مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفتگو درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا به روسیه می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ادعایی اوکراینی‌ها در خصوص بمب‌گذاری شدن نیروگاه توسط روسیه تاکید کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز چیزی از استقرار "تجهیزات نظامی سنگین" توسط روس‌ها در نیروگاه ندیده است.
گروهی از کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه در رزمایش بین المللی «کومودو- ۲۰۲۳» در سواحل اندونزی شرکت کرده اند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اقدام گروهی در لهستان علیه سفیر این کشور در ورشو را مورد انتقاد قرار داد.
سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آینده نزدیک ندارد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از عدم اشاره به برجام در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نماینده آمریکا در امور ایران انتقاد کرد.
گروهی از نیروهای ویژه روسیه مواضع شبه نظامیان اوکراینی را مورد حمله قرار دادند.
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در جریان سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی به مسکو، موضوعاتی از جمله برجام و امنیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا مورد بحث قرار می گیرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین در صورت لزوم با گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتگو خواهد کرد، اما برنامه ای در این ارتباط نیست.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع خود به اوکراین و روسیه خبر داد.
«رافائل گروسی» پس از سفر به روسیه و دیدار با مقامات هسته ای این کشور، بر ضرورت ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا تأکید کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فردا (پنجشنبه) به روسیه سفر می‌کند.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین از احتمال سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به مسکو در نیمه دوم دسامبر خبر داد.
گروهی از هولیگان‌های بدنام روسیه که همواره در زد و خورد‌های فوتبالی حضور دارند قرار است پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به جنگ اوکراین اعزام شوند.
رسانه ها از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای روسیه و اوکراین در آینده نزدیک خبر می‌دهند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید آمریکا در زمینه فناوری‌های تجاری هسته‌ای پیشرو بود، اما در ۲۰ سال گذشته جای خود را به روسیه داده است.
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز به هشدار روسیه پیرامون احتمال استفاده اوکراین از «بمب کثیف» واکنش نشان داد.
گروسی گفت: من از اطلاعات دقیق رئیس جمهوری روسیه در مورد نیروگاه هسته‌ای (زاپوریژیا)، ویژگی‌های فنی آن و درک او از آنچه من برای اطمینان از ایمنی این نیروگاه پیشنهاد می‌کردم، شگفت‌زده شدم.
آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اواخر این هفته (به وقت محلی) به اوکراین و روسیه سفر می‌ کند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده برای رایزنی درباره ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا راهی مسکو و کی‌یف می‌شود.
موافقت با روسیه بر سر لغو روادید گروهی، ترک خوردن بقعه بی بی شهربانو، تعیین تکلیف حراجی صنایع دستی و راه اندازی شهرک های اربعین از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.
دولت روسیه گروهی از کارکنان سفارت بلغارستان در مسکو را به عنوان عنصر نامطلوب ا معرفی کرد.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ