی انتخابات برگزار شده ۱۵ نفر به عنوان اعضای این کمیته تعیین شدند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک رأی استمزاجی گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق بود.
اعضای هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی نشست مشترکی با حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس و معاون تجارت و خدمات وزارت صمت برگزار کردند.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام شکربن به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد شکربندر روزهای آینده بورس است.
استاندار مازندران و نمایندۀ مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل، از مدیرعامل ایرانسل برای توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی این استان تقدیر کردند.
یکی از دستورهای امروز صحن علنی مجلس تعیین تکلیف درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت بود. پس از جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد، برخی اعضا از حد نصاب افتادن امضا‌ها خبر دادند و برخی دیگر هم از کافی بودن امضا‌ها گفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ