«رافائل گروسی» پس از سفر به روسیه و دیدار با مقامات هسته ای این کشور، بر ضرورت ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا تأکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از پایان سفر دو روزه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، دو طرف به توافقی برای پیشبرد همکاری‌های آینده دست یافتند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی برخی ادعا‌ها مبنی بر دسترسی به افراد در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران را رد کرد.
سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان سفر دو روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام به انتشار بیانیه مشترک کردند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: ارتباطات، رفت‌وآمدها و گزارش‌ها باید اعتمادآفرین باشد.
رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و در رأس هیأتی بلندپایه از آژانس، فردا به تهران سفر خواهد کرد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و در رأس هیأتی بلندپایه از آژانس، بعدازظهر فردا (جمعه) به تهران سفر خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است به تهران سفر کند روز شنبه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر جمعه به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار خواهد داشت.
در روزهای گذشته، گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم؛ بنابراین، مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، رسما از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
در روزهای گذشته گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم. بر همین اساس مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به‌طور رسمی از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی بناست به ایران سفر کند که پیشتر سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی به کشورمان گفته بود لازمه این سفر این است که برای دو طرف مفید باشد.
میخائیل اولیانوف درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: متأسفانه مواردی مانند درز اطلاعات حساس به رسانه‌ها غیر معمول نیست. این عمدتاً به دلایل سیاسی قابل درک برای پیچیده کردن اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای آن انجام می‌شود؛ بنابراین، اکنون، منابع بلومبرگ تصمیم گرفته‌اند در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را گرم کنند. یا شاید علاوه بر این، لغو برنامه‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران در دستور کارشان است.
خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرد که سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران قبل از نشست آتی شورای حکام را بعید دانست.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان با اعلام نگرانی از تاثیر منفی مسائل غیرهسته‌ای بر روند مذاکرات برجامی، ابراز امیدواری کرد که با سفر به تهران روابط دوجانبه را "از نو تنظیم" کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع خود به اوکراین و روسیه خبر داد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فردا (پنجشنبه) به روسیه سفر می‌کند.
ماسیمو آپارو، معاون پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول این سفر علاوه بر مذاکرات با هیات ایرانی مرکب از معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس وزارت امور خارجه و مدیر کل خلع سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (یکشنبه ۲۷ آذر) به دعوت ایران و با هدف رسیدگی به مشکلات پادمانی باقی‌مانده که پیش‌تر توسط گروسی، مدیرکل آژانس اتمی گزارش شده بودند، به تهران سفر خواهد کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین از احتمال سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به مسکو در نیمه دوم دسامبر خبر داد.
رسانه ها از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای روسیه و اوکراین در آینده نزدیک خبر می‌دهند.
در این گزارش با اشاره به ادعای وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده آمده است: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس این نگرانی جدی را دارد که همچنان پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل مسائل برجسته پادمانی حاصل نشده است».
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران در نشست اخیر خود در وین هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است و قرار است به زودی به ایران سفر کند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده برای رایزنی درباره ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا راهی مسکو و کی‌یف می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ