سرویس امنیت ملی بلاروس اعلام کرد که این کشور در اهداف عملیات ویژه نظامی با روسیه مشترک است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».
رئیس‌جمهور بلاروس که با میانجیگری او شورش اخیر در روسیه به سرعت پایان یافت، در اظهاراتی جدید گفته رئیس‌جمهور روسیه را از کشتن رئیس گروه نظامی «واگنر» منصرف کرد.
بلاروس امروز از تصویب توافقنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن مراکز آموزشی رزمی مشترکی با روسیه تأسیس می‌شود.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در جریان شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، او رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرده است که فرمانده این گروه شورشی را «حذف نکند.»
رئیس جمهور بلاروس در واکنش به شورش اخیر در روسیه و تاثیر آن بر مینسک، گفت که دیدن این اتفاقات در جنوب روسیه برای وی دردناک بوده است.
رئیس جمهور بلاروس در واکنش به شورش اخیر در روسیه و تاثیر آن بر مینسک، گفت که دیدن این اتفاقات در جنوب روسیه برای وی دردناک بوده است.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
شورش اخیر واگنرها در روسیه و عقب‌نشینی آن‌ها با میانجی‌گری رئیس‌جمهور بلاروس شبهات زیادی را به وجود آورد. شاید توطئه نیز یکی از گزینه‌ها برای بروز چنین رخدادی باشد. جلیل رحیمی جهان آبادی، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، این باره به گفتگو با تابناک پرداخته است و اتفاقات اخیر را قابل پیش‌بینی دانست.
سخنگوی کرملین همچنین گفت که هیچگونه اقدام قضایی علیه افراد مسلح گروه واگنر که در این شورش حضور داشته و وارد اراضی روسیه شدند، انجام نخواهد شد.
یوگنی پریگوژین گفت که واگنر نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به تحویل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه گفت که قدرت برخی از آنها سه‌برابر بیشتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا در بر سر ژاپن ریخت.
دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه‌ای بین‌دولتی را درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته‌ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.
دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه ای بین‌دولتی درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.
دولت بلاروس اعلام کرد که موفق به خنثی کردن چند برنامه تروریستی پیش از روز پیروزی در روسیه شده است.
وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که آمریکا برای حفظ هژمونی روبه زوال خود جنگ اوکراین را به راه انداخت.
رئیس جمهور بلاروس گفت که اوکراین برای حل نزاع در این کشور چاره ای ندارد مگر اینکه با روسیه معاهده صلح بدون پیش شرط منعقد نماید.
مینسک اتهامات مربوط به تیراندازی در مرز با اوکراین را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه لهستان امروز اعلام کرد: یک دیپلمات لهستانی از مینسک اخراج شد و انتظار می‌ رود ۲ دیپلمات دیگر از شهر «گرودنو» در غرب این کشور به خانه بازگردانده شوند.
وزارت خارجه بلاروس از تلاش این کشور برای یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین خبر داد.
دولت بلاروس می گوید آماده است تا در بحران ناشی از زلزله اخیر به کمک سوریه بیاید.
یک مقام قانون گذار بلاروس گفت باید اطلاعات روسیه درباره جنگ اوکراین محور گفتگوها درباره این جنگ باشد.
وزارت خارجه بلاروس سفیر اوکراین را در ارتباط با سقوط موشک اوکراینی در این کشور احضار کرد.
لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد که این کشور در حال آموزش خدمه برای هواپیماهایی است که می توانند محموله هسته ای را حمل کنند.
نخست وزیر بلاروس بر این باور است که تلاش برای مقابله با رویکرد تحریمی غرب باید مستمر باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ